Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Na Valentýna se nejvíce utrácí na poslední chvíli, jen desetina Čechů se seznámila na internetu

 
úterý, 14. února 2017, 13:21

Valentýnský svátek významně hýbe útratami. Mastercard Love Index, sestavovaný na základě analýz transakcí uskutečněných prostřednictvím platebních karet za tříleté období, ukazuje, že výdaje v kategorii těch sentimentálních vzrostly od roku 2014 o 49 % a celkový počet transakcí dokonce o 73 %. Většina valentýnských nákupů se odehrává na poslední chvíli – 13. února. Tento den se v posledních třech letech se po celém světě uskutečnilo v součtu 47,4 milionu transakcí.

A přestože se většina nákupů valentýnských dárků stále odehrává v kamenných obchodech, láska už také vstoupila i do digitálního světa: nárůst online transakcí mezi Valentýnem 2014 a Valentýnem 2016 činil 37 %.

Zatímco prodeje tradičních valentýnských dárků, jako jsou květiny, se v posledních třech letech prakticky neměnily, zdá se, že speciální večer mimo domov nebo jiný neobvyklý zážitek se stávají tím hlavním způsobem, jak říci: „Miluji tě.“ Výdaje v restauracích se za poslední tři roky zvýšily o 102 % a připadá na ně celé tři čtvrtiny všech transakcí uskutečněných v den svatého Valentýna.

„Ačkoliv způsob, jakým své ,Miluji tě‘ vyjadřujeme, se v posledních letech mohl poněkud změnit, dávat své city 14. února najevo je populárnější než kdy dříve. Ukazatel Mastercard Love Index poukazuje na celosvětové i regionální trendy a snad tak poskytuje obchodníkům neocenitelné informace o tom, jak spotřebitelé chtějí trávit nejromantičtější den roku,“ uvedla marketingová manažerka Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Martina Piskorová.

Studie, která analyzovala chování nakupujících ve více než 200 oblastech po celém světě, poukázala i na další nákupní trendy:

Odklon od tradičních dárků: Jakkoliv se mohou přání a květiny považovat za obvyklý způsob vyjádření citů, data ukazují, že výdaje na tradiční pugét klesají v polovině nejvýznamnějších trhů, s poklesy prodejů v Asii a Tichomoří (-34 %), Kanadě (-32 %) a Spojených státech amerických (-25 %). Rovněž se snižují výdaje za valentýnská přání v pěti významných oblastech, včetně Asie a Tichomoří (-21 %), Kanady (-38 %), Evropy (-21 %), Spojených států (-23 %) a zemí Středního Východu (-22 %). Na prodeje květin a přání připadly ve sledovaném období pouhá tři procenta valentýnských výdajů.

Osobní výběr je stále důležitý: I když online prodeje nadále rostou, plných 95 procent transakcí kolem svatého Valentýna stále probíhá v kamenných prodejnách a jen pět procent dárků se prodá online. Největší posun k online nákupům se odehrál v zemích Latinské Ameriky, kde mezi roky 2014 a 2016 došlo k nárůstu o 250 %. Další v pořadí je region Středního Východu, kde ve stejném období došlo k nárůstu online výdajů o 56 %. Ačkoli v objemu online transakcí došlo celkově k nárůstu o 37 %, vykázaly všechny trhy nárůst prodejů v kamenných prodejnách, konkrétně pak o 75 % za sledované tříleté období.

Češi se nejvíce seznamují díky svým známým

Podle výzkumu Nielsen Admosphere se ukazuje, že u Čechů nadále vítězí osobní seznamování. Nejčastěji se lidé seznámili přes své známé, takových byla více než třetina. Pětina respondentů zvolila možnost „jinde“ a u dvanácti procent lidí byl jejich protějšek současný, nebo bývalý spolupracovník ze zaměstnání. Pouze desetina dotázaných využila k navázání vztahu internet. Na dotazy odpovídalo pět set osob starších patnácti let.

Jen osm procent lidí odpovědělo, že se seznámilo ve škole, především se jednalo o kategorii od 15 do 24 let. Ve zmíněné kategorii šlo o více než třetinu respondentů. „Více než tři čtvrtiny jsou toho názoru, že internet je nebezpečné místo a člověk nikdy neví, na koho tam narazí. Z pohledu typů vztahů se pak 43 % shodlo na tom, že internet je vhodný k navazování takzvaných vztahů na jednu noc. Čtvrtina pak soudí, že je tato možnost vhodná pro navázání vztahů dlouhodobých, téměř polovina však s touto možností nesouhlasí – buď vůbec, nebo spíše ne,“ dodává Pavla Chlebounová z Nielsen Admosphere.

