Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Jak se bránit pokutám od mobilních operátorů

 
sobota, 23. července 2016, 07:57

Chtěli jste ukončit smlouvu s operátorem kvůli změně podmínek a operátor vám k odchodu naúčtoval tučnou částku za předčasné ukončení? Vyúčtování reklamujte a neuspějete-li, obraťte se na Český telekomunikační úřad.

Operátor O2 zásadně změnil podmínky omezeného čerpání mobilních dat. To by za normálních okolností mělo vést k tomu, že informuje zákazníky a umožní jim ukončit smlouvy na dobu určitou bez sankce. To se však nestalo. „Jak jsme již informovali, z našeho pohledu tím společnost O2 porušila zákon, a proto jsme na ni podali žalobu. Zákazníci, které postup operátora zasáhl, mají ale vlastní možnost obrany,“ říká Miloš Borovička, právní poradce dTestu, a dodává: „Prvním krokem musí být vždy reklamace položek a služeb, se kterými nesouhlasíme, a pokud neuspějeme, pak má následovat námitka proti vyřízení, jež se podává Českému telekomunikačnímu úřadu.“

Zákazníkům, kteří trvali na ukončení smlouvy na dobu určitou, operátor naúčtoval pětinu smluvených paušálů do konce trvání původního závazku. „V reklamaci je třeba uvádět její důvod – neoprávněnost poplatku za předčasné ukončení smlouvy kvůli související změně podmínek,“ radí Borovička. Zákazníci, kteří smlouvu neukončili, by mohli reklamovat poplatky, které jim operátor účtuje za dodatečně zakoupené balíčky dat. „Zde je možné argumentovat tím, že zákazník změnu nepovažuje za platnou, protože nebyla splněna zákonná kritéria, a tudíž se má smlouva řídit starými podmínkami,“ říká Borovička a vysvětluje: „Podle původního znění podmínek měl po vyčerpání dat jít internet omezenou rychlostí, s čímž zákazník počítal. Aby nyní dostal alespoň nějaká data, musí si kupovat dodatečné balíčky a lze usuzovat, že za takových podmínek by smlouvu ukončil, kdyby o té možnosti byl podle zákona informován.“ Operátor musí reklamaci vyřídit a informovat spotřebitele do jednoho měsíce od uplatnění.

Zákazník má od vyřízení reklamace další měsíc na to, aby Českému telekomunikačnímu úřadu podal námitku. „Nepředpokládáme, že by operátor sám od sebe námitkám vyhověl, změnu nepovažuje za důležitou, a i proto ho žalujeme,“ říká Borovička a dodává: „Námitka je zpoplatněná stokorunovým poplatkem a úřad pak rozhodne o oprávněnosti postupu operátora při vyřizování reklamací.“ Z mediálních prohlášení ČTÚ zatím vyplývá, že postup, který operátor zvolil, nepovažuje za správný a zákazníci by s námitkami měli uspět. 

Tisková zpráva
 


 

Kam dál?

Na jaké klíčové zásady poskytování první pomoci by měli zachránci...

pondělí, 18. července 2016, 19:27

Statistiky dopravních nehod každoročně dokazují, že zdaleka ne každý je ochoten poskytnout pomoc zraněným následkem dopravní...

Aby se grilování nezměnilo v noční můru. Znáte základní bezpečnostní...

pondělí, 11. července 2016, 11:11

Řada z nás má spojenou letní dovolenou s grilováním. Radost z této přípravy jídla nesdílí hasiči, kteří často zasahují u požárů,...

Aplikace, které byste měli mít v mobilu, než odjedete na dovolenou

neděle, 10. července 2016, 12:16

Chystáte se na dovolenou? Připravte na ni i váš chytrý telefon! Vytipovali jsme pro vás pár aplikací, které se vám určitě budou...

Víte, jak se zachovat při dopravní nehodě? Nejen zranění jsou v...

čtvrtek, 7. července 2016, 11:26

V loňském roce se na našich silnicích stalo denně v průměru na 250 dopravních nehod, ke kterým vyjížděla Policie České republiky....

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • V objednané zásilce mu omylem dorazil také...

  • Další uzavírka v centru. Do konce prázdnin...

  • Rodina ubodané Češky v Londýně pocházela z...

  • FOTO: Zlomená vidlice, prasklá helma....

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Jak správně postupovat při reklamaci zájezdu?

Vrátili jste se z dovolené rozčarovaní ze služeb, které vám poskytla cestovní kancelář? Ubytování bylo horší, vzdálenost od moře neodpovídala informaci v katalogu a slibovaný bazén úplně chyběl? Braňte se a vady zájezdu reklamujte.

Nepřipouštěli si neúspěch, řekl český hasič o záchraně Thajců

Neúspěch akce na záchranu 12 thajských fotbalistů uvězněných v zatopené jeskyni si nikdo nepřipouštěl, řekl dnes novinářům český hasič David Kareš, který byl na místo vyslán z České republiky. Společně s kolegou Petrem Vodičkou měli za úkol posoudit, zda by se pro vyproštění dětí a jejich trenéra dala využít velkokapacitní čerpadla. Nasazení českých hasičů dnes ocenil ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) a předal jim skleněné plakety.

Ředitel středočeské záchranné služby Houdek rezignoval

Ředitel středočeské záchranné služby Martin Houdek rezignoval. Důvodem je druhá větev korupční kauzy bývalého hejtmana za ČSSD Davida Ratha, v níž je ředitel záchranky mezi obžalovanými, uvedla dnes Helena Frintová z krajského úřadu. K odstoupení Houdka vyzval minulý týden krajský radní pro zdravotnictví Robert Bezděk (ANO), podporu mu naopak vyjádřily odbory. Houdek původně rezignaci odmítal.