Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

"Ledová" tramvaj se v libereckém provozu osvědčila

 
čtvrtek, 24. dubna 2014, 09:12

První zcela nízkopodlažní tramvaj v Liberci má za sebou necelý rok ostrého provozu. Po odstranění dětských nemocí, které se projevily při zkušebních jízdách, slouží tramvaj od poloviny loňského roku bez větších problémů.

 

„Tramvaj se jeví jako spolehlivá. Zatím se nám během vývoje neosvědčil jen nový typ sedaček,“ popsal Drbně provozně-technický ředitel Dopravního podniku měst Liberec a Jablonec Ludvík Lavička a doplnil: „V rámci vývoje jsme na tramvaji vyměnili také tlumiče.“

Liberec si v tomto směru může připsat prvenství. Je totiž prvním městem v České republice, kde takováto tramvaj začala jezdit. Pro její ocelově šedou barvu jí Liberečané dali přívlastek ledová. Díky prostornému interiéru pojme více než 200 cestujících. Většina z nich si podle vedení dopravního podniku novou tramvaj chválí. „V tuhle chvíli můžeme tramvaj, které nikdo neřekne jinak než Evička, hodnotit pozitivně. Nechci být přehnaný optimista, ale myslím, že podobně to vidí i většina Liberečáků,“ doplnil předseda představenstva podniku Roman Šotola.

Výrobcem nové tramvaje, která má také mnohem tišší motor než jiné typy, je společnost Pragoimex. Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou za nový vůz zaplatil 38 milionů korun. První vůz pojmenovaný EVO 2, který smontovali v libereckém dopravním podniku, získal průkaz způsobilosti téměř po roce testovacích jízd. Technici si museli dát záležet především na odstranění vibrací a hluku. Právě na tyto dvě věci si Liberečáci nejvíce stěžovali.

Nízkopodlažní tramvaj můžete od uvedení do ostrého provozu potkávat na trati mezi Horním Hanychovem a Lidovými sady. „Nákup této tramvaje se nakonec ukázal jako dobrý krok,“ uzavřel předseda představenstva libereckého dopravního podniku.

Napsala redakce

 


 

Kam dál?

Do Hanychova nepojedou tramvaje. Na týden je nahradí autobusy

pondělí, 7. října 2013, 15:38

Liberečáci, opět se připravte na tramvajovou výluku. Od nadcházející soboty do neděle 20. října se nedostanete tramvají do...

Starostka Višňové: Voda opadla, teď budeme řešit komáry

středa, 26. června 2013, 11:25

Zatímco hladiny řek v noci z úterý na středu začaly klesat, starostové obcí řeší další problémy spojené s povodněmi, které...

Vraťte se do historie Ještědu. Slaví už 40 let

pondělí, 24. června 2013, 07:00

Výstavu, která vám umožní nahlédnout do historie horského hotelu a vysílače na Ještědu, přichystali v Severočeském muzeu v...

Neohrožený sympaťák z reklamy je tak trochu od nás

sobota, 22. června 2013, 16:00

Není vám ten chlápek v reklamě na pivo Radegast povědomý? Nebo se mi to jenom zdá? No, kdo se nezeptá, ten se nic nedozví. Už...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Policie pátrá po uprchlém vězni. Pomoci může...

  • Na Liberec míří další bouřky a silný vítr....

  • FOTO: Jeřábu za jízdy explodovala...

  • Do centra Liberce se vrací McDonald's. Novou...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

V kauze týraného Marleyho padlo rozhodnutí. Viník dostal podmínku

Mladíka, který na videu týral štěně labradorského retrívra Marleyho, potrestal prachatický soud roční podmínkou. Navíc mu uložil zákaz konzumace alkoholu a návykových látek a v průběhu zkušební doby se musí podrobit psychologickému programu, který ho má naučit zvládat agresivitu. Rozsudek zatím není pravomocný.

Instagram spouští dlouhá videa, chce konkurovat YouTube

Novou sekci videonahrávek o délce až 60 minut spouští sociální síť Instagram. Jmenuje se IGTV a podle šéfa firmy Kevina Systroma je pro mobilní telefony vhodnější než kanál YouTube, informoval zpravodajský server CNBC. Instagram dosud umožňoval přehrávat videa trvající maximálně 60 sekund. Nová platforma prozatím poběží bez reklamy, kterou ale firma později nevylučuje.

Fastfood nabídl Ruskám odměnu za otěhotnění s fotbalistou

Moskevská pobočka amerického fastfoodu Burger King vyvolala v Rusku poprask reklamou, v níž slíbila lákavou odměnu Ruskám, které otěhotní se zahraničním fotbalistou. Oznámila to ruská média. Po protestech se společnost omluvila a kampaň stáhla. Rusko v těchto dnech hostí výkvět světového fotbalu na mistrovství světa, které pořádá jedenáct ruských měst.