Počasí dnes11 °C, zítra16 °C
Pátek 26. dubna 2024  |  Svátek má Oto
Bez reklam

Pojišťováci mají nový způsob, jak se dostat do domácností

Pojišťovací agenti mají nový trik, jak se dostat do domácností. Na sdružení dTest se před nedávnem obrátila spotřebitelka, kterou kontaktovala údajná Asociace pojišťoven České pojišťovny, prý za účelem kontroly smlouvy o pojištění. Až na schůzce se zástupce této organizace představil také jako pracovník makléřské společnost.

„Takzvaná Asociace pojišťoven ČR je totiž jen fiktivním subjektem, kterým se zaštiťuje operátorka při sjednávání schůzky spotřebitele s pojišťovacím agentem. Ten pak spotřebiteli nabídne uzavření nové smlouvy, z níž má provizi, a často ho přiměje ke zrušení původní, třeba i výhodnější smlouvy,“ varuje Lukáš Zelený, vedoucí právní poradny dTestu. Asociace pojišťoven ČR přitom není existující organizací a snaží se využívat názvu Česká asociace pojišťoven, která je jediným oficiálním sdružením v oboru.

Pojišťovací agenti mají nejspíš pokaždé stejný postup. Volající operátor zná osobní údaje volaného a tvrdí, že Asociace má zákonnou povinnost kontrolovat podmínky jeho životního pojištění. To je ovšem lež.

„Zákon žádnou povinnost kontrolovat podmínky smluv nestanoví a společně s nepravdivým tvrzením o existenci Asociace pojišťoven ČR se tedy jedná o klamavou obchodní praktiku podle zákona o ochraně spotřebitele,“ uvádí postup na pravou míru Lukáš Zelený.

Záměr je pokaždé stejný. Operátor si s nic netušícím člověkem sjedná osobní schůzku, na které vyjde najevo, že se ve skutečnosti jedná o pojišťovacího agenta. Ten se vás jen snaží přesvědčit ke změně pojištění.

Poškozenými jsou v tomto případě nejen spotřebitelé, ale také pojišťovny a další instituce, včetně jejich oficiální organizace - České asociace pojišťoven. Lukáš Zelený k tomu dodává: „Tímto jednáním je porušován Kodex etiky v pojišťovnictví, který Česká asociace pojišťoven vydala. Zároveň jde o nekalou soutěž, měly by se tedy bránit i samotné pojišťovny.“

Pokud kontaktuje operátor i vás, nepodléhejte nátlaku a důkladně si ověřte identitu organizace, kterou zastupuje.

Štítky spotřebitel, DTest, Generali Česká pojišťovna, Česko, Česká asociace pojišťoven

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Pojišťováci mají nový způsob, jak se dostat do domácností  |  Krimi  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.