Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Sleva pro každého a lži kolem kvality vody. Dávejte si pozor na podvodníky

 
středa, 12. února 2014, 11:35

Jedna stížnost za druhou přibývá na internetovém portálu VašeStížnosti.cz na společnost Balamia. Ta podle sdružení dTest i dalších spotřebitelů vydělává především na seniorech, kterým podomním prodejem nabízí různé zboží za nepříliš férových podmínek. Jen na portále VašeStížnosti.cz se sešlo osm stížností na tuto společnost.

Falešné slevy již patří ke koloritu podomního a předváděcího prodeje. Společnost Balamia, na niž si zákazníci často stěžují, nabízí například v obchodních centrech masážní polštářky. Každý kupující si „shodou náhod“ vylosuje svou padesátiprocentní slevu a zaplatí tak „pouze“ 6 tisíc korun. Takové jednání však podle dTestu hraničí s klamavou praktikou.

„Jiní obchodní zástupci Balamie telefonicky kontaktují spotřebitele s tím, že jsou zaměstnanci České vodárenské a přijdou jim zkontrolovat kvalitu vody. U spotřebitelů doma vždy zjistí, že voda je závadná, a následně jim prodají čistící zařízení v ceně téměř 20 tisíc korun,“ popisuje další aktivitu společnosti Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu. Prodejci například nepravdivě tvrdí, že voda obsahuje hliník a další zdraví škodlivé látky.

Balamia podle sdružení klame také ohledně místa uzavření smlouvy. Přímo ve smlouvě nepravdivě uvádí, že je uzavřena v provozovně společnosti a odstoupení od ní podmiňuje zaplacením storno poplatku až ve výši 5 tisíc korun. Tento poplatek je ovšem neoprávněný a spotřebitel není povinen jej hradit. V současné době je společnost Balamia v likvidaci.

„Věřitelé by měli zaslat přihlášky svých pohledávek na adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Pokud bude zjištěno předlužení majetku společnosti, je povinností likvidátora podat insolvenční návrh,“ doplňuje Lukáš Zelený.

Vizitka autora

 

Michael Daněk

šéfredaktor projektu Drbna
kontakt: sefredaktor@drbna.cz

Liberecká Drbna je v pořadí třetím z regionálních zpravodajských webů projektu Drbna.cz

 

Kam dál?

Do Hanychova nepojedou tramvaje. Na týden je nahradí autobusy

pondělí, 7. října 2013, 15:38

Liberečáci, opět se připravte na tramvajovou výluku. Od nadcházející soboty do neděle 20. října se nedostanete tramvají do...

Starostka Višňové: Voda opadla, teď budeme řešit komáry

středa, 26. června 2013, 11:25

Zatímco hladiny řek v noci z úterý na středu začaly klesat, starostové obcí řeší další problémy spojené s povodněmi, které...

Vraťte se do historie Ještědu. Slaví už 40 let

pondělí, 24. června 2013, 07:00

Výstavu, která vám umožní nahlédnout do historie horského hotelu a vysílače na Ještědu, přichystali v Severočeském muzeu v...

Neohrožený sympaťák z reklamy je tak trochu od nás

sobota, 22. června 2013, 16:00

Není vám ten chlápek v reklamě na pivo Radegast povědomý? Nebo se mi to jenom zdá? No, kdo se nezeptá, ten se nic nedozví. Už...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Policie zadržela dva mladíky. Distribuovali...

  • Měří, nebo neměří? V Liberci se opět řeší...

  • FOTO, VIDEO: NA Kunratické shořela stodola....

  • FOTO, VIDEO: Konec objížděk do Jablonce. ...

 
 

O čem píše Drbna.cz

Začínají platit nová unijní pravidla pro ochranu osobních údajů

Nová pravidla EU o ochraně osobních údajů (GDPR), které mají pomoci hájit práva občanů proti zneužívání jejich osobních dat, dneškem nabyla účinnosti. Týkají se veřejných institucí i firem a společností, které nakládají s osobními údaji svých zákazníků či zaměstnanců. Kritici GDPR ale tvrdí, že nová pravidla jsou příliš byrokraticky náročná a v některých případech nejednoznačná.

Policie podle České televize zadržela muže podezřelého z napadení Kvitové

Podle informací České televize policisté zadrželi muže, který je podezřelý z předloňského napadení tenistky Petry Kvitové. S informací přišla veřejnoprávní televize, policisté se k podrobnostem zatím nevyjadřují.

Studie o vlivu fanoušků potvrdila existenci „12. muže na hřišti“

Studie vypracovaná sportovními psychology pro společnost Mastercard, sponzora Ligy mistrů UEFA, zjistila, že fanoušci skutečně dokážou být „12 mužem na hřišti“. Hlasitá podpora z tribun a mávání klubovými vlajkami a šálami dokáže ovlivnit duševní rozpoložení fotbalistů a zvýšit jejich úsilí až o osm procent. Když se vezme v potaz dopad na všech 11 hráčů týmu, odpovídá takové navýšení prakticky hráči navíc. Finalisté letošní Ligy mistrů, Liverpool a Real Madrid, tak budou mít i tajnou zbraň: své fanoušky.