Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Slévárna včera, dnes a zítra. Špinavé stroje nahradila moderní technika

 
čtvrtek, 15. března 2018, 08:06

Špína, smrad a hluk. Prostě „Černá díra“. A k tomu dřina za málo peněz. Ano, tak vypadala práce ve slévárně. Tak nějak si ji pamatuji, když jsem před 21 lety nastoupil. Zajímává vás, jaké je to dnes?

Vítáme vás ve společnosti KSM Castings CZ, která už 20 let působí na severu Čech, nejdříve v Liberci, a od roku 2002 v Hrádku nad Nisou. V novém závodě postaveném na zelené louce, který jsme mezi tím již několikrát rozšířili. Na začátku nás bylo 62, nyní nás je 600. Na počátku jsme dodávali 100 tisíc kusů za rok, dnes je to 17 milionů. Zabýváme se výrobou dílů ze slitin hliníku pro automotive, a to nejmodernějším a ekologickým postupem tlakového lití a obrábění.

Olejové čerpadlo ve vašem motoru, součásti převodovek, části řízení, krabičky pro autoelektroniku, tělesa filtrů, to všechno umíme. Nejen odlévat z hliníku, ale taky obrobit na obráběcích centrech. Od roku 2002 máme totiž také špičkovou obrobnu s nejmodernější obráběcí, měřící a zkušební technikou, která se neustále rozšiřuje.

Jak je to s tou „černou dírou“? Vše je jinak. Moderní stroje na slévárně jsou obsluhovány z velké části roboty. Celý proces lití je plně automatický. Člověk kontroluje a balí díly. A stará se o svůj stroj, aby bezvadně fungoval. U každého stroje je instalováno odsávání s elektrostatickými filtry. Každý den je vytřená podlaha. Pro mytí strojů se používá tryskání „suchým ledem“. Pokud někde něco teče, je nutné závadu co nejdřív odstranit.

Na obrobně jsou jednotlivá pracoviště obsazena roboty, zatím, z menší části, ale současný trend je zcela jasný. Nové linky pro obrábění jsou sestavovány pouze s roboty, automatickou kontrolou kamerami, dokonce umíme volně ložené díly z beden vyndat bez zásahu člověka – 3D kamery a robot to dokáží. Připravujeme stavbu nové obráběcí haly – ať máme víc prostoru pro moderně organizovanou výrobu.

Co se rozhodně za celou dobu našeho působení nezměnilo, je to, že stále víme, že je to v lidech. Našich lidech, kteří s námi rostou, vzdělávají se a mají možnost pracovat na absolutní špičce našeho oboru.

Vyrábíme lehce, inovativně a spolehlivě.

 


 

Kam dál?

Jablonecká energetická rozšířila své služby do sousedního Liberce

středa, 21. února 2018, 07:22

Jablonecká energetická rozšířila své služby do sousedního Liberce. Do správy převzala plynové kotelny v prvních bytových domech....

U libereckého letiště by měla vyrůst další průmyslová zóna. Stavět...

středa, 17. ledna 2018, 16:46

Na louce u libereckého letiště by mohla vyrůst další průmyslová zóna. Soukromý pozemek chce využít společnost TI Automotive,...

Nákupní centrum Géčko v Liberci změnilo majitele

čtvrtek, 4. ledna 2018, 14:00

Nákupní centrum Géčko v Liberci-Růžodole změnilo majitele. Finanční skupina Nordic Investors ho prodala v neveřejné soutěži...

Svijanský pivovar stále roste. Loni uvařil rekordních 637 tisíc...

pondělí, 1. ledna 2018, 17:40

Pivovar Svijany uvařil loni podle předběžných informací rekordních 637.500 hektolitrů piva. Je to zhruba o dvě procenta více než...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Lišek nakažených prašivinou přibývá. V okolí Boršova už jich bylo nalezeno šest

V okolí Boršova se objevily další lišky nakažené prašivinou. Jejich počet za poslední dny stoupl na šest. Na první případy této nemoci upozornili obyvatelé Homol zhruba před čtrnácti dny. Léčba nakaženého psa vyjde až na dva tisíce korun.

Parkování „Kiss and ride“ řidiči v Brně stále příliš nerozumí, někteří na místech stojí i týden

Někteří řidiči v Brně buď stále nechápou dopravní značení K+R, tedy tzv. Kiss and ride (tedy polib a jeď), nebo ho záměrně ignorují. Na stáních označených touto značkou stojí i několik dní. Stání na Kiss and ride je přitom většinou povoleno maximálně na dobu 5 minut. Brněnští strážníci se proto na neposlušné řidiče intenzivně zaměřují.

Okamura nebude kandidovat v eurovolbách ani z posledního místa

Předseda hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) Tomio Okamura nebude kandidovat v květnových volbách do Evropského parlamentu. Původně chtěl být na posledním místě listiny a v případě zvolení přenechat mandát jinému kandidátovi. Podle usnesení předsednictva SPD tento úmysl zpochybnilo ministerstvo vnitra.