Počasí dnes4 °C, zítra3 °C
Pátek 19. dubna 2024  |  Svátek má Rostislav
Bez reklam

Obchodnice s módou: Zaujmout lidi je dnes těžké

Města i městečka plná lidí. Takových, kteří se rádi potkávají, hovoří s přáteli, mají své město rádi a není jim lhostejné, jak vypadá a co v něm najdou. Takové přání má Zuzana Filipová, majitelka turnovského obchůdku s módou, který má už dvaadvacet let. Mnohé si zažila, přežila vpád obchoďáků, nesmetly ji ani různé módní vlny. Je držákem a ženou, která má pro strach uděláno.

Co pro vás bylo impulzem k tomu, že jste před dvaadvaceti lety otevřela zrovna obchod s oděvy?

Po revoluci se ve mně probudil neklid, měla jsem pocit, že musím změnit život a něco zkusit. Protože jsme jako rodina se třemi dětmi neměli finanční možnosti na otevření obchodu, oslovili jsme dva partnery a společně s nimi se pustili do podnikání. Zpočátku to byly boty a bytový textil, sem tam nějaké oblečení, ale nevalné kvality. Bylo to velmi nesourodé, ale tak to v začátcích kapitalismu obvykle chodilo. Jenže to jsem nechtěla, a tak po drsném rozchodu s partnery jsem začala sama a jinak.

Jaký jste měla sortiment v nabídce a jak je tomu dnes? Je vidět velká proměna?

Snažila jsem se vybírat zboží z toho nejlepšího, co převážně český trh nabízel.

Proč se váš sortiment změnil. Reagovala jste na trendy nebo spíš na poptávku?

Návrháři mých oblíbených firem velmi dobře znají trendy, nebo je dokonce určují. To posouvá i mě a nedovolí mi ustrnout na tom, co bylo. A proto mě tato práce baví.

Česko zasáhla vlna super a hypermarketů a obchodních center, kde lidé nakoupí za nízké ceny všechno. Jak jste jejich nástup zvládla a zvládáte?

Obchodní centra jsou zvláštní kapitola. Víte, v našem městě patří k dobrému tónu nakupovat jinde, protože tam to je lepší, větší, anonymní. A přitom 50 % našich zákazníků je cizích, mimoturnovských. Často jsou to lidé z Prahy, kteří jezdí do Českého ráje na chalupy. Jsou to lidé, kteří nechtějí svůj volný čas trávit po centrech, ale v klidu si nakoupit, popovídat. Mnozí se vracejí už léta.

Je těžké zaujmout dnes zákazníka? Co je vaším největším tahákem?

Je to velmi těžké. Sázím na výběr zboží a osobní přístup.

Hodně lidí si představuje, že majitel-podnikatel sedí se založenýma rukama a všechno za něj udělají jiní. Jistě je to vše jinak. Jak vypadá váš běžný den?

Otevřeno máme od 10 hodin. Přesto chodím dost brzy, protože musím dojít do banky, na poštu, na úřad, zaplatit faktury, vybalit, ocenit a zařadit zboží, vynést do kontejneru krabice. Denně se uklízí, podle potřeby, ale  nejméně jednou týdně myju výlohy, zametám chodník. Upravuju výlohy, no a prodávám. Kontrakty jsou 2x ročně, leden-únor na příští podzim a   zimu, a srpen-září na jaro a léto. To, co vyberu, samozřejmě musím také zaplatit.

Chystáte i řadu akcí, abyste zákazníkům nabídla přidanou hodnotu. Co chystáte v nejbližší době?

Teď v pátek 29. listopadu od 16 hodin bude u nás v obchodě mikulášská módní přehlídka. Zveme vás, možná přijde i Mikuláš. O všech chystaných akcích pravidelně informujeme na naší facebookové stránce: facebook.com/StylTurnov

Co si přejete do budoucna?

Přála bych si, aby města – malá i velká – byla plná lidí. Lidí, kteří mají své město rádi. Rádi se v něm procházejí, setkávají, mohou se dívat na upravené ulice plné květin a hezkých obchodů. Aby rádi žili, tam kde bydlí.

Napsala Růža Rumělková

Štítky obchod, Česko, móda, Praha, Facebook

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Obchodnice s módou: Zaujmout lidi je dnes těžké  |  Společnost  |  Zprávy  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.