Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.

Souhlasím
 

Jak reklamovat vyúčtování za telefon?

 
čtvrtek, 1. září 2016, 21:23

Operátoři zkouší pozornost svých zákazníků různými triky. Mění smlouvy, účtují neobjednané služby nebo si účtují pokuty, na které nemají nárok. Spotřebitelé se mohou domáhat nápravy reklamací a poté námitkou k Českému telekomunikačnímu úřadu.

Reklamace služeb elektronických komunikací, tedy nejčastěji telefonních služeb na mobilních a pevných linkách, internetu, ale také třeba kabelové televize a satelitního vysílání, se řídí trochu jinými pravidly, než jsme zvyklí u reklamace zboží. Mimo zákona o ochraně spotřebitele se totiž uplatňuje i zákon o elektronických komunikacích, který má svá specifická pravidla. „Rozdíl je hned v tom, jak rychle musíme reklamovat,“ říká Miloš Borovička, právní poradce dTestu a vysvětluje: „Na uplatnění reklamace máme jen dva měsíce od chvíle, kdy nám přijde vyúčtování. Poté naše právo reklamovat zanikne a operátor se tím už nemusí zabývat.“ U služeb kde se vyúčtování neposkytuje, například u přeplacených mobilních karet, je nutné reklamovat do dvou měsíců od poskytnutí služby, což zákazník pozná nejčastěji podle stržené platby.

Reklamaci vyúčtování lze uplatnit mnoha způsoby na pobočce operátora osobně, v sídle písemně nebo třeba hovorem na zákaznické lince či reklamačním formulářem na internetových stránkách. „Okamžikem uplatnění reklamace běží měsíční lhůta pro vyřízení a tady nastávají první zádrhele. Setkáváme se ale i s tím, že operátoři uplatnění reklamace zpracují až s několikadenním odstupem a spotřebiteli nevystaví reklamační protokol. Lhůtu na vyřízení pak počítají až od chvíle, kdy se jim reklamace dostane na centrálu, nebo od chvíle, kdy spotřebiteli pošlou zprávu, že zaevidovali stížnost. Tím však porušují zákon o ochraně spotřebitele,“ vyčítá Borovička a pokračuje: „Operátoři nemají žádnou výjimku ze způsobu přijímání reklamací, a tak i oni by měli vystavit protokol, ve kterém uvedou datum uplatnění reklamace, její obsah a způsob řešení, který spotřebitel žádá.“ O vyřízení reklamace musí být zákazník do měsíce informován, jinak operátorům hrozí pokuta až do výše deseti milionů korun.

Reklamovat lze každou podezřelou položku vyúčtování nebo kvalitu služby. Operátoři ale nebývají dvakrát vstřícní, stojí si na svých názorech a spotřebitelům často i v oprávněných nárocích nevyhoví. „V takových případech můžete Českému telekomunikačnímu úřadu podat námitku proti vyřízení reklamace. Řízení stoji 100 korun a úřad rozhodne, zda operátor postupoval správně, případně mu nařídí vyúčtování změnit a vrátit peníze,“ vysvětluje Borovička a dodává: „Na podání námitky máte jen jeden měsíc od vyřízení reklamace a její součástí může být i podnět k udělení pokuty, pokud operátor při reklamaci nepostupoval správně.“ Operátoři často argumentují tím, že si na jejich služby nikdo hlasitě nestěžuje. Je načase přesvědčit je, že spotřebitelé si opravdu nenechají vše líbit.

Tisková zpráva | Foto pixabay.com

Kam dál?

Kam volat a jak komunikovat se záchrannou službou?

čtvrtek, 25. srpna 2016, 11:18

Včasné přivolání odborné pomoci po vážné nehodě může rozhodnout o lidském životě. Celých 11 procent evropských řidičů nezná číslo...

Vodafone musí vrátit peníze za neoprávněně účtovaný internet

středa, 17. srpna 2016, 08:48

Český telekomunikační úřad definitivně potvrdil, že automatické účtování poplatků za data nad rámec tarifu bylo nezákonné, a...

Na co si dávat pozor, když si dovolenou zařizujete sami

sobota, 6. srpna 2016, 17:34

Chystáte-li se dovolenou strávit v Česku, asi nebudete listovat katalogy cestovních kanceláří nabízejícími kompletní zájezd s...

Když zraněný nedýchá. Co dělat, aby poraněný člověk přežil?

pondělí, 25. července 2016, 16:37

Průzkum zaměřený na vyhodnocení schopnosti evropských řidičů poskytnout první pomoc zraněným při nehodě provedený v roce 2012 ve...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Bude se měřit. Policisté chystají manévry,...

  • Policie zasahovala v libereckém dopravním...

  • Kauza dopravní podnik: Policie obvinila...

  • Policisté dopadli sexuálního násilníka. V...

 
 

O čem píše Drbna.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního sjezdu KSČM V Nymburku dali přednost před stranickým místopředsedou Josefem Skálou. Filipa volilo 165 delegátů. Skála obdržel 145 hlasů. Po úvodních projevech Filipa a prezidenta Miloše Zemana se sjezd koná za zavřenými dveřmi. Proti Zemanově účasti na sjezdu protestovaly v Nymburku stovky lidí.

Zeman označil na sjezdu KSČM Vítězný únor za prohraný únor

Prezident Miloš Zeman dnes na sjezdu KSČM připomenul oběti minulého režimu a takzvaný Vítězný únor v roce 1948, který vedl k nástupu komunistů k totalitní moci, označil za prohraný únor. Před závěrem svého vystoupení krátce zmínil nynější vyjednávání o vládě hnutí ANO s ČSSD s tolerancí KSČM. Zeman nabádal, aby strana nepromarnila příležitost a nekladla si přemrštěné podmínky. Zemanův příjezd na sjezd komunistů provázely protesty.

Nejlevnější německý salám je kvalitnější než český

Časopis dTest přinesl srovnání levných potravin z Německa, Rakouska, Slovenska, Polska a Česka. Cílem testu bylo poukázat na rozdílnou kvalitu chlazených a mrazených výrobků, které jsou v dané kategorii nejlevnější. Předmětem srovnání byl točený a měkký salám, silné párky, rybí prsty, lahůdkový salát, jahodový jogurt a kysané zelí. Německé produkty prodávané za podobnou měrnou cenu obsadily v porovnání kvality dvakrát první místo. České zboží se svou kvalitou nestalo vítězem ani jednou, obsadilo však třikrát příčku poslední.