Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Liberec chce vyhlásit Liebiegovo městečko památkovou zónou

 
pátek, 10. března 2017, 18:54

Liberec chce nechat Liebiegovo městečko vyhlásit městskou památkovou zónou. Návrh, jak ochránit historicky významnou a památkově cennou lokalitu, předložila Pracovní skupina pro Regeneraci městské památkové zóny. Městečko je unikátní zaměstnaneckou kolonií, která vznikala od poloviny 19. století do 20. let 20 století. Pokus o její ochranu není první, v minulosti se ho ale nepodařilo dotáhnout do konce.

Liebiegovo městečko bylo postaveno jako zázemí textilní továrny Johann Liebieg & Co., pozdější Textilany. Představuje jeden z nejpozoruhodnějších a nejhodnotnějších souborů tohoto typu na českém území. "Tato zcela unikátní lokalita zahradního města patří k tomu nejcennějšímu, co v Liberci máme. Jedná se spíše o nedopatření, že tato oblast už dávno není památkovou zónou," řekl Petr Freiwillig z Národního památkového ústavu v Liberci.

Památkovou zónu vyhlašuje ministerstvo kultury a jde o proces, který může trvat i několik let. Městská památková zóna v Liberci zahrnuje v současné době centrum města a okolí Masarykovy ulice. Liebiegovo městečko by mělo tvořit další samostatnou vymezenou zónu, která by byla pod dohledem památkářů. Těm se nelíbí necitlivé úpravy na některých domech, ať už jde o zateplení a znehodnocení fasády, nahrazování střešních pálených tašek nebo třeba o odstraňování typických dřevěných okenic.

"Liebiegovo městečko je historický unikát, který si zaslouží větší ochranu. Součástí snahy o jeho záchranu by nemělo být ale jen vyhlášení městské památkové zóny, ale také nový dotační fond, který by podpořil jeho zachování v původním stylu. Věřím, že tento návrh podpoří i většina zastupitelů," řekl náměstek primátora Jan Korytář (Změna pro Liberec). Fond by mohl pomoci při obnově památek ve městě, ale zejména objektům spadajícím do městské památkové zóny, které kulturními památkami nejsou. Podle pracovní skupiny by mohl každoročně rozdělit tři až pět milionů korun.

Napsal(a) ČTK | Foto Filip Landa
 


 

Kam dál?

Jezevec spadl do bazénu u rodinného domu. Ven mu pomohli hasiči se...

pátek, 10. března 2017, 11:27

Nedobrovolnou koupel ve studené vodě plné ledu podstoupil v pátek ráno jezevec, který spadl do bazénu u rodinného domu v Železném...

Vlajku Tibetu dnes vyvěsily radnice 46 měst a obcí v kraji

pátek, 10. března 2017, 10:18

Ve Frýdlantu vyvěšují vlajku pro Tibet pravidelně od roku 2009, i dnes zavlála přímo z balkonu historické radnice. K akci Vlajka...

Na budovu Libereckého kraje vyvěsí už posedmé vlajku pro Tibet

středa, 8. března 2017, 14:50

Na budově Libereckého kraje bude už posedmé vyvěšena tibetská vlajka. K akci Vlajka pro Tibet, kterou pořádá občanské sdružení...

Všechno nejlepší, ženy! Mezinárodní den žen vybojovaly švadleny

středa, 8. března 2017, 11:33

Mezinárodní den žízně, Mezinárodní den žárlivosti, Mezinárodní den žvýkaček... Variant, co se pod zkratkou MDŽ ukrývá, je...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

VIDEO: Europoslanci budou hlasovat o kontroverzní směrnici o copyrightu

Evropští poslanci se dnes chystají hlasovat o nových pravidlech ochrany autorských práv na internetu. Cílem nové směrnice je přizpůsobit digitální éře evropské autorské právo z roku 2001 - tedy z doby, kdy ještě neexistoval například server YouTube. Kontroverzní text ale kritizují nejen technologičtí giganti, jako je Google nebo Facebook, ale také zastánci svobodného internetu, kteří se obávají cenzury.

Mastercard zavádí zvukovou znělku, placení kartou bude mít svou melodii

Společnost Mastercard rozšiřuje způsoby prezentace své značky o zvukovou podobu. Znělky najdou široké uplatnění - od partitur, přes zvukové logo a vyzváněcí tóny až po čekací melodii telefonních ústředen nebo zvuk označující úspěšnou transakci při placení v obchodě. Uvedení zvukové identity v rámci transformace značky následuje po nedávné změně loga firmy na samotný symbol a navazuje tím i na zjednodušení psaní názvu do podoby s malým “c” uprostřed.

Hana z Liberce překonala rakovinu hned dvakrát. Pomáhají i Dobří andělé

Poprvé diagnostikovali lékaři paní Haně zhoubný novotvar vaječníků v prosinci roku 2014. O dva roky později se nemoc vrátila. Pomáhat její rodině začali také dárci, Dobří andělé, aby zvládli situaci snadněji alespoň po finanční stránce. Jak se máma malé Elišky s dvojí náročnou léčbou vyrovnala?