Počasí dnes13 °C, zítra19 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Na TULce frčí strojírenství, za to o vyučování fyziky a chemie moc zájmu není

Strojírenství. Tak právě tento obor vede mezi všemi ostatními technickými obory na Technické univerzitě. Velký zájem je také o elektroniku, informatiku a textilní obory.

Technické obory nabízejí všechny fakulty liberecké univerzity. I na Fakultě přírodovědně-humanitní a pedagogické se najdou technické obory, patří k nim i přírodovědné obory, jako je fyzika, chemie, informatika či matematika. Nejmenší zájem je právě o tyto obory, řekla mluvčí univerzity Barbora Jónová.

Liberecká univerzita vznikla z Vysoké školy strojní a textilní. K původním fakultám strojní a textilní přibyly v letech 1990 až 1995 další čtyři - pedagogická, ekonomická, architektury a mechatroniky a od roku 2016 má škola sedmou Fakultu zdravotnických studií.

I Fakulta zdravotnických studií nabízí technické studium zaměřené na biomedicínskou techniku. Od roku 2009 působí ve škole také Ústav pro nanomateriály, pokročilé technologie a inovace. Univerzita se zhruba 6150 studenty je podle studie Think-tanku IDEA při Národohospodářském ústavu Akademie věd ČR pátá mezi organizacemi a firmami s nejcitovanějšími patenty v Česku. Mezi univerzitami je první.

„Zájem o technické obory je v podstatě stabilní,“ řekla Jónová. Liberecká univerzita podle ní dlouhodobě pracuje na tom, aby mezi mladými lidmi vzbudila právě o techniku zájem. Účastní se nejrůznějších veletrhů, ale pořádá i různé akce, které popularizují vědu i univerzitu přímo na půdě školy. „Je to třeba Noc vědců nebo dny otevřených dveří, během nichž je možné navštívit i laboratoře a vědu zakusit zblízka. Zájem o technické obory se snažíme probudit už od útlého věku třeba díky projektu Dětská univerzita,“ dodala.

Liberecká univerzita se propagaci technických oborů věnuje už přes deset let, nejprve v projektu Startech-začni s technikou, na který o tři roky později navázala Otevřená univerzita a následně projekt Edutech. Dětská univerzita je jedním z projektů zaměřených na propagaci přírodovědných a technických oborů a vzdělávání školáků. Děti si mohou vyzkoušet chemické a fyzikální pokusy i práci na strojním zařízení univerzity. Studují elektroniku, strojírenství, robotiku, chemii a mikrobiologii, textilní design nebo aplikovanou fyziku. Programy už prošlo více než 11.000 dětí.

Autoři | Foto tul.cz

Štítky TUL, Technická univerzita, Liberec, univerzita, chemie, fyzika, Technická univerzita v Liberci, Národohospodářský ústav Akademie věd ČR, Česko

Na TULce frčí strojírenství, za to o vyučování fyziky a chemie moc zájmu není  |  Liberecko  |  Z kraje  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.