Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Studenti univerzity se vydají s terénními pracovníky do sociálně vyloučených lokalit

 
pondělí, 5. února 2018, 13:44

Jak se žije lidem v sociálně vyloučených lokalitách? O tom si studenti přírodovědně-humanitní a pedagogické fakulty už nemusí jen povídat, ale díky spolupráci univerzity s odborem pro sociální začleňování Úřadu vlády – takzvanou Agenturou, se do nich mohou zajít podívat v doprovodu sociálního pracovníka osobně.

„Naši studenti budou moci dostat přímo do terénu a osahat si reálné situace. Tady na škole dostanou solidní teoretický základ, vlastní zážitek z praxe je ale nepřenosný. Vidím tu příležitost pro rozvoj našich studentů především speciální pedagogiky a sociální práce,“ řekl děkan Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické TUL Jan Picek.

Za vhodný doplněk ke studiu považuje tuto možnost i Radka Soukupová z Agentury. „Jsem přesvědčená, že pro vaše studenty bude přínosné setkat se například s dětmi z ekonomicky slabších rodin či s dětmi ze sociálně vyloučených lokalit a učit se s nimi navázat kontakt už během své přípravy na učitelskou profesi,“ uvedla.

Odbor pro sociální začleňování podobné lokality mapuje díky sociálním pracovníkům. Studenti se tam nebudou vydávat na vlastní pěst, ale právě pod jejich dohledem. „Jde o to seznámit se s podobami sociálního vyloučení, potkat se s těmi lidmi osobně. Pro nás je to také cenná zpětná vazba. Oči člověka, který se v takových lokalitách běžně nevyskytuje, mohou vidět věci, které terénní pracovník už ani nevnímá,“ říká konzultant Agentury Martin Chochola.

Vizitka autora

 

Luboš Vrabec

šéfredaktor portálu Liberecká Drbna
kontakt: sefredaktor@libereckadrbna.cz

Liberecká Drbna je v pořadí třetím z regionálních zpravodajských webů projektu ČeskáDrbna.cz.

 
Foto Pavel Kacerovský
 


 

Kam dál?

Kraj chystá další demolice v bývalém vojenském prostoru Ralsko

neděle, 4. února 2018, 18:53

Z bývalého vojenského prostoru Ralsko jsou odváženy sutiny někdejšího generálního štábu a Liberecký kraj už chystá další...

Do centra Liberce se vrací řetězec McDonald´s. Nová pobočka se otevře...

čtvrtek, 1. února 2018, 15:56

Do centra Liberce se vrací řetězec rychlého občerstvení McDonald´s. Společnost má v tento moment dvě pobočky na okrajích Liberce,...

Nevhodná výstava, nebo nepochopení? Do kina Varšava z radnice...

čtvrtek, 1. února 2018, 12:05

Osm dní vydržela výstava Michaely Spružinové s názvem Herpés ve venkovních vitrínách kina Varšava téměř bez povšimnutí. Jenže v...

Na řadě míst se stále nesmí do lesů. Důvodem je pokračující likvidace...

čtvrtek, 1. února 2018, 10:13

V Polevsku, Prysku a Kamenickém Šenově prodloužili až do konce dubna zákaz vstupu do lesů. Po vichřicích Herwart a Friederike,...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Na Liberec míří další bouřky a silný vítr....

  • Do centra Liberce se vrací McDonald's. Novou...

  • Liberec bude mít svou vlastní pohřební...

  • FOTO, VIDEO: Na výpadovce u Makra hořel...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

DRBÁRNA: Před rozjezdem Tří sester jsem prodával desky v metru, vzpomíná Lou Fanánek Hagen

Když si do vyhledavače na Google zadáte slovo „tři“, tak vám mezi prvními odkazy vyjede název kapely „Tři sestry.“ A právě její frontman a zakladatel Lou Fanánek Hagen je hostem dalšího dílu pořadu Drbárna.

Babiš navrhne vládní kandidáty ke jmenování v pondělí, i Pocheho

Premiér Andrej Babiš (ANO) navrhne prezidentovi Miloši Zemanovi kandidáty na jmenování do nové menšinové vlády hnutí ANO a ČSSD v pondělí. Novinářům dnes řekl, že mezi nimi bude i nominant sociální demokracie do funkce ministra zahraničí Miroslav Poche. Zeman ho odmítá zejména kvůli jeho postojům i migraci.

Demokracie jako produkt s mizejícími zákazníky. Češi patří mezi ty nejméně spokojené

Osamělá čísla z výzkumů většinou nic neříkají. Vztah Čechů k demokracii lépe pochopíme v kontextu jiných zemí a obecného měření spokojenosti a loajality. Marketéři pro její měření používají ukazatel NPS – net promoter score. Na škále 0-10 se ptají zaměstnanců či klientů – v tomto případě občanů – na spokojenost. Češi z toho nevyšli vůbec dobře.