Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

V Jizerkách vzniká česko-polský projekt Jizerská ves

 
úterý, 6. května 2014, 08:06

V Jizerských horách vzniká společný česko-polský projekt Jizerská ves, který chce návštěvníky seznámit s kulturním, historickým a přírodovědným dědictvím regionu. Cílem je vybrat a propagovat síť takzvaných ekomuzeí na obou stranách hranice, řekla Stanislava Čejková z infocentra v Kořenově na Jablonecku.

Nápad přišel z polské Staré Kamenice, která je partnerským městem Kořenova. Nejde o první projekt, který obce realizují, tento se ale neomezuje jen na jejich území. Do projektu se už zapojilo 36 subjektů na obou stranách hranice. "Zatím vznikly informační letáčky, do hlavní turistické sezony bychom rádi připravili i mapu se zapojenými subjekty pro ty, kdo chtějí poznat historii a zajímavosti regionu," vysvětlila Čejková.

Na české straně je do projektu zapojeno 15 muzeí a dalších subjektů. Mezi jinými třeba Muzeum ozubnicové dráhy Kořenov, Muzeum Jizerských hor Jizerka, Maják a muzeum Járy Cimrmana v Příchovicích, Muzeum energie ve Velkých Hamrech, Kittelovo muzeum v Krásné, Muzeum hraček Detoa, Farma Filoun nebo Výletní areál Pěnčín. Na připravované mapě turisté najdou i Muzeum historie ve Smržovce, Riedlovu vilu, ale také skanzen v Jindřichovicích pod Smrkem, Ekocentrum v Oldřichově v Hájích nebo Dvůr Hlaváč v Černousích na Liberecku.

Cílem projektu je podle Čejkové ucelená nabídka pro návštěvníky na obou stranách hranice. "Poprvé se projekt představí na veletrhu v Jelení Hoře už o tomto víkendu," řekla. Hlavně Poláci mají podle ní stále větší zájem poznávat českou stranu Jizerských hor. "Polských turistů tady rok od roku přibývá, do projektu už se na polské straně zapojil i cech průvodců, kteří nabídnou síť ekomuzeí do turistických zájezdů," dodala. Informace najdou turisté i na společných stránkách projektu www.izerskawies.com a na Facebooku.

Napsala ČTK

 


 

Kam dál?

Do Hanychova nepojedou tramvaje. Na týden je nahradí autobusy

pondělí, 7. října 2013, 15:38

Liberečáci, opět se připravte na tramvajovou výluku. Od nadcházející soboty do neděle 20. října se nedostanete tramvají do...

Starostka Višňové: Voda opadla, teď budeme řešit komáry

středa, 26. června 2013, 11:25

Zatímco hladiny řek v noci z úterý na středu začaly klesat, starostové obcí řeší další problémy spojené s povodněmi, které...

Vraťte se do historie Ještědu. Slaví už 40 let

pondělí, 24. června 2013, 07:00

Výstavu, která vám umožní nahlédnout do historie horského hotelu a vysílače na Ještědu, přichystali v Severočeském muzeu v...

Neohrožený sympaťák z reklamy je tak trochu od nás

sobota, 22. června 2013, 16:00

Není vám ten chlápek v reklamě na pivo Radegast povědomý? Nebo se mi to jenom zdá? No, kdo se nezeptá, ten se nic nedozví. Už...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Policie pátrá po uprchlém vězni. Pomoci může...

  • Na Liberec míří další bouřky a silný vítr....

  • FOTO: Jeřábu za jízdy explodovala...

  • Do centra Liberce se vrací McDonald's. Novou...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

V kauze týraného Marleyho padlo rozhodnutí. Viník dostal podmínku

Mladíka, který na videu týral štěně labradorského retrívra Marleyho, potrestal prachatický soud roční podmínkou. Navíc mu uložil zákaz konzumace alkoholu a návykových látek a v průběhu zkušební doby se musí podrobit psychologickému programu, který ho má naučit zvládat agresivitu. Rozsudek zatím není pravomocný.

Instagram spouští dlouhá videa, chce konkurovat YouTube

Novou sekci videonahrávek o délce až 60 minut spouští sociální síť Instagram. Jmenuje se IGTV a podle šéfa firmy Kevina Systroma je pro mobilní telefony vhodnější než kanál YouTube, informoval zpravodajský server CNBC. Instagram dosud umožňoval přehrávat videa trvající maximálně 60 sekund. Nová platforma prozatím poběží bez reklamy, kterou ale firma později nevylučuje.

Fastfood nabídl Ruskám odměnu za otěhotnění s fotbalistou

Moskevská pobočka amerického fastfoodu Burger King vyvolala v Rusku poprask reklamou, v níž slíbila lákavou odměnu Ruskám, které otěhotní se zahraničním fotbalistou. Oznámila to ruská média. Po protestech se společnost omluvila a kampaň stáhla. Rusko v těchto dnech hostí výkvět světového fotbalu na mistrovství světa, které pořádá jedenáct ruských měst.