Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.

Souhlasím
 

Šmejdi mají novou taktiku, vymlouvají se na mobilní provozovny

 
úterý, 20. května 2014, 11:43

Myslíte si, že když nechodíte na převáděcí akce, tak se vás nebezpečí neseriózního prodeje předražených výrobků netýká? Nenechte se mýlit. Na prodejce masážních polštářků můžete narazit v kterémkoli nákupním centru. Podle sdružení dTest je to nový trend.

Praktiky prodeje se od těch z předváděcích akcí moc neliší, nerespektují právo na odstoupení od kupní smlouvy a navíc přicházejí s novými způsoby, jak dát nespokojeným zákazníkům šach mat – posledním takovým je argument „mobilní provozovny“.

S podobnými podvodníky má podle dostupných informací zkušenost nejeden zákazník. Touto formou prodávala své výrobky například společnost Health & Beauty s.r.o., která byla do nedávna v insolvenčním řízení, nebo Balamia s.r.o. a je v současné době v likvidaci.

„Nyní se na poradenské lince dTestu setkáváme s obdobnými praktikami prodeje společnosti Mogebon s.r.o., jehož jednatelce uvedené v obchodním rejstříku je teprve 18 let. Podnikatelská činnost této společnosti je téměř shodná s výše uvedenými,“ varuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Na chodbách nákupních center lákají prodejci kolemjdoucí do svých takzvaných „mobilních provozoven“. Usednete-li do křesílka, nastane proces obdobný předváděcí akci – vylosujete si slevu 50 %, takže vás masážní polštářek již nestojí 12.000 Kč, ale „pouze“ 5.990 Kč. Zahrnou vás také množstvím informací o zdraví prospěšných vlastnostech výrobku.

Pokud se zákazník později rozhodne zboží vrátit, prodejce reaguje zprávou obsahující důvody, proč odstoupení od kupní smlouvy nemůže být uznáno. Společnost Mogebon s.r.o. přišla s novým odůvodněním, proč nelze peníze vracet. Smlouva byla údajně uzavřena v takzvané mobilní provozovně.

„Základem tohoto argumentu je fakt, že co je uzavřeno na provozovně, není uzavřeno mimo prostory obvyklé k podnikání. Prodejce tímto opomíjí nebo úmyslně ignoruje ustanovení nového občanského zákoníku, které definuje smlouvy uzavřené mimo prostory obvyklé k podnikání. V takovýchto případech má zákazník právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu a bez jakékoliv sankce,“ vysvětluje Lukáš Zelený.

I v případech, kdy smlouva byla uzavřena v mobilní provozovně, má spotřebitel právo na odstoupení od kupní smlouvy, pokud byl chvíli před jejím uzavřením osloven mimo takovou provozovnu.

Vizitka autora

 

Michael Daněk

šéfredaktor portálu Liberecká Drbna
kontakt: sefredaktor@libereckadrbna.cz

Liberecká Drbna je v pořadí třetím z regionálních zpravodajských webů projektu ČeskáDrbna.cz

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Útok na záchranáře. Napadený muž skončil s...

  • Ještěd oslaví 44. narozeniny. Otevřou se...

  • Lukáš Dvořák

  • Liberecký tunel čeká částečná uzavírka....

Reklama
 
 

Kam dál?

Za Konradem na slavnosti přišly tisíce lidí

neděle, 30. června 2013, 12:43

Čtrnácté Slavnosti vratislavického piva jsou úspěšně za námi. V sobotu se na ně i přes zakaboněné nebe vypravily tisíce...

Česká pošta zdražuje, připlatíme si za dopis nebo složenku

neděle, 23. června 2013, 13:58

Od srpna si připlatíte za velkou část služeb České pošty. Ta po pěti letech přikročila ke zdražování. Připlatíte si tak...

To je vražda, napsala? Na úterní díl můžete zapomenout

pátek, 21. června 2013, 15:10

To je zlé. V úterý se totiž odmlčí ještědský vysílač. Od šesti do tří se na nic nemrknete. Takže oblíbenou Jessicu...