Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Start-up GoodCall je díky sociálním sítím po třech letech již na 80 milionech korun obratu

 
pondělí, 15. května 2017, 09:43

Že je pryč doba, kdy jste si hledali novou práci pomocí inzerátu v tisku, nikoho nepřekvapí. V roce 2017 se však pomalu otočí i trend pracovních inzerátů na internetu v té podobě, jak je známe. S ohledem na to, že na českém trhu je aktuálně 3,5% míra nezaměstnanosti a pouze cca 20 procent lidí aktivně hledá novou práci, je pro zaměstnavatele nutností být inovativní a velmi aktivní. Pomáhá jim zejména oblíbenost sociálních sítí a poměrně snadný způsob, jak přes ně kandidáty oslovit.

Poslední odhady mluví jasně. Na sociální síti Facebook je nyní 4,5 milionu uživatelů z České republiky. Jen profesní síť LinkedIn nyní čítá odhadem 1,2 milionu uživatelů pracujících na území České republiky a Instagram, sociální síť určená primárně pro mobilní telefony, registruje asi 900 tisíc českých uživatelů. Tyto sítě se tak stávají snadným a bohatým zdrojem kandidátů.

„Že bude nábor přes sociální sítě nutností pro všechny zaměstnavatele bylo impulsem pro založení naší společnosti v roce 2013. Od začátku jsme razili teorii, že LinkedIn je pro vyhledávání a oslovování kandidátů klíčovým nástrojem, což potvrzují i naše interní statistiky, které spravuje naše vývojová IT platforma. Ze všech kandidátů, kterým jsme za tři roky naší existence pomohli změnit zaměstnání, jsme jich 56 procent našli a oslovili právě na této sociální síti,“ říká Milan Novák, zakladatel společnosti GoodCall, která se od roku 2014 rozrostla do sedmi poboček v České republice a na Slovensku se stávajícím počtem 130 zaměstnanců.

„Mezi další významné zdroje kandidátů, které pro nás budou hrát stále významnější roli, patří Facebook, kandidáti z naší mobilní aplikace, PPC reklam a takzvaných offline vyhledávání,“ doplňuje Blake Wittman, ředitel společnosti GoodCall. Dodává, že v rámci marketingu zcela vynechávají klasickou formu inzerce, veškerá komunikace probíhá hlavně na sociálních sítích a pomocí vlastní mobilní aplikace, která byla na českém trhu uvedena jako první podobného typu.


Blake Wittman.

Každý si může aktuálně nabízené pracovní pozice prohlížet odkudkoliv a kdykoliv – přihlášení do aplikace i na danou pozici proběhne pouze jedním kliknutím. „Lidé nejsou rádi pod tlakem. Najít novou práci není otázkou pár hodin, každý se nyní rád rozhlíží bez povinnosti vysvětlovat, proč se (ne)rozhodl o pozici ucházet. A přesně tomu se snažíme s naší aplikací jít naproti,“ potvrzuje Wittman.

Kromě vyhledávání kandidátů jsou však v roce 2017 sociální sítě rozhodující v dalších důležitých oblastech pro stranu zaměstnavatele.

„HR marketing, tedy budování značky zaměstnavatele, šíření povědomí o činnosti společnosti a firemní DNA – to je jen pár z mnoha faktorů, které ve finále mohou ovlivnit to, zda kandidát přijme vaši pracovní nabídku. Troufám si tvrdit, že první kroky každého z nás dnes vedou na firemní web nebo profil společnosti na sociální síti, ať už je to Facebook nebo LinkedIn. To, jak se zde prezentujete, jak odpovídáte na dotazy nebo řešíte krizové situace, je pro ně zásadní v rozhodnutí, jestli jste jako zaměstnavatel dostatečně zajímavý,“ potvrzuje Josef Kadlec, zakladatel společností Recruitment Academy, zaměřující se na vzdělávání personalistů a HR specialistů, a GoodCall.

„Snažíme se podpořit trh a HR odborníky v tom, aby využívali sociální sítě lépe a naučili se s nimi pracovat tak, aby vyhledávání vhodných kandidátů bylo jednodušší a smysluplnější,“ dodává Kadlec.

Tisková zpráva
 


 

Kam dál?

Vodohospodáři zahájili opravy sítí na pěti místech v Liberci, práce...

neděle, 14. května 2017, 13:26

Na pěti různých místech v Liberci zahájili vodohospodáři opravy starých vodovodů či kanalizací. Stavby patří mezi 19 akcí...

FOTO: Hasičské muzeum v Chrastavě nashromáždilo 126 starých stříkaček

neděle, 14. května 2017, 00:25

Muzeum hasičské techniky v Chrastavě nashromáždilo 126 historických stříkaček z celé země a stovky dalších menších exponátů jako...

Prezident přislíbil pomoc turnovskému Trevosu. Úspěšná firma čelí...

sobota, 13. května 2017, 14:37

Turnovskému výrobci svítidel Trevos se daří. Loni firma s 250 zaměstnanci uskutečnila zakázky za zhruba 810 milionů korun,...

Plánujete stavět? Český Dub nabídne pozemky pro výstavbu až 45...

pátek, 12. května 2017, 16:57

Město Český Dub s 2700 obyvateli bude mít možná za několik let novou vilovou čtvrť. Půjde o individuální výstavbu nedaleko...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Havárie v liberecké spalovně. Těžce...

  • Na libereckém nádraží se chtěl oběsit muž,...

  • KOMENTÁŘ: Lesk a bída Kazmova velkolepého...

  • Čelní srážka u Globusu. Při nehodě se...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Brněnští středoškoláci vymysleli projekt na boj proti šikaně. Využívá ho už tisícovka škol

Přes dva tisíce nahlášení rizikového chování za poslední rok prošlo systémem Nenech to být. Platforma vytvořená brněnskými studenty funguje již na více než tisícovce škol po celé České Republice. Ty se do ní mohou zdarma registrovat a aplikace jim pak pomáhá s odhalováním šikany či jejího rizika.

Gott se postavil za Slavíka, podle Ortela ztratil svou podstatu

Zpěvák Karel Gott označil hudební anketu Český slavík, jejíž letošní zrušení oznámil Jaroslav Těšínský z pořádající agentury Musica Bohemica, za nedílnou součást české populární hudby. Zpráva, že si anketa dá roční pauzu, vyvolala velký ohlas na hudební scéně. Má-li být podle Těšínského Český slavík skutečným barometrem masové popularity v oblasti pop music, musí držet krok s dobou, mimo jiné s rychlým rozvojem sociálních sítí. "Není to záležitost nejbližší doby, více oznámíme ke konci roku," řekl Těšínský.

Chcete k nám dostat teroristy, pomáhejte v Sýrii, vezměte si je sami… Jak lidé z Česka volají do Bruselu

"Zrovna před chvílí jsem měl telefonát od pána, který trval na tom, že ho prostě musím přepojit na paní Šojdrovou, že jí musí říct, co si o tom plánu na přijetí padesáti dětí ze Sýrie myslí. Není problém s lidmi diskutovat, jde ale o styl komunikace i její množství,“ říká pravá ruka europoslankyně Michaely Šojdrové Lukáš Pachta.