Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Jak reklamovat vyúčtování za telefon?

 
čtvrtek, 1. září 2016, 21:23

Operátoři zkouší pozornost svých zákazníků různými triky. Mění smlouvy, účtují neobjednané služby nebo si účtují pokuty, na které nemají nárok. Spotřebitelé se mohou domáhat nápravy reklamací a poté námitkou k Českému telekomunikačnímu úřadu.

Reklamace služeb elektronických komunikací, tedy nejčastěji telefonních služeb na mobilních a pevných linkách, internetu, ale také třeba kabelové televize a satelitního vysílání, se řídí trochu jinými pravidly, než jsme zvyklí u reklamace zboží. Mimo zákona o ochraně spotřebitele se totiž uplatňuje i zákon o elektronických komunikacích, který má svá specifická pravidla. „Rozdíl je hned v tom, jak rychle musíme reklamovat,“ říká Miloš Borovička, právní poradce dTestu a vysvětluje: „Na uplatnění reklamace máme jen dva měsíce od chvíle, kdy nám přijde vyúčtování. Poté naše právo reklamovat zanikne a operátor se tím už nemusí zabývat.“ U služeb kde se vyúčtování neposkytuje, například u přeplacených mobilních karet, je nutné reklamovat do dvou měsíců od poskytnutí služby, což zákazník pozná nejčastěji podle stržené platby.

Reklamaci vyúčtování lze uplatnit mnoha způsoby na pobočce operátora osobně, v sídle písemně nebo třeba hovorem na zákaznické lince či reklamačním formulářem na internetových stránkách. „Okamžikem uplatnění reklamace běží měsíční lhůta pro vyřízení a tady nastávají první zádrhele. Setkáváme se ale i s tím, že operátoři uplatnění reklamace zpracují až s několikadenním odstupem a spotřebiteli nevystaví reklamační protokol. Lhůtu na vyřízení pak počítají až od chvíle, kdy se jim reklamace dostane na centrálu, nebo od chvíle, kdy spotřebiteli pošlou zprávu, že zaevidovali stížnost. Tím však porušují zákon o ochraně spotřebitele,“ vyčítá Borovička a pokračuje: „Operátoři nemají žádnou výjimku ze způsobu přijímání reklamací, a tak i oni by měli vystavit protokol, ve kterém uvedou datum uplatnění reklamace, její obsah a způsob řešení, který spotřebitel žádá.“ O vyřízení reklamace musí být zákazník do měsíce informován, jinak operátorům hrozí pokuta až do výše deseti milionů korun.

Reklamovat lze každou podezřelou položku vyúčtování nebo kvalitu služby. Operátoři ale nebývají dvakrát vstřícní, stojí si na svých názorech a spotřebitelům často i v oprávněných nárocích nevyhoví. „V takových případech můžete Českému telekomunikačnímu úřadu podat námitku proti vyřízení reklamace. Řízení stoji 100 korun a úřad rozhodne, zda operátor postupoval správně, případně mu nařídí vyúčtování změnit a vrátit peníze,“ vysvětluje Borovička a dodává: „Na podání námitky máte jen jeden měsíc od vyřízení reklamace a její součástí může být i podnět k udělení pokuty, pokud operátor při reklamaci nepostupoval správně.“ Operátoři často argumentují tím, že si na jejich služby nikdo hlasitě nestěžuje. Je načase přesvědčit je, že spotřebitelé si opravdu nenechají vše líbit.

Tisková zpráva | Foto pixabay.com
 


 

Kam dál?

Kam volat a jak komunikovat se záchrannou službou?

čtvrtek, 25. srpna 2016, 11:18

Včasné přivolání odborné pomoci po vážné nehodě může rozhodnout o lidském životě. Celých 11 procent evropských řidičů nezná číslo...

Vodafone musí vrátit peníze za neoprávněně účtovaný internet

středa, 17. srpna 2016, 08:48

Český telekomunikační úřad definitivně potvrdil, že automatické účtování poplatků za data nad rámec tarifu bylo nezákonné, a...

Na co si dávat pozor, když si dovolenou zařizujete sami

sobota, 6. srpna 2016, 17:34

Chystáte-li se dovolenou strávit v Česku, asi nebudete listovat katalogy cestovních kanceláří nabízejícími kompletní zájezd s...

Když zraněný nedýchá. Co dělat, aby poraněný člověk přežil?

pondělí, 25. července 2016, 16:37

Průzkum zaměřený na vyhodnocení schopnosti evropských řidičů poskytnout první pomoc zraněným při nehodě provedený v roce 2012 ve...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • FOTO: V Nise nedaleko Babylonu leželo mrtvé...

  • Čelní srážku aut nepřežil čtyřiadvacetiletý...

  • Na Šalďáku srazila tramvaj mladou dívku,...

  • Liberec chystá loučení s tramvajemi, jež...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Rádio Svoboda: Babišovi mladšímu hrozí postih ukrajinských úřadů

Andreji Babišovi mladšímu hrozí za pobyt na Krymu zákaz vjezdu na Ukrajinu a pokuta za nezákonné překročení hranic. V rozhovoru pro ukrajinskou službu Rádia Svoboda to dnes oznámil Oleh Sloboďan z kanceláře šéfa ukrajinské pohraniční služby. Babiš mladší tvrdí, že byl na Krym unesen a dopraven tranzitem přes Moskvu. Jeho otec únos popírá. Podle dostupných informací z českých médií ale Babiš mladší z Krymu cestoval i dál na jih Ukrajiny.

Studenti na libereckých kolejích se opět nesmějí sprchovat, na vině je bakterie legionella

Před dvěma lety se na kolejích Technické univerzity v Liberci potýkali s bakterií legionellou, kvůli které nemohli studenti do sprch. Nyní se problém vrací.

Policie se zatím bez odezvy pokouší kontaktovat Babiše mladšího

Policie se pokouší o navázání přímého kontaktu s Andrejem Babišem mladším poté, co napsal e-mail serveru Seznam Zprávy, kde žádal o kontakt s vyšetřovateli svého údajného únosu. Snaha je zatím bez odezvy, uvedl na dnešní tiskové konferenci ředitel pražské policie Jan Ptáček. Když se letos dříve policie zabývala údajným únosem syna premiéra Andreje Babiše (ANO), nezjistila skutečnosti nasvědčující tomu, že byl spáchán trestný čin, dodal.