Napsal(a) Lukáš Dvořák s využitím TZ | Foto jawwa / 123RF Reklamní fotografie
 


 

Kam dál?

Ceny plynu jsou v sousedních zemích výrazně nižší

sobota, 11. února 2017, 15:59

Za plyn si ve srovnání se Slováky, Poláky i Němci o dost připlatíme. V případě elektřiny jsou rozdíly menší, výrazně lépe jsou na...

V páteční noc sledujte oblohu, nastane částečné zatmění měsíce a...

čtvrtek, 9. února 2017, 13:37

Vzácně pestrou podívanou nabídnou lidem na většině míst Země vesmírné úkazy, které budou pozorovatelné o víkendu. Na začátku bude...

Jak jsou na tom obce v Libereckém kraji? Jen čtyři mají dluhy vyšší...

středa, 25. ledna 2017, 23:07

Jen čtyři obce v Libereckém kraji mají podle informací z ministerstva financí dluhy větší než průměrný roční příjem....

 

Komentáře

Dokončení registrace

Souhlas se zpracováním osobních údajů

dle čl. 6 odst. 1 písm. a) a čl. 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/EC (dále jen „GDPR“)

tímto svobodně a dobrovolně uděluje Souhlas JAKOŽTO uživatel se zpracováním osobních údajů (dále jen „Souhlas“)

společnosti TRIMA NEWS, s.r.o., IČ: 26081890, DIČ: CZ26081890, se sídlem L. B. Schneidera 3, 370 01 České Budějovice, zapsaná v oddílu C vložce 12829 obchodního rejstříku vedeného Krajským soudem v Českých Budějovicích, kontaktní e-mail: info@trimanews.cz. (dále jen „Společnost“)

jak je specifikováno níže v tomto dokumentu.

I. Které osobní údaje, proč a jak o Vás zpracováváme?

Souhlasím, aby Společnost zpracovávala tyto osobní údaje (dále jen „Osobní údaje“):

  • jméno, příjmení, uživatelské jméno, email, přičemž tyto údaje jsou povinné, dále pohlaví, přičemž tento údaj není povinný

Vaše Osobní údaje budeme zpracovávat pro tyto účely:

  • služby poskytovatele zpravodajských webových stránek spočívající zejména v zasílání denního přehledu zpráv a dalších novinek či aktuálních informací, možnosti informování uživatelů o probíhajících slevových akcí obchodních partnerů a dalších obchodních sdělení, které mohou být zasílány v rámci denního přehledu (pouze v případě odběru denního přehledu).
  • Umožnění psaní uživatelských blogů či komentářů.

Výše uvedené účely, tvoří funkční celek a bez jejich provázanosti a udělení souhlasu pro všechny z nich, nelze naše služby poskytovat.

Vaše Osobní údaje budeme zpracovávat na základě tohoto Souhlasu.

Udělení tohoto souhlasu je naším smluvním požadavkem a je jím podmíněno uzavření smluvního vztahu mezi Společností a Vámi.

II. Komu Vaše Osobní údaje poskytneme?

Vaše Osobní údaje pro nás v rámci zvyšování kvality našich služeb a zajišťování některých činností budou zpracovávat zpracovatelé, kteří nám poskytují

  • osoby poskytující Společnosti serverové, webové, cloudové nebo IT služby, či které jsou jeho obchodními partnery.

S ohledem na měnící se osoby poskytovatelů některých služeb není možné uvést všechny tyto zpracovatele Osobních údajů jmenovitě. Aktuální seznam konkrétních příjemců Osobních údajů (nejsou-li uvedeni výše) můžete nalézt na adrese našeho sídla.

Vaše Osobní údaje bychom také rádi předávali našim obchodním partnerům, všichni však sídlí na území Evropské Unie, takže všechna Vaše práva, vyplývající z nařízení GDPR, máte zaručena, neboť se na ně toto nařízení vztáhne taktéž. Svůj souhlas s takovým předáváním můžete vyjádřit zaškrtnutím níže uvedené kategorie příjemců, bez Vašeho souhlasu je předávat nebudeme.

