Počasí dnes13 °C, zítra19 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Vedení města představilo podobu nového terminálu přímo na autobusovém nádraží

Vedení města uspořádalo další debatu s občany na téma výstavba nového autobusového terminálu s parkovacím domem, který má vyrůst v místech současného autobusového nádraží. Zatímco první debata probíhala v prostorách magistrátu, druhá přivedla diskutující přímo na autobusové nádraží. Zúčastnili se jí tak nejen občané, ale také cestující a řidiči autobusů.

Nový terminál rozdělil veřejnost, která se vyjadřuje také pod články, na dvě poloviny. Někteří jeho stavbu s povděkem kvitují, jiní ho považují za předimenzovaný. Stejně tak jako většina diskutujících na debatách se ale Liberečané shodují na tom, že současná podoba zázemí pro řidiče a cestující je ostudou. „Terminál je potřeba, tyhle ohyzdné buňky jsou nedůstojné,“ popsal jeden z cestujících při debatě na autobusovém nádraží.

Liberečané se především při diskuzi s náměstkem primátora Janem Korytářem a architektem Petrem Stolínem ptali na zázemí pro řidiče, čekárny a zastřešené stání na nástupištích a obecně na nutnosti postavit nový terminál.

"Naším cílem bylo navrhnout integrovaný dům, kde se jednotlivé provozy vzájemně synergicky doplňují. Očekáváme, že myšlenka 3v1 by mohla zatraktivnit a oživit toto místo a stát se oblíbenou křižovatkou všech cestujících," komentoval svůj návrh architekt Petr Stolín.

A jak by měl terminál podle návrhu vypadat? Ve dvoupodlažní odbavovací hale bude čekárna pro cestující, pokladny, informace, úschovna zavazadel, toalety a rychlé občerstvení. Z pasáže se dostanete do kavárny, trafiky a pekařství, zatímco v patře bude k dispozici univerzální coworkingový prostor. Návrh počítá s deseti nástupními i výstupními stáními autobusů, přičemž dvě z nich budou přímo v Žitavské ulici.

Ze Žitavské ulice bude přístupný i čtyřpatrový parkovací dům s navrhovanou kapacitou 478 parkovacích míst. Počítá se také s nabíjecími místy pro elektromobily. „Vzhledem k dobré návaznosti na MHD a blízkost dálnice může nový parkovací dům alespoň částečně odlehčit jiným částem Liberce. Chceme sem proto nasměrovat část návštěvníků města,“ dodal Jan Korytář (Změna pro Liberec). Parkovací dům by měl mít „zelenou střechu“, upravenou pro pobyt návštěvníků města. Ta umožní zajímavé pohledy na Ještěd, Jizerské hory i samotné město a měla by být jedním z důvodů, proč zde zaparkovat a dále pokračovat MHD.

Nový terminál s parkovištěm chce mít radnice postavený u autobusového nádraží do roku 2019, většinu nákladů by měla pokrýt evropská dotace. Odhadem bude potřeba 150 milionů korun. O dostavbě autobusového nádraží v Liberci se mluví dlouhodobě. V polovině 90. let minulého století byl totiž modernizován jen areál nástupišť a řidičům autobusů i cestujícím slouží jen provizorní stavební buňky. 

Za licenci k návrhu dostane vítězný architekt přes 430 tisíc korun. Radnice ocení i další architektonická studia, jež se zúčastnila soutěže. Náměstek primátora Jan Korytář už dříve uvedl, že každé dostane 80 tisíc korun. Radnice studia oslovila napřímo, i když původně chtěla vyhlásit otevřenou architektonickou soutěž. S komorou architektů se ale nedomluvila na výši odměn pro nejlepší návrhy. Podle pravidel komory mělo město mezi nejlepší rozdělit zhruba 1,5 milionu korun, což vedení radnice považovalo s ohledem na rozsah zakázky za nepřiměřenou částku. 

Štítky autobusové nádraží, radnice, architekt, Jan Korytář, Petr Stolín, Liberec

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Vedení města představilo podobu nového terminálu přímo na autobusovém nádraží  |  Společnost  |  Zprávy  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.