Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Obchvat Frýdlantu? Nejspíš za třicet let. Vedl by kolem Větrova a Supího vrchu

 
čtvrtek, 15. srpna 2019, 17:34

Je to stále spíš hudba budoucnosti, ale ve Frýdlantě nechtějí nic promeškat. Proto už nyní startují jednání o případném obchvatu, který by ulevil centru města. Pokud vše dobře půjde, otevřen by mohl být za dvacet let, reálnější odhad je ale ještě o deset let víc.

„Protože už proběhlo jednání ohledně studie EIA na druhou etapu komunikace I/13 z Liberce do Frýdlantu, která se týká úseku Krásná Studánka – Dětřichov, usoudilo ŘSD, že nazrál čas na jednání o etapě třetí, tedy o obchvatu Frýdlantu,“ vysvětlil starosta Frýdlantu Dan Ramzer.

Trasa frýdlantského obchvatu

Řidiči by na obchvat odbočili z I/13, vedl by z Dětřichovské ulice před Frýdlantem směrem nad horní Větrov, za Hágem a kolem školního statku za Supím vrchem. Obchvat by se pak napojil na Novoměstskou ulici nad Frýdlantem.

Jednání o obchvatu se může zdát poněkud předčasné, stavba nové silnice ale znamená celou řadu byrokratických úkonů. Nejprve proběhne ekonomické posouzení této varianty, tedy, na kolik to celé vyjde. „Tato varianta je shodná s aktualizací Změny zásady územního rozvoje Libereckého kraje a s návrhem územního plánu Frýdlantu. Teprve až bude toto ekonomické posouzení hotové, můžeme pokračovat v dalších krocích,“ upřesnila Jana Vondroušová, z liberecké pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Právě s ŘSD Frýdlant celá jednání o obchvatu zahájil. Starosta města přitom odhaduje, že auta po obchvatu hned tak jezdit nebudou. „S ohledem na složitá jednání a složitou přípravu jsme se shodli na tom, že je čas začít s přípravnými pracemi ve spolupráci s ŘSD už nyní,“ doplnil.

ČTĚTE TAKÉ: Kraj vydal souhlasné stanovisko k nové silnici do Dětřichova

A jaká je tedy ta varianta, kterou město preferuje? Dopravu po I/13 by ve směru z Liberce vedla z Dětřichovské ulice před Frýdlantem směrem nad horní Větrov, za Hágem a kolem školního statku za Supím vrchem. Obchvat by se pak napojil na Novoměstskou ulici nad Frýdlantem. „Jde o variantu, kterou projednal územní plán, schválenou už v roce 2015,“ podotkl starosta Frýdlantu.

Vizitka autora

 

Luboš Vrabec

šéfredaktor portálu Liberecká Drbna
kontakt: sefredaktor@libereckadrbna.cz

Liberecká Drbna je v pořadí třetím z regionálních zpravodajských webů projektu ČeskáDrbna.cz.

 
Foto Město Frýdlant
 


 

Kam dál?

Nulové mýtné v Jestřebí nebude. Musí vzniknout opatření, která...

čtvrtek, 15. srpna 2019, 06:05

Liberecký kraj požádal v souvislosti se zavedením mýtného na nových úsecích o udělení výjimky na silnici I/38 z Jestřebí na...

Zipování na průtahu Libercem? Hodně řidičů pořád nechápe, jak se před...

středa, 14. srpna 2019, 17:45

Každý den je to stejné. Před zúžením na průtahu Libercem před tunelem se tvoří kolona. Jenže místo zipu tam probíhá chaotické...

Příjezd do Liberce brzdila dlouhá kolona až od Ždárku. Na Paceřáku se...

středa, 14. srpna 2019, 16:43

Na silnici 35 mezi Turnovem a Libercem byla ve středu odpoledne dlouhá kolona, která měla asi devět kilometrů. Od Ždárku až do...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Zastupitelé Prahy 5 odvolali starostu Mazura i radní

V čele Prahy 5 skončila dosavadní rada v čele se starostou Danielem Mazurem (Piráti). Zastupitelé ODS, ANO, TOP 09, STAN a SNOP 5 schválili její odvolání, nyní se bude volit nové vedení městské části. Koalici dosud tvořili Piráti, ODS, ANO a SNOP 5, tři ze čtyř stran v pondělí vypověděly koaliční spolupráci s Piráty. Podle zástupců dalších stran starosta nezvládal vedení radnice. Podle Pirátů jde o zástupné důvody a ve skutečnosti zastupitelům vadilo, že se začaly řešit problémy s veřejnými zakázkami.

PRŮZKUM: Česká společnost je rozdělena do šesti sociálních tříd

Česká společnost je rozdělena do šesti společenských tříd, které se liší složením svých zdrojů a pozicí ve společnosti. Vyplývá to z průzkumu, na kterém spolupracoval Český rozhlas (ČRo) s několika sociology. Do dvou typů vyšší střední třídy náleží zhruba třetina lidí, tři typy nižší střední třídy podle odborníků zahrnují téměř polovinu respondentů a do nejnižší, takzvané strádající třídy patří 18 procent lidí. Průzkumu se v červnu zúčastnilo 4039 respondentů z 1300 obcí, provedly jej agentury MEDIAN a STEM/MARK. Na dnešní tiskové konferenci ho představili zástupci ČRo a tři sociologové.

O ekologického Oskara bojuje deset projektů. Kvalita přihlášených projektů každým rokem roste

Celkem deset inovativních projektů soupeří v ekologické soutěži E.ON Energy Globe, která letos odstartovala už pojedenácté. Ekologického Oskara získá ale jen jeden. Vítězný projekt bude Českou republiku zastupovat na mezinárodním finále ve Finsku. České vyhlášení odvysílá 12. října ČT1.