Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Stihne se rekonstrukce trati včas? Za prodlení hrozí milionové sankce

 
čtvrtek, 13. listopadu 2014, 14:43

Jak budou probíhat práce na tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem v zimě? Jaké jsou sankce za nedodržení termínu a skutečně se stihne vše dokončit včas? Otázek, které se nabízí ohledně mnohokrát komentované rekonstrukce trati, je mnoho. Jak ale rekonstrukce ve skutečnosti probíhá a jak si stavební firma vede?

„Oproti původnímu smluvnímu harmonogramu je stavba s některými pracemi v prodlení zhruba jeden měsíc. Zpoždění bylo způsobeno zejména problémy s přeložkami inženýrských sítí a v současné době se ho pomalu stavba snaží postupně eliminovat,“ prozradil hlavní stavbyvedoucí Petr Sláma. Podle jeho slov je stále reálný termín dokončení v dubnu příštího roku.

Sankce 3,5 milionu korun za den

„Generální zhotovitel již provedl mnoho kroků, které by měly zajistit urychlení stavebních prací a dodržení původního termínu dokončení. Byl podstatně posílen řídící tým stavby, bylo přistoupeno k posílení pracovních kapacit a u některých subdodavatelů, kteří se nebyli schopni přizpůsobit současným požadavkům na zvýšené pracovní tempo, bylo přistoupeno k jejich částečné výměně či externímu posílení,“ dodal stavbyvedoucí.

Za nedodržení termínu hrozí stavební firmě obrovské sankce v řádech několika milionů korun. „Sankce za nedodržení termínu je pro stavbu v úseku Nová Ruda – Vratislavice nad Nisou zhruba 3,5 milionu korun za den,“ uvedl ředitel dopravního podniku Luboš Wejnar.

Liberecký dopravní podnik má probíhající stavbu neustále pod drobnohledem. Bez nadsázky se dá říci, že o každém nedostatku je informován v řádech hodin. „Stavba je neustále dozorována, kontrolu kvality provádí technický dozor investora, pravidelně jednou týdně se konají kontrolní dny a dále nepravidelně mimořádné kontrolní dny,“ doplnil ředitel.

Stavbu brzdí také rekonstrukce silnice

Stavební firma v tuto chvíli dohání resty za poslední půlrok. „Neméně podstatnou komplikací je i souběh dvou paralelních staveb v čase. Kromě rekonstrukce trati se současně rekonstruuje i silnice první třídy v ulici Tanvaldská, což nyní již začíná v určitých místech brzdit stavbu trati,“ popsal stavbyvedoucí.

Stavební práce brzdí zejména odlišná poloha inženýrských sítí. „Ta z velké části  neodpovídá stavu, který je uveden v projektové dokumentaci, což není zcela obvyklé. Sítě se musí složitě překládat, což navyšuje cenu za vícepráce, protahuje čas některých složitých úseků stavby a má za následek i opakované odstávky,“ uzavřel Sláma. Podle něho dělníci při výkopech naráží i na další skutečnosti komplikující dodržení harmonogramu prací. Například Tanvaldská ulice je pod povrchem celá zabetonovaná.

Ani to nemění nic na tom, že liberecký dopravní podnik společně se zhotovitelem doufají ve včasné dokončení stavby. „Co se týká termínu, jsem přesvědčen, že tramvaj do Vratislavic vyjede v termínu dle uzavřené smlouvy,“ potvrdil Luboš Wejnar.

Dopravní podnik mezitím v rámci různých požadavků zajistil několik laviček na Nové Rudě, aby si cestující mohl odpočinout cestou na zastávku náhradní autobusové dopravy. „Na své náklady jsme vybudovali také čekárnu na zastávce autobusové dopravy Nová Ruda směr centrum, dále se navíc zřídila zastávka „Pivovar“ a zavedla se speciální linka číslo 41, která zajišťuje svoz občanů z Nové Rudy do Zeleného Údolí na linku číslo 12,“ řekl závěrem ředitel dopravního podniku.

Vizitka autora

 

Michael Daněk

šéfredaktor projektu Drbna
kontakt: sefredaktor@drbna.cz

Liberecká Drbna je v pořadí třetím z regionálních zpravodajských webů projektu Drbna.cz

 
 


 

Kam dál?

Aktuálně: Rychlostku na Liberec blokuje nehoda nákladního auta

čtvrtek, 13. listopadu 2014, 14:19

Frekventovanou silnici mezi Turnovem a Libercem blokuje od čtvrteční druhé hodiny odpolední vážná dopravní nehoda. Nedaleko...

MAPA: Nejnebezpečnější silnice v Libereckém kraji

středa, 12. listopadu 2014, 11:19

Téměř každý den vás informujeme o dopravních nehodách, které mají často tragické následky. Na jakých úsecích silnic ale hrozí...

Na trať z Jablonce do Tanvaldu se po rekonstrukci vrátily vlaky

úterý, 11. listopadu 2014, 18:27

Na rekonstruovanou železniční trať z Jablonce nad Nisou do Tanvaldu se dnes odpoledne po několikaměsíční výluce vrátily vlaky....

Pondělí začalo tragickou nehodou za Hodkovicemi

pondělí, 10. listopadu 2014, 08:01

Nový týden začal pár hodin po půlnoci tragickou nehodou, ke které došlo mezi Hodkovicemi nad Mohelkou a Českým Dubem. Za odbočkou...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

GLOSA: Protikorupční Babišova vláda nemaká na protikorupčních zákonech

Andrej Babiš toho má na práci v poslední době opravdu hodně. Tolik, že nedokáže své ministry a ministryně přimět k tomu, aby do plánu legislativních prací zapracovali aspoň něco z protikorupčních opatření, co vláda naslibovala.

VIDEO: Za včerejší kolaps na D1 může nepřipravenost modernizovaného úseku

Včerejší a částečně i dnešní kolaps provozu na dálnici D1 způsobila podle Kraje Vysočina nepřipravenost modernizovaného úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem na zimní podmínky. Kraj pošle ministrovi dopravy Danu Ťokovi (za ANO) dopis požadující posunutí svodidel a další úpravy v úseku mezi 90. a 104. kilometrem dálnice. Novinářům to dnes řekl hejtman Jiří Běhounek (ČSSD) po jednání pracovní skupiny Doprava.

Zastavení dotací EU se podle informací z Evropské komise týká jen Agrofertu

Zastavení dotací Evropské unie se netýká celé České republiky, ale jen firem skupiny Agrofert v rámci zemědělské a kohezní politiky. Novinářům to dnes potvrdily dobře informované zdroje z Evropské komise. Nejasnosti okolo dotací vyvolalo středeční vystoupení eurokomisaře pro rozpočet Günthera Oettingera, který v Evropském parlamentu dal najevo, že Evropská komise nebude Česku do vyjasnění situace okolo možného střetu zájmů premiéra Andreje Babiše vyplácet žádné dotace.