K předávání Osobních údajů do třetích zemí, tj. zemí mimo Evropskou Unii a Evropský hospodářský prostor, nedochází.

III. Kde nás můžete kontaktovat?

Kdykoliv nás můžete kontaktovat na adrese sídla Společnosti uvedené výše nebo na e‑mailové adrese: info@trimanews.cz.

Veškerá svá práva ve smyslu GDPR můžete uplatnit u Společnosti buďto písemnou formou doporučeným dopisem, zaslaným na adresu jejího sídla, či elektronickou formou na e-mailové adrese info@trimanews.cz.

Na výše uvedené kontaktní adresy se můžete obrátit v případě jakýchkoliv Vašich podnětů ke zlepšení našich služeb, v případě stížností na kvalitu našich služeb či v případě uplatnění Vašich práv.

Veškerá Vaše práva, stejně jako další podrobnosti o tom, jakým způsobem zpracováváme Vaše osobní údaje, naleznete v dokumentu Zásady ochrany osobních údajů, umístěném na našich internetových stránkách na adrese http://trimanews.cz/ochrana_osobnich_udaju.html.

IV. Dohlíží na činnosti zpracování Osobních údajů nějaký úřad?

Ano, naše Společnost podléhá dozorové činnosti Úřadu pro ochranu osobních údajů, který svou činnost může koordinovat s jinými národními úřady v dalších členských státech Evropské Unie. Pokud nabydete dojmu, že jakékoliv naše zpracování činíme v rozporu se zákonem, máte právo podat stížnost proti zpracování Vašich Osobních údajů u Úřadu na ochranu osobních údajů na adrese: www.uoou.cz.

V. Jak dlouho budeme Vaše Osobní údaje zpracovávat?

Tento Souhlas udělujete na dobu trvání poskytování služeb mezi Vámi a námi a dále po dobu 5 (slovy: pěti) let od ukončení poskytování služeb.

VI. Můžu souhlas odvolat?

Souhlas můžete kdykoliv odvolat, tudíž tak lze učinit i před skončením výše uvedených skutečností (či výše uvedené doby). Souhlas můžete odvolat prostřednictvím e-mailové zprávy zaslané na kontaktní e-mailovou adresu uvedenou výše.

Odvoláním Souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházející ze Souhlasu, který jste udělil před jeho odvoláním. Po skončení platnosti Souhlasu v souladu s tímto článkem Vaše Osobní údaje smažeme, pokud pro jejich další zpracování nebude existovat jiný zákonný důvod.

Bez Vašeho souhlasu nelze založit účet.
 
 

O čem píše Drbna.cz

VIDEO: Na Sibiři hasiči dál bojují s plameny, většinu však nechávají být

Ruští hasiči během posledních čtyřiadvaceti hodin uhasili lesní požáry na ploše téměř 27 tisíc hektarů. Současně se pokouší uhasit desítky dalších požárů na ploše 85 396 hektarů, zejména na Sibiři a na Čukotce. Oznámila to dnes agentura TASS s odvoláním na údaje od specializované státní agentury Avialesoochrana, zabývající se leteckou ochranou lesů.

ČSSD trvá na Šmardovi, kandidáta na ministra měnit nehodlá

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes vicepremiérovi Janu Hamáčkovi (ČSSD) zopakoval, že stojí o to, aby sociální demokracie vyměnila svého kandidáta na ministra kultury Michala Šmardu (ČSSD) za někoho jiného. Hamáček po schůzce s ministerským předsedou novinářům řekl, že ČSSD trvá na dodržování ústavy a koaliční smlouvy a kandidáta nemá důvod měnit. Nechtěl upřesnit, dokdy by mohla ČSSD vyčkávat.

Limit doplatků na léky pro invalidní důchodce bude 500 korun

Ochranný limit doplatků na léky na recept bude od roku 2020 pro invalidní důchodce 3. stupně 500 korun stejně jako pro seniory nad 70 let. Dosud dostávali zpět až částku nad 5000 korun jako ostatní zdraví dospělí. Na twitteru to uvedl ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (za ANO). Národní rada osob se zdravotním postižením snížení ochranného limitu žádala už loni v květnu loňského roku.