Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Test letních pneumatik: Příjemně překvapily ty levnější

 
čtvrtek, 22. února 2018, 11:25

Blíží se jaro, a tedy i období přezouvání na letní pneumatiky. Které ze čtrnácti- a šestnáctipalcových pneu známých značek obstály v testech a které zklamaly? Letošní testy časopisu dTest ve spolupráci s německým autoklubem ADAC přinesly překvapení v podobě nečekaných selhání, i rozčarování z výkonu některých modelů dražších značek.

Největší výzvou je pro letní pneumatiky mokrá vozovka. Test proto zjišťoval, jak je vůz díky pneumatikám ovladatelný na kluzkém mokrém povrchu, jak dlouhá je brzdná dráha, zda nemůže docházet k nebezpečnému aquaplaningu apod. Ovladatelnost, brzdná dráha a jízdní stabilita se hodnotila i v jízdách na suchu. Testovalo se také opotřebení (tisíce kilometrů na zkušebním přístroji i ve zkušebním konvoji), vliv na spotřebu i hlučnost pneu.

Výsledky letošního testu čtrnáctipalcových pneumatik překvapily. „V předchozích letech se na špici tabulky držely dražší produkty takzvaných prémiových značek. Tentokrát je situace odlišná. Na nejvyšších příčkách se umístily dvě levnější gumy značek Falken a Semperit. Jediná prémiová značka, která jakž takž drží krok s vítězi, je Dunlop s modelem SP Street Response 2. Jeho hodnocení ale srazily průměrné výsledky na mokru, zejména co se ovladatelnosti a směrového vedení týče,“ komentuje výsledek testu Michal Mikoláš, redaktor časopisu dTest.

Špatná ovladatelnost a dlouhá brzdná dráha

Nejhůře mezi čtrnáctkami dopadla Sava Perfecta, a to kvůli špatné ovladatelnosti, dlouhé brzdné dráze a špatnému směrovému vedení na mokru. Právě výkony na mokru způsobovaly největší nemilá překvapení. Většina gum příliš nepotěšila, pochvalu si zaslouží pouze Falken Sincera SN832 Ecorun, Semperit Comfort-Life 2 a Continental PremiumContact 5.

Negativem čtrnáctek je relativně nízká životnost. Více než 30 000 km v testu urazily pouze pneu Goodyear, Kleber, Pneumant, Vredestein a Fulda. Nejhorší pneu vydrží jen kolem 20 000 km. Proč tomu tak je? „Důvodem jisté laxnosti výrobců, co se výdrže týče, je jejich předpoklad, že se tyto relativně malé pneumatiky budou používat zejména na malých vozech, které v domácnosti slouží jako druhé auto – třeba na nákupy nebo vození dětí do školy. Taková auta mají mnohem kratší roční nájezd, a tak kratší životnost nepůsobí takové potíže jako u vytíženějších aut,“ říká Mikoláš.

Mezi pneumatikami o průměru 16 palců se už tolik překvapení nekonalo. Michelin, Bridgestone i Continental dostály pověsti dražších prémiových pneumatik. Vyhrály gumy Michelin Primacy 3, které měly vůbec nejlepší životnost mezi letos testovanými pneumatikami. Férovou cenu vzhledem k celkové kvalitě nabízí Firestone Roadhawk. „Na opačném konci žebříčku se krčí Infinity Ecosis a Vredestein Sportrac 5. Obě se totiž rozpadly při vysokorychlostní zkoušce. Na německé dálnice s nimi proto raději nevyjíždějte,“ podotýká Mikoláš.

Bolest hlavy z penumatik

Pokud vás při jízdě bolí hlava, nemusí být na vině pouze pohonná jednotka vašeho auta, odpor vzduchu nebo drsný povrch vozovky. Může to být i vlastnostmi obutých pneumatik. Zvukové projevy testovaných pneu se posuzovaly ze dvou hledisek – vnější a vnitřní hlučnosti. Rámus uvnitř subjektivně hodnotila dvojice odborníků. Na asfaltovém a betonovém povrchu známé testovací trati Contidrom nechali hodnotitelé automobil s vypnutým motorem rozjet na rychlosti mezi 30 a 80 km/h. Nejlepší známku si neodnesla žádná guma, alespoň dvojku odborníci udělili čtrnáctkám Goodyear EfficientGrip Compact, Firestone Multihawk 2 a Sava Perfecta, ale také šestnáctipalcovým produktům Michelin Primacy 3, Goodyear EfficientGrip Performance, Nexen N'blue HD Plus a Vredestein Sportrac 5.

Výsledky vnější hlučnosti byly v obou velikostních kategoriích velice vyrovnané. Bohužel ale nejčastější známkou byla dostatečná. Absolutně nejvíce decibelů při jízdě vyluzují shodně Firestone Roadhawk a Pirelli Cinturato P7 Blue.

Tisková zpráva

Štítky pneumatiky, dTest, test

 


 

Kam dál?

DRBNA BARISTKA: Kouzlo Latte art. Jak se naučit základy v domácích...

středa, 17. ledna 2018, 11:06

Medvídci, sluníčka, kytičky, čtyřlístky, ale i vaše podobizna či jiný zajímavý obrázek. Technice Latte art se meze rozhodně...

Prodejců kaprů přibývá. Víte, na co si dát pozor při nákupu v jejich...

čtvrtek, 21. prosince 2017, 16:54

Vánoce bez kapra? Jen málokdo v tuzemsku si to dokáže představit. I proto v ulicích měst přibývá prodejců kaprů. V letošním roce...

Pět zajímavostí o adventu – ohromte své okolí

sobota, 2. prosince 2017, 03:50

Vánoce se blíží a s nimi tradiční i novodobé zvyky jako zdobení domácností, zapalování svíček na adventním věnci, vyloupávání...

Nájem na dobu určitou – co dělat po uplynutí sjednané doby?

sobota, 15. července 2017, 23:27

Řada pronajímatelů byt pronajímá na dobu určitou, například na jeden rok, aby si nájemce nejprve vyzkoušela. Víte, že k...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Policie pátrá po uprchlém vězni. Pomoci může...

  • Na Liberec míří další bouřky a silný vítr....

  • FOTO: Jeřábu za jízdy explodovala...

  • Liberec bude mít svou vlastní pohřební...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

ČRo chce navýšení koncesionářského poplatku o desetikorunu

Vedení Českého rozhlasu (ČRo) bude usilovat o navýšení koncesionářského poplatku zhruba o deset korun ze stávajících 45 Kč měsíčně. Rozhlasový poplatek se naposledy zvýšil na podzim roku 2005, kdy stoupl o osm korun.

Vláda údajně schválila odchod policejního prezidenta Tuhého

Vláda schválila odchod Tomáše Tuhého z funkce policejního prezidenta na post velvyslance v Bratislavě. Uvedl to dnes server Neovlivní.cz. Vláda ani Tuhý se k tomu podle serveru nevyjádřili. O změně na pozici policejního prezidenta média již dříve spekulovala. Sám Tuhý ale koncem května řekl deníku Právo, že o odchodu z funkce neuvažuje.

Lidl se po drsné reportáži České televize rozhodl skoncovat s prodejem vajec z klecových chovů

Řetězec supermarketů Lidl ve středu ohlásil postupné opuštění prodeje vajec z klecových chovů. Stalo se tak pouhých pár dní po odvysílání reportáže České televize z pořadu 168 hodin, která ukazuje, v jak brutálních podmínkách slepice v klecových chovech žijí. Z prodejen Lidlu by měla klecová vejce kompletně zmizet do roku 2025.