Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Jak reklamovat vyúčtování za telefon?

 
čtvrtek, 1. září 2016, 21:23

Operátoři zkouší pozornost svých zákazníků různými triky. Mění smlouvy, účtují neobjednané služby nebo si účtují pokuty, na které nemají nárok. Spotřebitelé se mohou domáhat nápravy reklamací a poté námitkou k Českému telekomunikačnímu úřadu.

Reklamace služeb elektronických komunikací, tedy nejčastěji telefonních služeb na mobilních a pevných linkách, internetu, ale také třeba kabelové televize a satelitního vysílání, se řídí trochu jinými pravidly, než jsme zvyklí u reklamace zboží. Mimo zákona o ochraně spotřebitele se totiž uplatňuje i zákon o elektronických komunikacích, který má svá specifická pravidla. „Rozdíl je hned v tom, jak rychle musíme reklamovat,“ říká Miloš Borovička, právní poradce dTestu a vysvětluje: „Na uplatnění reklamace máme jen dva měsíce od chvíle, kdy nám přijde vyúčtování. Poté naše právo reklamovat zanikne a operátor se tím už nemusí zabývat.“ U služeb kde se vyúčtování neposkytuje, například u přeplacených mobilních karet, je nutné reklamovat do dvou měsíců od poskytnutí služby, což zákazník pozná nejčastěji podle stržené platby.

Reklamaci vyúčtování lze uplatnit mnoha způsoby na pobočce operátora osobně, v sídle písemně nebo třeba hovorem na zákaznické lince či reklamačním formulářem na internetových stránkách. „Okamžikem uplatnění reklamace běží měsíční lhůta pro vyřízení a tady nastávají první zádrhele. Setkáváme se ale i s tím, že operátoři uplatnění reklamace zpracují až s několikadenním odstupem a spotřebiteli nevystaví reklamační protokol. Lhůtu na vyřízení pak počítají až od chvíle, kdy se jim reklamace dostane na centrálu, nebo od chvíle, kdy spotřebiteli pošlou zprávu, že zaevidovali stížnost. Tím však porušují zákon o ochraně spotřebitele,“ vyčítá Borovička a pokračuje: „Operátoři nemají žádnou výjimku ze způsobu přijímání reklamací, a tak i oni by měli vystavit protokol, ve kterém uvedou datum uplatnění reklamace, její obsah a způsob řešení, který spotřebitel žádá.“ O vyřízení reklamace musí být zákazník do měsíce informován, jinak operátorům hrozí pokuta až do výše deseti milionů korun.

Reklamovat lze každou podezřelou položku vyúčtování nebo kvalitu služby. Operátoři ale nebývají dvakrát vstřícní, stojí si na svých názorech a spotřebitelům často i v oprávněných nárocích nevyhoví. „V takových případech můžete Českému telekomunikačnímu úřadu podat námitku proti vyřízení reklamace. Řízení stoji 100 korun a úřad rozhodne, zda operátor postupoval správně, případně mu nařídí vyúčtování změnit a vrátit peníze,“ vysvětluje Borovička a dodává: „Na podání námitky máte jen jeden měsíc od vyřízení reklamace a její součástí může být i podnět k udělení pokuty, pokud operátor při reklamaci nepostupoval správně.“ Operátoři často argumentují tím, že si na jejich služby nikdo hlasitě nestěžuje. Je načase přesvědčit je, že spotřebitelé si opravdu nenechají vše líbit.

Tisková zpráva | Foto pixabay.com
 


 

Kam dál?

Kam volat a jak komunikovat se záchrannou službou?

čtvrtek, 25. srpna 2016, 11:18

Včasné přivolání odborné pomoci po vážné nehodě může rozhodnout o lidském životě. Celých 11 procent evropských řidičů nezná číslo...

Vodafone musí vrátit peníze za neoprávněně účtovaný internet

středa, 17. srpna 2016, 08:48

Český telekomunikační úřad definitivně potvrdil, že automatické účtování poplatků za data nad rámec tarifu bylo nezákonné, a...

Na co si dávat pozor, když si dovolenou zařizujete sami

sobota, 6. srpna 2016, 17:34

Chystáte-li se dovolenou strávit v Česku, asi nebudete listovat katalogy cestovních kanceláří nabízejícími kompletní zájezd s...

Když zraněný nedýchá. Co dělat, aby poraněný člověk přežil?

pondělí, 25. července 2016, 16:37

Průzkum zaměřený na vyhodnocení schopnosti evropských řidičů poskytnout první pomoc zraněným při nehodě provedený v roce 2012 ve...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Havárie v liberecké spalovně. Těžce...

  • Na libereckém nádraží se chtěl oběsit muž,...

  • KOMENTÁŘ: Lesk a bída Kazmova velkolepého...

  • Čelní srážka u Globusu. Při nehodě se...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Za dílo budete muset zaplatit, i když se na ceně nedomluvíte

Domluvit se na ceně toho, čemu se říká dílo, bývá složité. Dílem může být stavba či rekonstrukce domu nebo bytu, výroba nábytku na míru z objednatelem dodaného materiálu, oprava auta, zkrácení dlouhých nohavic a mnoho dalšího. Pro spotřebitele je cena důležitá, ale z pohledu občanského zákoníku se nejedná o takzvanou podstatnou náležitost smlouvy. Jak předcházet nedorozumění?

Pan Ho před soudem: Podzimní proces v USA může ukázat, jak Zeman přišel k čínskému poradci

V korupčním skandálu neziskového křídla čínské společnosti CEFC nastal další zajímavý zlom. Jak informují New York Times, v pátek 14. září stáhli federální žalobci v USA obvinění proti Cheikhu Gadiovi, bývalému ministru zahraničí Senegalu. Případ se týká i Česka, kde byla CEFC donedávna velmi aktivní. Bývalý šéf skupiny Jie Ťien-ming i přes vyšetřování v Číně zůstává poradcem prezidenta Zemana.

Čtyři bývalí manažeři z vnitra čelí obžalobě za smlouvy s Fujitsu

Čtyři bývalí vedoucí zaměstnanci ministerstva vnitra stanou před soudem kvůli obvinění, že při sjednávání smluvních dodatků s firmou Fujitsu Technology porušili své povinnosti při správě majetku státu a obcházeli zákon o veřejných zakázkách. Podle obžaloby, kterou má ČTK k dispozici, způsobili obžalovaní vnitru celkovou škodu 11,7 milionu korun. Mezi stíhanými je i exředitel odboru eGovernmentu Miroslav Duda, kterého už soudy potrestaly tříletou podmínkou v souvislosti se zmanipulováním zakázky na výplatu sociálních dávek.