Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Uvádíme na trh iPhone mezi slovníky, říká spoluautor Kreativního slovníku Tomáš Bednář

 
úterý, 23. května 2017, 20:33

Za nadějným projektem s názvem Kreativní slovník stojí Tomáš Bednář a jeho britská přítelkyně Suzannah Gearingová. Podle Bednáře se jedná o revoluci mezi slovníky. Zatím jsou se svým projektem teprve v polovině, ale už teď nabízejí slovníky v angličtině, španělštině a němčině.

Od začátku května se snaží nasbírat potřebné prostředky přes kampaň na crowdfundingovém portálu Kickstarter, což je pro české startupy celkem nezvyklé. Úspěch na Kickstarteru by zároveň znamenal i to, že projekt má smysl. Na potřebnou finanční částku se totiž skládají ostatní lidi, které kampaň něčím zaujme. 

Kreativní slovník je postaven na faktu, že osmdesát procent informací získáváme pomoci zraku. Navíc sedmdesát procent vědomostí si pamatujeme díky různým souvislostem. Bednáře a Gearingovou napadlo vytvořit slovníky, které budou využívat myšlenkové mapy a obrázky. Kniha tak obsahuje několik myšlenkových map, kdy každá z nich je zaměřená na konkrétní téma.

Jak vás napadlo vytvořit kreativní slovník?
Na výuku angličtiny se díváme jinak. Snažíme se učit studenty přes jejich oblíbené témata, která je zajímají a vyvolávají v nich přirozený zájem. Každé téma spojíme s výukou určité gramatiky. Potíž je v tom, že slovní zásoba v učebnicích je sice rozdělena do témat, ale v dané lekci není komplexní, proto si musíte často dopomáhat dalšími díly nebo vlastními materiály. Proto jsme se rozhodli, že si najdeme vlastní řešení – kreativní slovník.

Jakou roli v projektu hrajete vy a jakou vaše přítelkyně?
Moje přítelkyně má na starosti produkt samotný – slovní mapy. Takže tvorbu map a ilustraci obrázků. Já se snažím starat o šíření myšlenky, získání potřebné investice a byznys celkově. V podstatě ale spolu vše konzultujeme.

V čem tkví největší kouzlo vašeho slovníku?
Náš slovník nabízí slovní zásobu v tématických mapách s obrázky, jenž přirozeně zapojuje pravou a levou hemisféru a tudíž je učení více efektivnější, protože vždy se lépe jede, když motor pracuje na sto místo padesáti procent

Jak daleko jste se svým projektem?
Projekt stále není dokončený. Jsme přibližně v půlce tvorby naší první knihy a stále jsme nezačali programovat, což bude úplně nejdůležitější část celého projektu. 

Jsou kreativní slovníky určeny i pro dospělé lidi a starší?
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, učitelé a vlastně skoro každý nám stále říká, že náš slovník je určený pro děti. My si myslíme, a máme to i otestované, že naše mapy jsou efektivní i u dospělých studentů či starších osob. Lidský mozek má rád obrázky a logické souvislosti v každém věku. Nyní se snažíme tvořit mapy zaměřené na děti od 3  do 11 let a taky děti se specifickými poruchami učení.

Nyní hledáte potřebné prostředky na Kickstarteru. Pokud uspějete a nasbíráte dostatečný finanční obnos, tak to svědčí o tom, že má váš projekt smysl.
Kickstarter je pro nás v tomto momentě něco, co může náš projekt hodně posunout kupředu, nebo jej hodně zpomalit. Projekt má obrovský smysl, jenom je otázkou, jestli lidé dokáží pochopit, co to vše může přinést. Je to něco podobného, jako když Steve Jobs v roce 2007 uvedl na trh iPhone. My vlastně uvádíme na trh iPhone mezi slovníky. Jedná se o revoluci.

Plánujete v budoucnu rozšíření ještě do dalších jazyků?
Plánujeme toho mnohem více.  

Kreativní slovník si můžete předobjednat přes Kickstarter a pomoci tak britsko-českému startupu v rozjezdu. Kromě papírových verzí bude kniha nabízena i v elektronické podobě a audioverzi. Více informací se dozvíte na internetových stránkách Kreativního slovníku.  

Napsal(a) Patrik Kozlík | Foto archiv Tomáše Bednáře
 


 

Kam dál?

Každý den na cestách žiji tak, jako bych žil nový život, říká autor...

středa, 17. května 2017, 22:16

Během sedmi měsíců putování procestoval sám téměř deset tisíc kilometrů po Skandinávii a natočil dobrodružný celovečerní film Pád...

Mé tělo je skvělým testovacím nástrojem, říká Kenzo Kase, vynálezce...

úterý, 16. května 2017, 21:47

Profesionální sportovci, ale i běžní lidé se zdravotními problémy. Ti všichni se čím dál více spoléhají na léčbu pomocí tejpů....

Najdou se věci, za které bych pana Zemana ocenila. Vadí mi chování na...

pátek, 12. května 2017, 21:09

Červené karty, vyvěšené trenky, pískot a transparenty. Cestu prezidenta republiky Miloše Zemana po Liberecké kraji si nenechali...

Prožitek, který vám nikdo nevezme, říká o cestování ředitelka...

středa, 5. dubna 2017, 00:04

Setkání s cestovateli a cestovatelkami, kteří se vydávali za poznáním do různých koutů světa, nabízí Cestovatelský festival v...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

V ojedinělých případech se může objevit kus se sníženou kvalitou, reagovalo vedení Penny Marketu na výskyt prošlého masa v jedné z prodejen

Na pultech obchodního řetězce Penny Market se objevilo zkažené maso původem z Polska. S vidinou dobrého oběda si ho v neděli ve Vodňanech cestou z výletu zakoupil muž. Po otevření ho ale chuť na jídlo velmi rychle přešla. Maso podle jeho slov páchlo jako zkažená vejce.

SPD zrušilo klub v Moravskoslezském kraji, Volný hodlá kandidovat na post předsedy

Předsednictvo hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) zrušilo svůj regionální klub v Moravskoslezském kraji. Byly v něm porušovány stanovy a krácena demokratická práva členů, sdělila mluvčí SPD Barbora Zeťová. SPD v kraji vede poslanec Lubomír Volný, jehož styl vedení v minulosti někteří členové hnutí kritizovali. Volný v úterý na facebooku oznámil, že plánuje kandidovat proti Tomiovi Okamurovi na předsedu SPD.

Zákaz billboardů u dálnic platí beze změn

Zákaz billboardů v ochranném pásmu dálnic a silnic první třídy dál platí beze změn. Ústavní soud (ÚS) zamítl návrh skupiny senátorů na zrušení dvou pasáží novely zákona o pozemních komunikacích. Zákon ponechal pro starší billboardy pětileté přechodné období, které vypršelo v roce 2017, a stanovil návaznou povinnost odstranit reklamní zařízení bez zbytečného odkladu. Podle ústavních soudců lze omezení billboardů zdůvodnit veřejným zájmem na bezpečnosti provozu, soud zdůraznil také ochranu životů a zdraví lidí, stejně jako životního prostředí.