Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Pivovar Svijany loni uvařil rekordních 638 tisíc hektolitrů piva

 
neděle, 14. ledna 2018, 12:03

Pivovar Svijany loni uvařil rekordních 638 400 hektolitrů piva, o dvě procenta víc než předloni. Téměř sedm procent produkce firma vyvezla do zahraničí. Letos chce pivovar výrobu zvýšit k hranici 650 tisíc hektolitrů. I proto má v plánu další investice za miliony korun do rozšíření výrobních kapacit, především spilky, kde pivo kvasí, nebo například do modernizace stáčecí linky, filtrace a čistírny odpadních vod.

"Byli jsme připraveni na to, že to bude velice tvrdý rok a že i na nás citelně dopadne souběh legislativních změn, s nimiž se muselo české pohostinství potýkat. Až do konce srpna jsme však vykazovali vyloženě mimořádné výsledky. O to větší šok nám připravilo září, kdy se poptávka skokově snížila až o pětinu," komentoval loňský rok ředitel pivovaru Roman Havlík.

Pokles podle něj pokračoval i v říjnu, o pozitivní bilanci se nakonec postaral až závěr roku. "Těžili jsme mimo jiné i z vysoké dynamiky předvánočního trhu. Třeba naše zvláštní edice piva ve vánočních obalech z obchodů zmizela během okamžiku. I díky tomu jsme vyšli se ctí ze zatěžkávací zkoušky, které loni celý obor vystavily například elektronická evidence tržeb nebo zákaz kouření v restauracích," dodal Havlík.

Pivovar Svijany je největším pivovarem v Libereckém kraji, přitom v roce 1997 mu hrozilo uzavření, když podnik převzaly Pražské pivovary. Před likvidací ho tehdy zachránila skupina lidí kolem sládka Františka Horáka, který pak řadu let podnik také vedl. Letos v dubnu oslaví pivovar 20 let od obnovení výroby. V roce 2016 uskutečnila firma podle informací z obchodního rejstříku zakázky za téměř 1,1 miliardy korun a hospodaření skončilo ziskem 236 milionů korun. Loňské výsledky zatím k dispozici nejsou.

Od roku 1998 se novým vlastníkům podařilo výstav pivovaru zvýšit více než dvacetinásobně. Přesto si Pivovar Svijany uchoval tradiční způsob vaření piva, využívá i původní suroviny - humnový slad a žatecký chmel. Do modernizace a rozvoje pivovar investoval za tu dobu zhruba 800 milionů korun. Největší investicí v novodobé historii podniku bylo loňské pořízení linky na stáčení piva do plechovek, které stálo zhruba sto milionů korun. "Celou dobu jsme intenzivně a s předstihem investovali do rozšiřování kapacit a technologií, abychom dokázali vyrábět stále stejné pivo jako dříve. Žádný kompromis v podobě náhrady klasického vaření a zrání ve spilce pro nás nepřicházel v úvahu," řekl sládek Petr Menšík.

Napsal(a) ČTK
 


 

Kam dál?

Na Jizerce klesly ráno teploty na minus 15 stupňů Celsia

neděle, 14. ledna 2018, 10:19

Liberecký kraj zažil mrazivou noc a ráno. Nejnižší teploty naměřili meteorologové na Jizerce v Jizerských horách, kde teploty...

V jabloneckém referendu lidé rozhodují o budoucnosti výherních...

pátek, 12. ledna 2018, 18:21

O budoucnosti výherních automatů rozhodují současně s prvním kolem prezidentských voleb obyvatelé v Jablonci nad Nisou. I když...

V Bedřichově se podařilo vyřešit problém s pozemky ve skiareálu

pátek, 12. ledna 2018, 16:39

V Bedřichově se podařilo po dlouhých letech vyřešit problémy spojené s vlastnictvím pozemků pod sjezdovkami. Nejistota omezovalo...

Rekonstrukce školky Beruška začne nejspíš až v únoru

pátek, 12. ledna 2018, 13:36

Kompletní rekonstrukce mateřské školy Beruška v Liberci - Ruprechticích začne nejspíš až ve druhé polovině února. Podle původního...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

VIDEO: Europoslanci budou hlasovat o kontroverzní směrnici o copyrightu

Evropští poslanci se dnes chystají hlasovat o nových pravidlech ochrany autorských práv na internetu. Cílem nové směrnice je přizpůsobit digitální éře evropské autorské právo z roku 2001 - tedy z doby, kdy ještě neexistoval například server YouTube. Kontroverzní text ale kritizují nejen technologičtí giganti, jako je Google nebo Facebook, ale také zastánci svobodného internetu, kteří se obávají cenzury.

Mastercard zavádí zvukovou znělku, placení kartou bude mít svou melodii

Společnost Mastercard rozšiřuje způsoby prezentace své značky o zvukovou podobu. Znělky najdou široké uplatnění - od partitur, přes zvukové logo a vyzváněcí tóny až po čekací melodii telefonních ústředen nebo zvuk označující úspěšnou transakci při placení v obchodě. Uvedení zvukové identity v rámci transformace značky následuje po nedávné změně loga firmy na samotný symbol a navazuje tím i na zjednodušení psaní názvu do podoby s malým “c” uprostřed.

Hana z Liberce překonala rakovinu hned dvakrát. Pomáhají i Dobří andělé

Poprvé diagnostikovali lékaři paní Haně zhoubný novotvar vaječníků v prosinci roku 2014. O dva roky později se nemoc vrátila. Pomáhat její rodině začali také dárci, Dobří andělé, aby zvládli situaci snadněji alespoň po finanční stránce. Jak se máma malé Elišky s dvojí náročnou léčbou vyrovnala?