Pátek, 22. července 2016, 13:06
Pokémon Go mánie milionů lidí, kteří s očima na mobilech chytají Pokémony na všech myslitelných i nemyslitelných místech, se může dostat i do učebnic ekonomie. Jak? V běžném živote se často stává, že svým jednáním ovlivníme situaci někoho jiného, i když jsme to původně vůbec neměli v plánu (a de facto nás to vůbec nezajímá). V ekonomii se takové situaci říká externalita.
Externalita (vedlejší efekt) může být pozitivní, ale i negativní.
Jak vidno, stejné jednání jednoho člověka může ostatním přinést různý užitek. Ale teď k tomu důležitému, k Pokémonům. Jeden americký psí útulek se svezl na vlně oblíbené hry a zveřejnil inzerát ve smyslu: „Jestli jste dospělí a nechcete, aby okolí zjistilo, že hrajete Pokénom Go, přijďte k nám a řekněte, že jste přišli pro Pokémon psa. Pak bude vaše hraní prostě vypadat tak, že venčíte pejska.“
A jak to tak bývá, stalo se něco, co nikdo nepředpokládal – určitě ne autoři hry, když jí vyvíjeli:
Patřím k těm, které Pokémon řádění nezasáhlo. Ale musí se nechat, že tohle je samo o sobě dost dobrá zpráva, že?
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.