Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Jak reklamovat vyúčtování za telefon?

 
čtvrtek, 1. září 2016, 21:23

Operátoři zkouší pozornost svých zákazníků různými triky. Mění smlouvy, účtují neobjednané služby nebo si účtují pokuty, na které nemají nárok. Spotřebitelé se mohou domáhat nápravy reklamací a poté námitkou k Českému telekomunikačnímu úřadu.

Reklamace služeb elektronických komunikací, tedy nejčastěji telefonních služeb na mobilních a pevných linkách, internetu, ale také třeba kabelové televize a satelitního vysílání, se řídí trochu jinými pravidly, než jsme zvyklí u reklamace zboží. Mimo zákona o ochraně spotřebitele se totiž uplatňuje i zákon o elektronických komunikacích, který má svá specifická pravidla. „Rozdíl je hned v tom, jak rychle musíme reklamovat,“ říká Miloš Borovička, právní poradce dTestu a vysvětluje: „Na uplatnění reklamace máme jen dva měsíce od chvíle, kdy nám přijde vyúčtování. Poté naše právo reklamovat zanikne a operátor se tím už nemusí zabývat.“ U služeb kde se vyúčtování neposkytuje, například u přeplacených mobilních karet, je nutné reklamovat do dvou měsíců od poskytnutí služby, což zákazník pozná nejčastěji podle stržené platby.

Reklamaci vyúčtování lze uplatnit mnoha způsoby na pobočce operátora osobně, v sídle písemně nebo třeba hovorem na zákaznické lince či reklamačním formulářem na internetových stránkách. „Okamžikem uplatnění reklamace běží měsíční lhůta pro vyřízení a tady nastávají první zádrhele. Setkáváme se ale i s tím, že operátoři uplatnění reklamace zpracují až s několikadenním odstupem a spotřebiteli nevystaví reklamační protokol. Lhůtu na vyřízení pak počítají až od chvíle, kdy se jim reklamace dostane na centrálu, nebo od chvíle, kdy spotřebiteli pošlou zprávu, že zaevidovali stížnost. Tím však porušují zákon o ochraně spotřebitele,“ vyčítá Borovička a pokračuje: „Operátoři nemají žádnou výjimku ze způsobu přijímání reklamací, a tak i oni by měli vystavit protokol, ve kterém uvedou datum uplatnění reklamace, její obsah a způsob řešení, který spotřebitel žádá.“ O vyřízení reklamace musí být zákazník do měsíce informován, jinak operátorům hrozí pokuta až do výše deseti milionů korun.

Reklamovat lze každou podezřelou položku vyúčtování nebo kvalitu služby. Operátoři ale nebývají dvakrát vstřícní, stojí si na svých názorech a spotřebitelům často i v oprávněných nárocích nevyhoví. „V takových případech můžete Českému telekomunikačnímu úřadu podat námitku proti vyřízení reklamace. Řízení stoji 100 korun a úřad rozhodne, zda operátor postupoval správně, případně mu nařídí vyúčtování změnit a vrátit peníze,“ vysvětluje Borovička a dodává: „Na podání námitky máte jen jeden měsíc od vyřízení reklamace a její součástí může být i podnět k udělení pokuty, pokud operátor při reklamaci nepostupoval správně.“ Operátoři často argumentují tím, že si na jejich služby nikdo hlasitě nestěžuje. Je načase přesvědčit je, že spotřebitelé si opravdu nenechají vše líbit.

Tisková zpráva | Foto pixabay.com
 


 

Kam dál?

Kam volat a jak komunikovat se záchrannou službou?

čtvrtek, 25. srpna 2016, 11:18

Včasné přivolání odborné pomoci po vážné nehodě může rozhodnout o lidském životě. Celých 11 procent evropských řidičů nezná číslo...

Vodafone musí vrátit peníze za neoprávněně účtovaný internet

středa, 17. srpna 2016, 08:48

Český telekomunikační úřad definitivně potvrdil, že automatické účtování poplatků za data nad rámec tarifu bylo nezákonné, a...

Na co si dávat pozor, když si dovolenou zařizujete sami

sobota, 6. srpna 2016, 17:34

Chystáte-li se dovolenou strávit v Česku, asi nebudete listovat katalogy cestovních kanceláří nabízejícími kompletní zájezd s...

Když zraněný nedýchá. Co dělat, aby poraněný člověk přežil?

pondělí, 25. července 2016, 16:37

Průzkum zaměřený na vyhodnocení schopnosti evropských řidičů poskytnout první pomoc zraněným při nehodě provedený v roce 2012 ve...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

V tuzemsku padlo 77 teplotních rekordů, v Neumětelích bylo 17,3 stupně

Rekordní teploty pro 17. únor v neděli zaznamenalo 77 z celkových 151 stanic, které měří alespoň 30 let. Další dvě rekord vyrovnaly. Nejtepleji bylo v obci Neumětely na Berounsku, kde naměřili 17,3 stupně Celsia. Překonán tam byl dosavadní rekord 14,5 stupně Celsia z roku 1974. Na svém informačním webu to uvedl Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ).

VIDEO: Inspirací mi byl kouzelník, který mi vzal pozornost před spolužáky, vzpomíná Radek Bakalář

Pokud se řekne kouzelník, většina z vás si nejspíš vybaví Radka Bakaláře. Mladý rodák z Budějc na sebe upozornil poprvé v roce 2010 v talentové soutěži Česko Slovensko má talent. Od té doby se zapsal do povědomí široké veřejnosti především internetovým pořadem Revolution Of Magic, se kterým obráží celebrity. Začátkem letošního roku navíc vyráží na tour, při které navštíví s kouzly šest českých a slovenských divadel a kulturních center.

Andrej Babiš podle očekávání obhájil pozici předsedy hnutí ANO

Premiér Andrej Babiš podle očekávání obhájil pozici předsedy hnutí ANO. Získal hlasy 206 z 238 delegátů přítomných na celostátním sněmu, tedy 86,5 procenta. Proti hlasovalo 13 delegátů a 19 se zdrželo. Ve volbě neměl Babiš protikandidáta. Před dvěma lety získal hlasy 195 z 210 delegátů, v roce 2015 dostal všechny platné hlasy.