Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Pět chlapců z domova v Krompachu vyrazilo na kole k Baltu. Chtějí pomoci chrastavským seniorům

 
úterý, 13. června 2017, 10:56

Dojet za pět dní na kole k Baltu? Těžký úkol pro dospělého. Cestu dlouhou 540 kilometrů se ale rozhodla zdolat pětice chlapců z dětského domova v Krompachu. Odstartovali v pondělí a mají na to pět dní. Každý den tak musí urazit přes sto kilometrů. A proč do toho šli? Chtějí pomáhat – jejich cílem je vybrat co nejvíce peněz pro Domov pokojného stáří Sv. Vavřince v Chrastavě.

Na cestě s dětmi je kromě vychovatelů i triatlonista Tomáš Slavata. „Děti si samy uvědomují, jak moc jim lidé kolem nich pomáhají a chtějí pomoci kolem sebe,“ popisuje hlavní motivaci cesty k Baltu.

„Díky vychovatelům a paní ředitelce dětského Domova Krompach, která tuto akci plně podporuje, mohou děti tuto cestu i přes svůj zdánlivě nízký věk podniknout a překonat tím i svoje hranice,“ doplňuje.

Milan, Marek, Patrik, Mirek a Marian vyrazili v pondělí od dětského domova. Pět dní, 540 kilometrů před sebou. První den zvládli 110 kilometrů a jsou odhodláni jet dál. A to je nejmladšímu z nich 12 let.

Sledujte Cestu k Baltu na facebooku

„Všichni jsme živí a zdraví. Uvidíme, jak nám zítra budou sloužit nohy i zadnice. Zatím jsme veselí a plní sil,“ hlásil Slavata na facebooku po prvním dnu.

Cílem cesty je sbírka Domov pokojného stáří Sv. Vavřince v Chrastavě, který dlouhé roky podporuje domov v Krompachu. A tak se právě samy děti rozhodly, že jim chtějí pomoc vrátit.

Všechny peníze, které se vyberou poputují na podporu starších lidí a jejich pokojný život. Účet je transparentní a veškeré peníze půjdou do poslední koruny, tam kam mají a tak jak hlavně děti chtějí.

Číslo učtu veřejné sbírky: 235117035/0300 do poznámky: Cesta k Baltu

Plán cesty Krompach – Herlingsdorf – cca 540 km

1. Etapa
Krompach – Bad Muskau – cca 110 km

2. Etapa
Bad Maskau – Frankfurt – cca 110-120 km

3. Etapa
Frankfurt – Schwedt – cca 110 – 120 km

4. Etapa
Schwedt – Rieth – cca 120 km

5. Etapa
Rieth – Heringsdorf – cca 80 km

Vizitka autora

 

Luboš Vrabec

šéfredaktor portálu Liberecká Drbna
kontakt: sefredaktor@libereckadrbna.cz

Liberecká Drbna je v pořadí třetím z regionálních zpravodajských webů projektu ČeskáDrbna.cz.

 
Foto Facebook/Cesta k Baltu
 


 

Kam dál?

Nad Harcovem budou létat drony. Finálové lety soutěže proběhnou po...

úterý, 13. června 2017, 09:46

Druhý ročník závodu dronů VrTULe se chystá na sobotu 17. června a proběhne na univerzitním stadionu na Dubovém Vrchu v Harcově. A...

Setkání s Kajínkem bych považoval za populismus, řekl dnes Zeman

pondělí, 12. června 2017, 20:16

Prezident Miloš Zeman by setkání s omilostněným doživotně odsouzeným vězněm Jiřím Kajínkem považoval za populismus. Řekl to v...

V Bílém Potoce začne po letech příprav rekonstrukce úpravny vody,...

pondělí, 12. června 2017, 16:39

V Bílém Potoce začne po letech příprav rekonstrukce úpravny vody. Na projekt za zhruba 213 milionů korun získala Frýdlantská...

Studie architektů by mohla naznačit budoucí podobu ochozu na Ještědu

pondělí, 12. června 2017, 11:04

Sedm vybraných architektonických kanceláří vytvořilo pro spolek Ještěd 73 srovnávací studii, která se zabývá dvěma tématy...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • VIDEO: Policie pátrá po viníkovi nehody,...

  • V objednané zásilce mu omylem dorazil také...

  • Další uzavírka v centru. Do konce prázdnin...

  • Pálili ho letlampou a vrtali mu kolena...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Přejezd ve Studénce bude bezpečnější. Auta už nebudou křižovat železniční trať

Nebezpečné křížení železniční trati a silnice ve Studénce, které bylo v roce 2015 svědkem tragické události, bude brzy bezpečnější. Správa železniční dopravní cesty připravila jeho modernizaci, kdy silnice nově povede pod železniční tratí a nebude ji tak přímo křižovat. Práce by měly začít v roce 2020.

„Prodá“ Moskva Sibiř Číně? Zdroje přecházejí do čínských rukou, zůstává jen pustina

Portál Jamestown již několik let prostřednictvím Paula Gobleho monitoruje sílící čínskou přítomnost na Sibiři na ruském Dálném východě, zejména v oblasti kolem Bajkalu, a narůstající protičínské nálady v regionu. Minimálně od roku 2010 zde Číňané využívají „místní pohostinnosti“, aniž by za to regionu cokoli vraceli.

Dovoz ledovců z Antarktidy má zachránit Kapské Město

"Vypadá to jako šílený nápad, ale když si to rozeberete, není to tak bláznivé," tvrdí kapitán Nick Sloane. Proč neodříznout nějaké ty ledovce z Antarktidy, aby Kapské Město mohlo být zásobováno vodou? Sloane mívá nápady, které se vymykají normám. Tento šestapadesátiletý Jihoafričan zambijského původu, zakladatel firmy Sloane Marine Ltd, se již proslavil tím, že uvolnil uvázlou loď Concordia, při jejímž ztroskotání u pobřeží Itálie v roce 2012 zahynulo 32 lidí.