Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Na trať z Jablonce do Tanvaldu se po rekonstrukci vrátily vlaky

 
úterý, 11. listopadu 2014, 18:27

Na rekonstruovanou železniční trať z Jablonce nad Nisou do Tanvaldu se dnes odpoledne po několikaměsíční výluce vrátily vlaky. Cestování je díky výměně kolejí pohodlnější, ve stanicích a některých vlakových zastávkách čekají na cestující nová nástupiště ve výšce podlahy vozu a díky tomu bezbariérový přístup.

Samozřejmostí je nové osvětlení a orientační prvky pro nevidomé a slabozraké, řekl dnes Pavel Blažek ze společnosti Korid LK, která je koordinátorem dopravy v Libereckém kraji. 

Práce na rekonstrukci zhruba 28 kilometrů dlouhého úseku trati začaly letos v srpnu a naplánovány jsou na dva roky. Modernizace trati přijde na zhruba 880 milionů korun. Nestaví se jen nová nástupiště, projekt počítá i s rekonstrukcemi a zabezpečením přejezdů, modernizuje se sdělovací a zabezpečovací technika. "Rekonstrukce úseku je nezbytná pro další rozvoj regionu. Jejím výsledkem bude především rychlejší a bezpečnější cesta mezi Libercem a Tanvaldem. Mimo jiné to umožní i požadovaný třicetiminutový interval vlaků," řekl již dříve generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Surý.

Podle Blažka byly mezi Jabloncem a Tanvaldem kompletně vyměněny koleje s výjimkou krátkého úseku ve Smržovce. "Cestování vlakem tak je nejen bezpečnější, ale hlavně daleko pohodlnější, zcela zmizelo cestujícím dobře známé poskakování vlaku na propadlých stycích kolejnic," konstatoval. Lepší trať umožnila zvýšit rychlost z 50 kilometrů v hodině o pět až deset kilometrů. "Více vedení trati v ostrých obloucích a členitém terénu s několika tunely a viaduktem neumožňuje," vysvětlil Blažek.

Opravy a také výluky budou pokračovat i v příštím roce, to jsou plánovány podobné opravy na frekventovaném úseku z Liberce do Jablonce a dokončen bude také chybějící úsek u Smržovky. Zásadní modernizace také čeká zastávku v Tanvaldě, kde vystupuje nejvíc lidí. Od dubna do června tak vlaky na frekventované trati z Liberce do Jizerských hor a Krkonoš znovu nahradí autobusy. "Výsledkem bude ale zásadní zlepšení kvality cestování moderními vlaky po celé opravené trati," poznamenal Blažek. Vlaky by měly v budoucnu jezdit ne v hodinových intervalech jako nyní, ale každou půlhodinu. Do obnovy tratí v Libereckém kraji SŽDC plánuje investovat v letech 2014 a 2015 bezmála 1,5 miliardy korun.

Napsala ČTK

 


 

Kam dál?

Pondělí začalo tragickou nehodou za Hodkovicemi

pondělí, 10. listopadu 2014, 08:01

Nový týden začal pár hodin po půlnoci tragickou nehodou, ke které došlo mezi Hodkovicemi nad Mohelkou a Českým Dubem. Za odbočkou...

Sražený kůň v Oldřichově: Na čí straně bude chyba?

neděle, 9. listopadu 2014, 11:06

Velkou vlnu emocí vyvolal v pátek dopoledne článek o nehodě, při které v Oldřichově na Hranicích zahynul kůň. Pod článkem i na...

Kraj chystá opravy silnic za půl miliardy. Zaplatí je EU

neděle, 9. listopadu 2014, 09:22

Liberecký kraj připravuje rekonstrukci 14 silnic druhých a třetích tříd dohromady za téměř 538 milionů korun. Stihnout je musí do...

 

Komentáře

Jiří Volek

Z obrázku v záhlaví článku je patrné, že trať z Jablonce do Tanvaldu byla elektrifikována, o tom se v článku nezmiňujete. To nemáte žádné foto soupravy Stadler která na trati jezdí?

středa, 12. listopadu 2014, 09:05
 
 
 
 

O čem píše Drbna.cz

STATISTIKA: Řidiči ve špatném zdravotním stavu způsobí tisíc nehod ročně

Přes tisíc dopravních nehod ročně je zapříčiněno špatným zdravotním stavem řidičů. Motoristé podle zdravotníků často svůj fyzický i psychický stav podceňují, pětina z nich například řídí i přes únavu. Na dnešní tiskové konferenci na to upozornila Asociace Záchranný kruh. Ta ve spolupráci s bezpečnostními složkami a Besipem spustí osvětovou kampaň.

Drtivá většina zrakově postižených osob jsou senioři, dotykové telefony nenaplňují jejich potřeby

Jan Šimík je jedním ze společníků mladé české firmy BlindShell, která se zabývá vývojem mobilních telefonů pro zrakově postižené. Jak vidí problematiku kompenzačních pomůcek pro slabozraké? A v čem je právě BlindShell jiný?

Škoda chce letos v Česku zvýšit prodej o desetinu na 93 400 aut

Škoda Auto letos plánuje v Česku prodat kolem 93 400 aut, což je o téměř 11 procent více než loni. V minulém roce automobilka v ČR prodala 84 172 osobních vozů. Na setkání s novináři to uvedl vedoucí českého zastoupení Luboš Vlček.