Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Nový autobusák postaví kraj, dohodl se na tom s Libercem. Vyjít může až na dvě stě milionů

 
úterý, 16. dubna 2019, 15:13

Liberecký kraj a město Liberec se dohodly na výstavbě dopravního terminálu v prostoru současného autobusového nádraží. Náklady na výstavbu objektu se zhruba 12 stáními pro autobusy a parkovacím domem pro 400 aut se odhadují na 100 až 200 milionů korun. Zaplatit by je měl kraj, který požádá o dotaci. Vyplývá to z memoranda o spolupráci, které dnes podepsali liberecký hejtman Martin Půta a liberecký primátor Jaroslav Zámečník (oba Starostové pro Liberecký kraj).

„Předběžně jsme domluveni tak, že kraj vyprojektuje, postaví budovu a bude ji provozovat minimálně do té doby, než bude hotov velký terminál na vlakovém nádraží," řekl hejtman Martin Půta. V budoucnu by chtěl kraj vybudovat přestupní terminál přímo na vlakovém nádraží a propojit tak autobusovou a vlakovou dopravu. Autobusy by měly zajíždět do prostoru, kde jsou dnes první a druhá kolej, nádražní budova by pak poskytla zázemí všem cestujícím. Kraj a město už vyjednávají se Správou železniční dopravní cesty o možném odkupu pozemků.

Terminál na vlakovém nádraží za patnáct let

„I když budu velký optimista, tak přestupní terminál přímo na vlakovém nádraží je otázkou deseti, možná 15 let. A my si myslíme, že po tu dobu nemůžou lidé cestovat z provizorních buněk postavených před více než 20 lety. Takže tohle bude nějaké přechodné cestování. Myslíme si ale, že by kvalitní cestování měli obyvatelé Liberce, Libereckého kraje i návštěvníci regionu dostat dřív, než se nám někdy podaří vyřešit ten cílový stav přímo na nádraží," dodal Půta.

Místo nádraží buňky

Libereckému autobusovému nádraží chybí důstojné zázemí pro personál i cestující. Areál nástupišť prošel modernizací už v polovině 90. let, na vybudování důstojného zázemí však tehdy peníze nezbyly. Cestujícím od té doby slouží provizorní objekt ze stavebních buněk. Vlastník v minulosti představil plány na novou budovu, nikdy se mu ale nepodařilo získat dotace. Zhruba hektarový areál včetně buněk koupilo loni město Liberec za 23,5 milionu korun a zadalo soutěž na podobu nového terminálu včetně parkoviště. Autorem vítězného návrhu je architekt Petr Stolín.

Napsal(a) ČTK | Foto Město Liberec
 


 

Kam dál?

VIDEO: Motocyklisté mají za sebou nejhorší rok. Co dělat, aby ten...

úterý, 16. dubna 2019, 13:03

Uplynulý rok byl z pohledu nehodovosti motocyklistů opravdu nešťastný. Ze všech usmrcených osob na silnicích bylo 91 právě...

Dopravní hřiště patřilo malým cyklistům. Soutěže se účastnilo 140 dětí

pondělí, 15. dubna 2019, 11:00

Ve dnech 9. až 11 dubna 2019 se na dětském dopravním hřišti v Liberci uskutečnily oblastní kola Dopravní soutěže mladých...

Od zítřka bude uzavřená část ulice Pod Špičákem v České Lípě

neděle, 14. dubna 2019, 19:55

Již zítra ráno se rozběhne rekonstrukce ulice ve Staré Lípě u nemocnice. Oprava ulice Pod Špičákem je rozdělena do tří etap,...

VIDEO: Na nákupy o víkendu? Snad raději ne

neděle, 14. dubna 2019, 12:42

Včera nebylo zrovna počasí na vejletění. A v Liberci využilo hodně lidí studený den k nákupům. Na průtahu Libercem to, jak...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Nerad odmítám lidi, ale den má bohužel jen 24 hodin, říká budějcký trenér Dominik Kodras

Na trénování "obyčejných lidí" už mu nezbývá čas. Spolu se svým týmem se plně věnuje profesionálním sportovcům. Pod rukama už mu prošla taková jména jako Jirka Novotný, Milan Gulaš, Tomáš Sivok nebo Roman Will. I když je budějčák Dominik Kodras na první pohled sympaťák, v posilovně z něj jde strach. Výsledky se pak ale zaručeně dostaví.

Varování před nebezpečnými dětskými cyklovozíky

Převážení malého dítěte v přívěsném vozíku za jízdním kolem by měla být jedna z nejbezpečnějších variant, jak ho brát na cyklotúru. Jaká je realita? Spotřebitelská organizace dTest otestovala 11 modelů cyklovozíků, pět z nich v testu propadlo. Nedostatky se týkaly praktických zkoušek v terénu, složitého sestavování, nepohodlí, bezpečnostních rizik a obsahu nežádoucích chemikálií.

Potíže s hraním hazardu a závislostí může mít 164 tisíc lidí

Kolem 164 tisíc lidí nad 15 let v Česku může mít podle odborných odhadů problémy s hraním hazardních her a se závislostí na něm. Patologických hráčů je pak bezmála 60 tisíc. Sázení a hraní nemá pod kontrolou asi 13 tisíc mladých do 18 let. Vyplývá to z výroční zprávy o hazardním hraní za loňský rok, s níž by se měla v pondělí seznámit vláda. V posledních letech počty klesly. Češi loni za hazard utratili 249,5 miliardy korun, prohráli 31,3 miliardy.