Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Linka důvěry slaví v Liberci pětadvacáté narozeniny, operátoři přijali skoro 120 tisíc telefonátů

 
pátek, 17. března 2017, 15:22

Manželské problémy, nevěra, finanční tíseň i nešťastné zamilování. Linka důvěry v Liberci oslavila před nedávnem pětadvacet let fungování, během kterých vyškolení profesionálové přijali skoro 120 tisíc telefonátů. Od roku 1992 řešili pracovníci Linky důvěry problémy, které jim svěřovali lidé nejprve jenom po telefonu. Po roce 2000 přibyl i kontakt e-mailem. Na druhé straně telefonního aparátu nebo internetového spojení se za tu dobu vystřídalo na 100 sociálních pracovníků.

„K nám mohou zavolat děti i dospělí. Všechny hovory jsou anonymní, nevidíme na displeji telefonu ani číslo volajícího. Pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí,“ řekl Ivo Brát, ředitel krajské příspěvkové organizace Centrum intervenčních a psychosociálních služeb Libereckého kraje, která Linku důvěry v Liberci provozuje.

Problémy, se kterými lidé volají, jsou různé. Operátoři s nimi řeší od rodinných komplikací až po finanční problémy. Převažují problémy osobní a existenční, úvahy o sebevraždě, trauma z osamělosti nebo úmrtí blízkého člověka. Často se lidé potýkají s psychickou krizí, způsobenou autonehodou, přepadením, znásilněním, živelnou katastrofou nebo ztrátou zaměstnání. Nejčastěji vytáčí linku lidé ve věku od 30 do 50 let, většinou jde o ženy.

„Když je klient v krizi, má takzvané tunelové vidění. Vidí jen ten svůj problém, nevidí žádnou možnost jeho řešení,“ poznamenala Šárka Svačinová. „Lidí, kteří se na nás obracejí, každým rokem přibývá. V poslední době až o dva tisíce za rok,“ dodala.

Provoz linky v Liberci stojí ročně necelé dva miliony korun. Větší část této částky hradí stát, zbytek je financován z rozpočtu kraje. Se svým problémem se může kdokoliv obrátit na operátory na telefonních číslech 485 177 177, 485 106 464 nebo 606 450 044.

Vizitka autora

 

Michael Daněk

šéfredaktor projektu Drbna
kontakt: sefredaktor@drbna.cz

Liberecká Drbna je v pořadí třetím z regionálních zpravodajských webů projektu Drbna.cz

 
 


 

Kam dál?

Liberecká nemocnice začala k plašení holubů využívat dravce

pátek, 17. března 2017, 14:23

Liberecká nemocnice začala od tohoto týdne využívat dravce k plašení holubů, aby ochránila heliport. Ptáci ho znečišťovali a...

Meteorologové varují před silným větrem, který v sobotu zasáhne...

pátek, 17. března 2017, 13:54

Meteorologové dnes vydali varování před silným větrem, který zasáhne Liberecký kraj během soboty. Výstraha platí od zítřejší...

Malý hrdina Vojta. Když začalo hořet, zachránil babičku s dědečkem

pátek, 17. března 2017, 10:37

I šestiletý kluk se může stát hrdinou. Podařilo se to Vojtovi Stýblovi, který začátkem března prožil hodně nepříjemný zážitek....

Podaří se znovu otevřít bazén na Františkově? Oprava by stála desítky...

středa, 15. března 2017, 16:27

Liberecký plavecký oddíl TJ Slavia Liberec usiluje o obnovu bazénu v Základní škole Švermova. Kapacita městského plaveckého...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

VIDEO: Europoslanci budou hlasovat o kontroverzní směrnici o copyrightu

Evropští poslanci se dnes chystají hlasovat o nových pravidlech ochrany autorských práv na internetu. Cílem nové směrnice je přizpůsobit digitální éře evropské autorské právo z roku 2001 - tedy z doby, kdy ještě neexistoval například server YouTube. Kontroverzní text ale kritizují nejen technologičtí giganti, jako je Google nebo Facebook, ale také zastánci svobodného internetu, kteří se obávají cenzury.

Mastercard zavádí zvukovou znělku, placení kartou bude mít svou melodii

Společnost Mastercard rozšiřuje způsoby prezentace své značky o zvukovou podobu. Znělky najdou široké uplatnění - od partitur, přes zvukové logo a vyzváněcí tóny až po čekací melodii telefonních ústředen nebo zvuk označující úspěšnou transakci při placení v obchodě. Uvedení zvukové identity v rámci transformace značky následuje po nedávné změně loga firmy na samotný symbol a navazuje tím i na zjednodušení psaní názvu do podoby s malým “c” uprostřed.

Hana z Liberce překonala rakovinu hned dvakrát. Pomáhají i Dobří andělé

Poprvé diagnostikovali lékaři paní Haně zhoubný novotvar vaječníků v prosinci roku 2014. O dva roky později se nemoc vrátila. Pomáhat její rodině začali také dárci, Dobří andělé, aby zvládli situaci snadněji alespoň po finanční stránce. Jak se máma malé Elišky s dvojí náročnou léčbou vyrovnala?