Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

RECENZE: Nejunavenější filmová sága se vrací

sobota, 3. června 2017, 14:56

Po šesti letech opět na plátna kin vyplouvají karibští piráti v čele s Johnnym Deppem jako Jackem Sparrowem. A kupodivu to není shledání úplně nepříjemné, jak by se po předchozí části s názvem Na vlnách podivna mohlo zdát.

Předchozí piráti totiž byly přesně tím, co nazýváme nastavovanou kaší. Orlando Bloom i Keira Knightley se rozhodly sérii opustit a tak pozornost filmařů přešla na postavu Jacka Sparrowa v podání Johnnyho Deppa. Sparrow tak z vedlejší postavy přešel do popředí a to byla obrovská chyba. Vyčpělý humor, příběh vycucaný z prstu, nesymaptické postavy, to vše rezonovalo tak silně že nikdo další pokračování snad ani nechtěl. Snímku se přesto podařilo vydělat neuvěřitelné peníze a tak tu máme další pokračování.

Děj je zasazen 5 let po události Na vlnách podivna a asi 20 let za události Na konci světa (což je mimochodem neuvěřitelný scénáristický bullshit ale je to film, takže to zkusme ignorovat) Jack Sparrow chlastá jako ďas, protože tak trochu ztrácí smysl života. Chlastá dokonce tak moc, že se vzdá svého kouzelného kompasu za bednu rumu. A to neměl dělat. Z temnoty se probouzí duch kapitána Salazara připravený k pomstě na Jackovi. Jediná možnost jak se zachránit je uzavřít pakt se synem Willa Turnera Henrym a mladou astroložkou, jež všichni považují za čarodějnici, Carinou a vydat se hledat Poseidonův trojzubec, jež má moc zlomit všechny kletby oceánu.

Je fajn že tvůrci pochopili, že Jack Sparrow je postava, která se musí servírovat jen po dávkách a udělali z něj opět víceméně vedlejší postavu. Roli hlavních hrdinů přebírá Henry s Carinou, podobně jako Will a Elizabeth v původní trilogii. Humor je oproti čtyřce opravdu zábavný a konečně nemá člověk pocit (po opulentí trojce), že sleduje nízkonákladové pokračování pro DVD. Pochvalu si zaslouží i Javier Bardem, jehož záporák Salazar má charisma a hlavně jasný plán a cíl. Navíc, snímek působí uzavřeným dojmem a nebýt potitulkové scény, mohl by i skutečně být posledním dílem série. No jo, dokud to sype, že?

Co už tak nepotěší je trochu slabší děj, jež se sem tam plácá na místě a přemýšlí kudy se vydat. Vyloženě hloupě pak působí camea Orlanda Blooma a Keiry Knightly (nejlépe vydělané peníze v jejich kariéře) a snaha vysvětlovat nemagičnost současného oceánu.

Každopádně, pokud se v kině rádi bavíte, jsou pro vás pátí piráti ideální volba. Není to sice žádná pecka co si budete chtít pouštět pořád dokola ale v těchto teplých letních dnech malá výlet za dobrodružstvím na moři v chládklu vašeho oblíbeného kinosálu taky neuškodí.

Liberecká Drbna dává filmu Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta 70 %

Hodnocení předchozích částí:
Piráti z Karibiku: Prokletí černé perly - 80%