Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.

Souhlasím
 

Prodejce neuznal reklamaci, zboží nechal majitelce před domem. Má na to nárok?

 
pátek, 24. dubna 2015, 09:44

Představte si situaci, že reklamujete pohovku a po zmítnutí vám ji prodejce vyloží z dodávky před dům a odjede. Důvod? Nejste přeci doma v čas, který určil den předem. Na tenhle reálný případ upozornilo spotřebitelské sdružení dTest, podle kterého si řada prodejců vysvětluje reklamační řízení podle svého.

Příběh, který jsme zmínili v úvodu, začal běžnou reklamací pohovky, se kterou se setkal nejeden z vás. Tu si prodejce odvezl za účelem odborného prozkoumání. Závěr reklamace paní Hanu nepotěšil, vada nebyla uznána a jejímu nároku na výměnu nebylo vyhověno.

Den předem prodejce e-mailem oznámil majitelce, že jí sedačku přiveze zpět, a to bez předchozí domluvy a v čase, kdy lidé běžně bývají v práci. Když zaměstnanci prodejce nikoho nezastihli, vyložili sedačku před dům a odjeli. Nepřízeň počasí nebyla samozřejmě to jediné, co opuštěnému kusu nábytku hrozilo. Když přišla paní Hana domů ze zaměstnání, sedačka už na ulici nestála.

Odpovědnost za odcizení sedačky ale drzý prodejce odmítl připustit. Na vině je podle něj sama majitelka sedačky, která nebyla v jím určeném termínu doma, připravená si zboží převzít. Za ztrátu si tedy může sama. „Jestliže si zboží nepřevezme, ocitá se sice v prodlení, to však neznamená, že prodejce může věc vyhodit na ulici, a tím celou záležitost se zamítnutou reklamací ukončit. Pokud takto postupuje, odpovídá za poškození i ztrátu věci a je povinen majitelce nahradit škodu,“ vysvětluje vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený.

Právě neuznané reklamace patří mezi nejčastější témata sporů mezi prodejci a zákazníky. „Spory ohledně zamítnuté reklamace někdy vedou nespokojené zákazníky k tomu, že nechtějí reklamované zboží převzít a trvají stále na svých právech. Tím spíše, pokud se vada na zboží projeví do šesti měsíců od koupě. Prodejci ovšem málokdy ustupují od svého rozhodnutí a zároveň si ve skladech neradi nechávají nevyzvednuté zboží z neuznaných reklamací. Jeden obchodník s nábytkem však svým jednáním překvapil i nás,“ říká Lukáš Zelený.

Vizitka autora

 

Michael Daněk

šéfredaktor portálu Liberecká Drbna
kontakt: sefredaktor@libereckadrbna.cz

Liberecká Drbna je v pořadí třetím z regionálních zpravodajských webů projektu ČeskáDrbna.cz

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Tragická nehoda u Svijan. Náraz do stromu...

  • Policisté hledají mladíka, který se na jedné...

  • Obchodní dům Brouk a Babka přišel o svůj...

  • Trojice mladíků řádila na Masaryčce....

Reklama
 
 

Kam dál?

Oslavy Ještědu letos rozšíří ke konečné tramvaje v Hanychově

čtvrtek, 4. září 2014, 15:54

Letošní ročník oslav Ještědu bude více zaměřen na rodiny s dětmi, mottem akce je den plný klaunů. Program se navíc...

Do Hanychova nepojedou tramvaje. Na týden je nahradí autobusy

pondělí, 7. října 2013, 15:38

Liberečáci, opět se připravte na tramvajovou výluku. Od nadcházející soboty do neděle 20. října se nedostanete tramvají...

Starostka Višňové: Voda opadla, teď budeme řešit komáry

středa, 26. června 2013, 11:25

Zatímco hladiny řek v noci z úterý na středu začaly klesat, starostové obcí řeší další problémy spojené s povodněmi,...