Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Infocentrum v tramvaji? Proč ne, říká student architektury

 
středa, 12. června 2013, 21:44

Tramvaje k Liberci neodmyslitelně patří. Jejich netradiční využití popisuje ve své studii Josef Trakal, student fakulty umění a architektury v Liberci. Využití jako pojízdné infocentrum zpracoval ve své středoškolské práci. Více popisuje samotný student.

Hlavní myšlenka pojízdného infocentra v tramvaji je taková, že by tramvaj měla být ze všech směrů a vchodů průchozí a obslužná. Tramvaj jsem rozdělil do tří zón. Prostřední zóna je zóna s obsluhou, kde se dozvíte informace, zakoupíte předměty a dostanete prospekty prostřednictvím druhé osoby.

Ve druhé zóně je možno usadit se na otočná sedadla a z nich sledovat informační filmy, či reklamy na liberecké instituce, získat inspiraci na výlety.  Ve třetí zóně je možno vyhledat si pomocí integrovaného informačního systému informace sami. Tři informační přístroje a pojízdné dotykové tabule, které fungují na principu tabletu. Zde je možno sehnat si potřebné informace sám.

Součástí návrhu je i nové logo, které je inspirováno největší chloubou Liberce a tou je Ještěd. Logo nese nápis info Liberec a graficky zjednodušené logo, vycházející z tvaru Ještědu. Funguje i ve zjednodušené variantě kdy nad tvarem umístěná tečka znázorňuje pomyslné informační íčko.

Kdo je Josef Trakal?

V roce 2009 vystudoval Střední školu tvorby a designu nábytku v  Liberci, obor architektura a design interiéru. Při studiu absolvoval školní praxe v různých projektových studiích i studiích designu. Od 3. ročníku na střední škole byl studentem ateliéru libereckého architekta Ing. arch. Vojtěcha Šruta. V roce 2009 ho přijali na obor Environmental design na Technické univerzitě v Liberci, kde tvoří v ateliéru pod vedením MgA. Leony Matějkové, prof. Dr. Ing. arch. Bořka Šípka, Doc. Mgr. Jaroslava Brabce a Ing. Andrey Ondrejové. Absolvoval ateliér konceptuálního, produktového, grafického designu a fotoumění. Nejvíce se zajímám o interiérový design, kterému se věnuje několik let. Zabývá se především návrhy a realizacemi soukromých, příležitostně i komerčních interiérů.

Napsala redakce

 


 

Kam dál?

Tramvají do Pavlovic nebo Ruprechtic? V budoucnu možná

pondělí, 10. června 2013, 20:30

Tramvají do Pavlovic nebo Ruprechtic? Nic nemožného, říkají zastupitelé. Územní plán města počítá s vybudováním trati do severní...

Botanka dostane nový pavilon. Za devět milionů

neděle, 9. června 2013, 21:36

Tak i světoznámá liberecká botanická zahrada se dočká vylepšení. V jejím areálu vyroste další pavilon, do kterého se nastěhuje...

Zastavte šmejdy! Pomoc můžete třeba podpisem petice

neděle, 9. června 2013, 13:04

Jestli si myslíte, že Šmejdi, tedy banda prodejců – zlodějů, tahající z důchodců peníze za zbytečnosti, jsou jen virtuální...

Zoologickou zahradu letos čeká modernizace

pátek, 7. června 2013, 16:00

Centrum aktivního odpočinku za více než 80 milionů korun plánuje vybudovat vedení města v Lidových sadech. Poblíž točny tramvají...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Desítky tisíc aut se dál valí přes Olbramovice. ŘSD chybí čtyři tisíce metrů čtverečných pozemků pro stavbu obchvatu

Stavba obchvatu Olbramovic se protáhne, otázkou zůstává o kolik měsíců. Realizace projektu poblíž Čapího hnízda fakticky začala, dělníci ale zatím nemohou „kopnout“ do země. Ne všechny pozemky, přes které by měl vést obchvat, jsou vykoupeny.

Čínská ekonomika rostla loni nejpomaleji za 28 let

Čínská ekonomika v loňském roce rostla jen o 6,6 procenta, což byl nejnižší růst od roku 1990. Informovala o tom agentura Reuters. Nejnovější čísla, která odpovídají předchozím odhadům analytiků, zveřejnil dnes čínský statistický úřad. V roce 2017 činil růst čínského HDP 6,8 procenta.

Jaké jsou nejčastější omyly při reklamacích?

Reklamace patří k nejčastěji uplatňovaným a také nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. S jakými omyly se ve spotřebitelské poradně dTestu nejčastěji setkávají?