Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Nesedí vám vyúčtování? Jak správně reklamovat účet za mobil nebo internet

 
neděle, 12. listopadu 2017, 16:26

Vypadává vám často internet, nefunguje telefon nebo vám nesedí vyúčtování telekomunikačních služeb? To všechno můžete u svého operátora reklamovat. Postupy pro reklamaci se ve světě telekomunikací v mnoha ohledech liší od těch, co známe v případě běžného spotřebního zboží. Jak má tedy reklamace služeb či vyúčtování u operátora vypadat?

V první řadě je potřeba rozlišovat, co je a co není služba elektronických komunikací. Ta podle zákona spočívá v přenosu signálů po sítích elektronických komunikací. „To znamená, že operátor je zodpovědný pouze za to, že se ze svého čísla dovoláte, kam potřebujete, že můžete surfovat po internetu či sledovat televizi a že kvalita přenosu bude odpovídat smluvnímu ujednání,“ vysvětluje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.

Není služba jako služba

Naproti tomu pokud si koupíte elektronickou jízdenku na tramvaj, není to operátor, kdo vám službu poskytuje, a proto u něj v případě problémů nelze uplatnit reklamaci. Stejně tomu bude při nefunkčnosti stažených aplikací nebo při sjednání úvěru prostřednictvím textové zprávy. Ani pronájem modemu není službou elektronických komunikací a jeho reklamace se bude řídit jinými pravidly.

Reklamovat můžete buď samotnou službu, nebo její vyúčtování. „Podání reklamace operátorovi musíte stihnout v zákonné lhůtě, která činí dva měsíce od doručení reklamovaného vyúčtování nebo od vadného poskytnutí služby. Operátor má pak jeden měsíc na to, aby reklamaci vyřídil. Jde-li ale například o roaming a operátor musí vyúčtování projednat se zahraničním provozovatelem, pak se lhůta pro vyřízení reklamace prodlužuje ještě o jeden měsíc,“ upřesňuje Lukáš Zelený. Reklamaci posílejte vždy doporučeným dopisem s dodejkou, ve kterém popíšete, co přesně operátorovi vytýkáte a jaké žádáte řešení.

Odstranění závady nebo sleva

V případě reklamace vadně poskytnuté služby můžete žádat odstranění závady a přiměřenou slevu z ceny. Operátor vám už ale není povinen nahradit škodu vzniklou tím, že jste nemohli telefon či internet používat. Potřebujete-li internetové připojení k podnikání, myslete vždy na záložní řešení – náhrady ušlého zisku za výpadky internetu se totiž nedočkáte. „Pamatujte také, že uplatnění reklamace nesprávného vyúčtování vás nezbavuje povinnosti za služby zaplatit. Případný rozdíl v ceně vám operátor vrátí do měsíce od vyřízení reklamace,“ dodává Zelený.

Nejste-li spokojeni s rozhodnutím o reklamaci, můžete do jednoho měsíce od doručení rozhodnutí podat námitku Českému telekomunikačnímu úřadu. Za zahájení správního řízení se platí poplatek ve výši 100 korun a je-li to opodstatněné, může úřad rozhodnout, že nemusíte hradit nesprávné vyúčtování, dokud sám ve věci nerozhodne. Neúspěch ve správním řízení se dá řešit podáním rozkladu (tedy v podstatě odvoláním se proti rozhodnutí) a poté ještě žalobou u soudu. „Pokud ale u Českého telekomunikačního úřadu nepochodíte, může vám být uložena povinnost nahradit druhé straně, tedy operátorovi, náklady řízení,“ upozorňuje Zelený na rizika spojená s podáním námitky.

Tisková zpráva
 


 

Kam dál?

Nájem na dobu určitou – co dělat po uplynutí sjednané doby?

sobota, 15. července 2017, 23:27

Řada pronajímatelů byt pronajímá na dobu určitou, například na jeden rok, aby si nájemce nejprve vyzkoušela. Víte, že k...

Přeneste se do 17. století. Albrecht z Valdštejna chce vypálit...

pátek, 14. července 2017, 21:15

Pojďte poznat Liberec zase trochu jinak. Projekt Skryté příběhy vás přenese do Liberce roku 1623, kdy na severu vládl Albrecht z...

Exotika kousek za hranicemi. V Motýlím domě Jonsdorf okusíte...

pátek, 7. července 2017, 02:29

Víte, jaké to je v deštném pralese? Vypravte se do Motýlího domu v  německém Jonsdorfu, který leží jen pár kilometrů od hranic,...

Kdo zapláče nad rozlitým mlékem aneb náhrada škody v obchodě

čtvrtek, 6. července 2017, 12:07

Už se vám někdy stalo, že vám na nové bílé šaty vylil číšník kávu? Nebo že na vás v prodejně neopatrný zákazník shodil láhev...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • FOTO: Ještěd zahalil kouř. Na hřebeni...

  • Bezmoc ve veseckém domě. Město tam dočasně...

  • V průmyslové zóně hoří odpad v potrubí

  • FOTO, VIDEO: Na Proseči hoří skládka

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Norský protiimigrační politik má vztah s o 30 let mladší Íránkou

Norsko žije skandálem kolem bývalého ministra za protiimigrační a populistickou Pokrokovou stranu Pera Sandberga, který má poměr s o 30 let mladší íránskou přistěhovalkyní. Politik, který před třemi dny odstoupil z čela ministerstva pro rybolov, přitom doposud hlásal, že míšení ras, kultur a náboženství je v Norsku nepřípustné, pokud se má v zemi zachovat mír.

Elektřina načerno? Může se stát, že kradete energii, i když o tom nevíte

Krást se nemá. Za neoprávněný neboli černý odběr energií však můžete nést odpovědnost, i když elektřinu nebo plyn odeberete bez zaplacení zcela neúmyslně, nevědomě a bez vlastního zavinění. Co všechno se považuje za neoprávněný odběr? 
A co vám v takové situaci hrozí?

VIDEO: Brňance se do obýváku nastěhovalo více než 160 netopýrů

Chládek vyhledávají kvůli vysokým teplotám nejen lidé, ale také zvířata. Ta dokážou být nezvykle urputná, jak se včera odpoledne přesvědčili strážníci vyslaní do bytu v Králově Poli. Podle telefonátu na linku 156 se v bytě sedmaosmdesátileté ženy usídlili netopýři a nově objevený úkryt nechtěli za žádnou cenu opustit. Přivolaná hlídka nevěřila svým očím. Do ložnice v nejvyšším patře panelového domu se nastěhovalo víc než 160 netopýrů hvízdavých.