Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Jak se bránit pokutám od mobilních operátorů

 
sobota, 23. července 2016, 07:57

Chtěli jste ukončit smlouvu s operátorem kvůli změně podmínek a operátor vám k odchodu naúčtoval tučnou částku za předčasné ukončení? Vyúčtování reklamujte a neuspějete-li, obraťte se na Český telekomunikační úřad.

Operátor O2 zásadně změnil podmínky omezeného čerpání mobilních dat. To by za normálních okolností mělo vést k tomu, že informuje zákazníky a umožní jim ukončit smlouvy na dobu určitou bez sankce. To se však nestalo. „Jak jsme již informovali, z našeho pohledu tím společnost O2 porušila zákon, a proto jsme na ni podali žalobu. Zákazníci, které postup operátora zasáhl, mají ale vlastní možnost obrany,“ říká Miloš Borovička, právní poradce dTestu, a dodává: „Prvním krokem musí být vždy reklamace položek a služeb, se kterými nesouhlasíme, a pokud neuspějeme, pak má následovat námitka proti vyřízení, jež se podává Českému telekomunikačnímu úřadu.“

Zákazníkům, kteří trvali na ukončení smlouvy na dobu určitou, operátor naúčtoval pětinu smluvených paušálů do konce trvání původního závazku. „V reklamaci je třeba uvádět její důvod – neoprávněnost poplatku za předčasné ukončení smlouvy kvůli související změně podmínek,“ radí Borovička. Zákazníci, kteří smlouvu neukončili, by mohli reklamovat poplatky, které jim operátor účtuje za dodatečně zakoupené balíčky dat. „Zde je možné argumentovat tím, že zákazník změnu nepovažuje za platnou, protože nebyla splněna zákonná kritéria, a tudíž se má smlouva řídit starými podmínkami,“ říká Borovička a vysvětluje: „Podle původního znění podmínek měl po vyčerpání dat jít internet omezenou rychlostí, s čímž zákazník počítal. Aby nyní dostal alespoň nějaká data, musí si kupovat dodatečné balíčky a lze usuzovat, že za takových podmínek by smlouvu ukončil, kdyby o té možnosti byl podle zákona informován.“ Operátor musí reklamaci vyřídit a informovat spotřebitele do jednoho měsíce od uplatnění.

Zákazník má od vyřízení reklamace další měsíc na to, aby Českému telekomunikačnímu úřadu podal námitku. „Nepředpokládáme, že by operátor sám od sebe námitkám vyhověl, změnu nepovažuje za důležitou, a i proto ho žalujeme,“ říká Borovička a dodává: „Námitka je zpoplatněná stokorunovým poplatkem a úřad pak rozhodne o oprávněnosti postupu operátora při vyřizování reklamací.“ Z mediálních prohlášení ČTÚ zatím vyplývá, že postup, který operátor zvolil, nepovažuje za správný a zákazníci by s námitkami měli uspět. 

Tisková zpráva
 


 

Kam dál?

Na jaké klíčové zásady poskytování první pomoci by měli zachránci...

pondělí, 18. července 2016, 19:27

Statistiky dopravních nehod každoročně dokazují, že zdaleka ne každý je ochoten poskytnout pomoc zraněným následkem dopravní...

Aby se grilování nezměnilo v noční můru. Znáte základní bezpečnostní...

pondělí, 11. července 2016, 11:11

Řada z nás má spojenou letní dovolenou s grilováním. Radost z této přípravy jídla nesdílí hasiči, kteří často zasahují u požárů,...

Aplikace, které byste měli mít v mobilu, než odjedete na dovolenou

neděle, 10. července 2016, 12:16

Chystáte se na dovolenou? Připravte na ni i váš chytrý telefon! Vytipovali jsme pro vás pár aplikací, které se vám určitě budou...

Víte, jak se zachovat při dopravní nehodě? Nejen zranění jsou v...

čtvrtek, 7. července 2016, 11:26

V loňském roce se na našich silnicích stalo denně v průměru na 250 dopravních nehod, ke kterým vyjížděla Policie České republiky....

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Žalobce Šaroch v kauze Čapího hnízda nepostupoval zcela efektivně

Žalobce Jaroslav Šaroch z Městského státního zastupitelství v Praze (MSZ), který dohlíží na kauzu Čapí hnízdo, nepostupoval při výkonu dozorových oprávnění a povinností k policejnímu orgánu dostatečně důrazně a zcela efektivně. Na webu to dnes uvedla vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová. Na závěrech se podle ní shodlo jak pražské vrchní státní zastupitelství, tak i vedení MSZ. Bylo přijato opatření, aby byl žalobce aktivnější, a zajistil tak úplné a rychlé ukončení vyšetřování, doplnila Bradáčová.

Ještěd naštval lyžaře, večerní lyžování není v ceně sezónního skipasu

Lyžařská sezóna je na začátku a skiareál na Ještědu už musí řešit rozzlobené lyžaře. Majitelé sezónních permanentek totiž nemají v ceně večerní lyžování, i když si skipasy kupovali s tím, že ho využít mohou. Nájemce Ještědu TMR se ale brání, že využití sezónního skipasu na večerní lyžování nikde nedeklaroval a má to tak uvedeno i v obchodních podmínkách.

Hrad koupil za 11 milionů korun dva obrazy Kamila Lhotáka

Za téměř 11 milionů korun koupila Správa Pražského hradu (SPH) dva obrazy Kamila Lhotáka, oblíbeného malíře prezidenta Miloše Zemana. Spolu s Kanceláří prezidenta republiky chce SPH pokračovat v doplňování uměleckých sbírek Hradu. Lhotákovy obrazy Dva balony z roku 1939 a Krajina oživená stroji z roku 1944 budou vystaveny v lednu a v únoru v Obrazárně Pražského hradu. Poté zamíří do pracoven prezidenta na Pražském hradě a na zámku v Lánech.