Dopravní podnik oprášil projekt trati do Rochlice. Trať by vedla po "Horákovce"

 
čtvrtek, 15. října 2015, 11:23

Rekonstrukce tramvajové trati, nový terminál MHD, nové autobusy nebo oprášení projektu trati do Rochlice. Dopravní podnik připravuje několik projektů, na které by rád získal evropské dotace z Integrovaného plánu rozvoje území Liberec - Jablonec nad Nisou. Mezi žadatele by se mělo rozdělovat zhruba 870 milionů korun.

„Projektů máme připraveno více, bude záležet na finančních možnostech a prioritách,“ doplnil ředitel dopravního podniku Luboš Wejnar.

Prvním z projektů je rekonstrukce některých vytipovaných úseků tramvajové trati, které potřebují opravit nebo zmodernizovat. Začít by se mělo opravou tratě ulici Rumunská v centru Liberce, která je již ve špatném technickém a místy až havarijním stavu. Právě v těchto místech se na koleje dvaadvacet let nesáhlo a zub času se na betonovém povrchu pořádně podepsal.

Za hranicí životnosti jsou hlavně velkoplošné panely, ve kterých jsou koleje uloženy. „Řidiči mají jistě zkušenost, že jízda po těchto opotřebených panelech není příjemná. Mimo to se zvyšuje hluková zátěž pro obyvatele přilehlých domů,“ uvedl náměstek primátora pro technickou správu majetku města Tomáš Kysela.

Samotná rekonstrukce by měla proběhnout během letních měsíců roku 2017. „Právě v létě je v centru Liberce nejmenší provoz,“ řekl náměstek primátora Ivan Langr. Zda bude opraven nejprve jeden a později druhý směr nebo bude doprava vedena kolem bývalé Oblastní galerie a Rumunská ulice se kompletně uzavře, není zatím jasné. 

Do Rochlice tramvají? Dopravní podnik oprášil projekt

Pokud by se dopravnímu podniku podařilo získat dotace, dočkalo by se rekonstrukce i několik úseků trati mezi Libercem a sousedním Jabloncem nad Nisou, kde se plánuje i její prodloužení do centra města. Součástí má být i nový terminál hromadné dopravy s parkovištěm. Evropské dotace by také měly ve výsledku umožnit rozšíření rozchodu kolejí i mezi Libercem a Jabloncem, podobně, jak se stalo již v Liberci. 

Do budoucna se počítá také s obnovou vozového parku. Garáže dopravního podniku by mohlo doplnit několik elektrobusů nebo levnějších, ale provozně o něco dražších autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn.

Po delší době vedení města oprášilo také projekt tramvajové trati do Rochlice. Dopravní podnik začne připravovat i tento projekt, a sice ve variantě „Rybníček - Dr. Milady Horákové - Rochlice“ namísto varianty „Broumovská - Rochlice“.

„Dohodli jsme se, že město i dopravní podnik musí mít do budoucna připravené kvalitní projekty, abychom evropských dotací využili co nejlépe, proto začne příprava i na výstavbu nové tratě na rochlické sídliště. Předpokládáme totiž, že po inventuře čerpání finančních prostředků z dotačního programu v roce 2018 se bude opakovat situace jako z minulosti, že peníze na dopravní projekty nebudou všechny vyčerpány a kdo bude připraven, může získat další stovky evropských milionů,“ vysvětlil náměstek primátora Jan Korytář.

Tramvaje mají v Liberci dlouhou historii. Trať od vlakového nádraží k zoologické zahradě je používána už od roku 1897. Naopak dráha vedoucí do Rochlice a Růžodolu byla zrušena v roce 1960.

Vizitka autora

 

Michael Daněk

šéfredaktor portálu Liberecká Drbna
kontakt: sefredaktor@libereckadrbna.cz

Liberecká Drbna je v pořadí třetím z regionálních zpravodajských webů projektu ČeskáDrbna.cz

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Nad Libercem se přehnala silná bouřka,...

  • Vedra vystřídají silné bouřky. Meteorologové...

  • Nehoda na nájezdu na průtah Libercem. Osobní...

  • Z Liberce vyjel dnes poprvé přímý letní vlak...