Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Řidič náklaďáku boural na úplně sjetých pneumatikách. Z pláště mu lezl ocelový kord

 
pátek, 10. listopadu 2017, 13:26

Banální nehoda nákladního Mercedesu vyjde řidiče pěkně draho. Když včera dopoledne couval do dvora jednoho z domů v Nákladní ulici v Jablonci nad Nisou, neodhadl odstup od sloupku brány, který vytrhl ze země. Přivolaní policisté se nestačili divit jiné věci. Pneumatiky nákladního automobilu byly už značně za hranicí životnosti.

„Provedenou kontrolou vozidla policisté navíc zjistili, že přední pneumatiky jsou ojeté tak, až je na nich viditelný ocelový kord. Z tohoto důvodu řidiči zadrželi osvědčení o registraci vozidla,“ shrnula mluvčí policie Dagmar Sochorová. Taková pneumatika nejenže absolutně nemohla držet na silnici, ale také mohla kdykoliv explodovat.

Řidič si na místě vysloužil blokovou pokutu. Škoda, kterou zpsobil, je předběžně vyčíslena na 5 tisíc korun.

Pro řidiče osobních automobilů platí, že musí mít zimní pneumatiky obuty na všech kolech. Hloubka jejich běhounu musí činit minimálně 4 milimetry. Automobily kategorie M nebo N s maximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg musí mít zimní pneumatiky obuty na kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Hloubka jejich běhounu musí být alespoň 6 milimetrů. Nicméně ani u osobních automobilů, ani u motorových vozidel nad 3,5 tuny nemusí být zimní pneumatika na rezervním kole, rovněž tak neplatí povinnost opatřovat zimními plášti kola přívěsů. Bez zimních plášťů se obejdou i motocyklisté.

Kvalita pneumatiky klesá s hloubkou dezénu. Výška běhounu nového pláště je zhruba 8 mm. Pokud je sjet na 6 mm, prodlužuje se délka brzdné dráhy o 20 procent, při sjetí na zákonnou minimální hranici 4 mm činí prodloužení 50 %. Řidič jedoucí ve vozidle obutém do plášťů s hloubkou běhounu o výšce 2 mm musí počítat s brzdnou dráhou delší o nemalých 70 procent. „Ovšem pokud chce mít řidič jistotu, že pro svou bezpečnost na zimních silnicích udělal maximum, měl by volit i kvalitní model plášťů. Ty mohou zkrátit délku brzdné dráhy až o jednu třetinu,“ upozornil Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti. Obecně se pak doporučuje používat pneumatiky do pěti let od jejich zakoupení. Po delší době mohou za nižších teplot ztrácet potřebnou přilnavost k vozovce. 

Vizitka autora

 

Michael Daněk

šéfredaktor projektu Drbna
kontakt: sefredaktor@drbna.cz

Liberecká Drbna je v pořadí třetím z regionálních zpravodajských webů projektu Drbna.cz

 
 


 

Kam dál?

Hasiči sundali z jindřichovického kostela kříž, který ohrožoval...

čtvrtek, 9. listopadu 2017, 23:29

Jedenáct dní po ničivé vichřici Herwart hasiči v Libereckém kraji stále odstraňují její následky. Jednotka profesionálních hasičů...

Agresor skončil ve vazbě poté, co na ulici napadl šest lidí. Zaútočil...

středa, 8. listopadu 2017, 11:58

Nad nepochopitelným útokem jednačtyřicetiletého agresora z Lomnice nad Popelkou zůstává rozum stát. Ten minulý čtvrtek odpoledne...

Hlídka pronásledovala řidiče Passatu. Honička skončila během po lese

středa, 8. listopadu 2017, 10:27

Krátce po poledni pronásledovali v úterý policisté v Jablonci řidiče Passatu, který nereagoval na výzvy k zastavení. Místo toho...

FOTO: Tatrovka začala za jízdy hořet. Řidič stihl včas utéct

úterý, 7. listopadu 2017, 11:00

V plamenech našli v pondělí ráno hasiči po příjezdu na silnici I/65 mezi Rychnovem a Jabloncem Tatru 815. Ta začala hořet za...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Internetoví obchodníci zaostávají v přípravě na nové bezpečnostní normy

Internetoví obchodníci v Evropě zaostávají v přípravě na nové bezpečnostní normy, které přitom vstoupí v platnost již za tři čtvrtě roku. Ukazuje to průzkum společnosti Mastercard zahrnující přes 300 on-line prodejců ze 17 zemí . Přísnější ověřování totožnosti zákazníků stanovené evropskou směrnicí o platebních službách PSD2 začne platit v září 2019.

Ovlivňování médií a zneužívání moci nelze tolerovat, říká soudkyně, co zrušila platnost voleb

Komunální volby ve Strakonicích se musí opakovat, rozhodl letos 20. listopadu soudní senát v čele se soudkyní Terezou Kučerovou. Svůj verdikt doplnil odůvodněním, které přesahuje hranice jihočeského města a dotýká se celé české politiky.

Problémový úsek D1 se okamžitě rozšíří, aby se dal udržovat

Problémový úsek dálnice D1 na Vysočině se okamžitě rozšíří, aby vznikl plnohodnotný pruh a úsek se dal dobře udržovat. Svodidlo se posune o metr až metr a půl. Novinářům to po ranní schůzce s ředitelem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Současnému zhotoviteli odejde dnes výzva. Pokud to nebude schopen nebo ochoten udělat, najme si stát někoho jiného. Firma Geosan ve zprávě uvedla, že stavební práce na D1 budou dnes pokračovat.