Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Narovnání podmínek zákazníků eshopů, nově platí zákaz neoprávněného zeměpisného blokování

 
úterý, 4. prosince 2018, 14:43

Ode dneška nesmí e-shopy ze zemí EU bránit spotřebitelům z jiných členských zemí, aby si u nich nakoupili. Nabývá totiž účinnosti evropské nařízení o zákazu neoprávněného zeměpisného blokování. Spotřebitelům se tím na začátku prosince otevírá mnohem více možností, jak vyřešit vánoční nákupy. Nově si mohou vybrat z těch nejvýhodnějších nabídek bez toho, aby je někdo diskriminoval na základě státní příslušnosti, místa bydliště nebo usazení.

„E-shopy z jiných členských zemí Evropské unie již nesmí českým spotřebitelům blokovat nebo omezovat přístup. Zákaz platí rovněž pro automatické přesměrování na verzi webu určenou pro zákazníky z jiné země, kde byly často i výrazně vyšší ceny,“ uvádí Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.

Výzkum Evropské komise prováděný formou náhodných nákupů v oblasti e-komerce ukázal, že nějakou formu geoblokace užívá přes 60 % obchodníků v Evropské unii. Nařízení by mělo tuto situaci značně vylepšit.

Nařízení sice samo o sobě neukládá obchodníkům povinnost dodávat zboží do jiných členských států, ale pokud se tak podnikatel rozhodne, musí dodávat nebo poskytovat služby všem zákazníkům z EU za stejných podmínek. „Diskriminace občanů ČR nebo jiného členského státu EU na základě státní příslušnosti nebo místa bydliště je v rozporu s principy jednotného trhu, takže odstranění bezdůvodného znevýhodňování vítáme,“ komentuje nařízení Lukáš Zelený.

Další oblast, na kterou nařízení míří, jsou platby. V budoucnu tak nebude možné, aby obchodník z jiné členské země odmítl platbu kartou či převodem z účtu jenom proto, že jde o zahraniční platební transakci. Zákazník však musí platit měnou, kterou obchodník přijímá, takže je nutné dávat si pozor na převodní kurz.

„Nová právní úprava bohužel nedopadá na audiovizuální sektor, takže televizní vysílání stále může být blokováno. Na úplné odstranění bariér si tak budeme muset ještě nějakou chvíli počkat,“ uzavírá Lukáš Zelený.

Tisková zpráva | Foto pixabay.com

Štítky dTest, eshop, nákup,

 


 

Kam dál?

Jak je to s Evropskou unií? Pojďte debatovat s viceprezidentem Svazu...

pondělí, 3. prosince 2018, 17:48

O Evropě a České republice v 21. století. Tak se jmenuje akce, kterou pořádá Knihkupectví Fryč v úterý od 18 hodin. Debatovat...

Dívka pátrá po krabici andílků k benefičnímu prodeji, za jejich...

pondělí, 3. prosince 2018, 11:52

Studentka Tereza Šrytrová z Liberce pátrá po krabici plné skleněných a papírových andělíčků, kteří byli určeni k benefičnímu...

Dnes zapálíme první svíčku na adventním věnci. Začíná očekávání...

neděle, 2. prosince 2018, 12:47

Dnes je první adventní neděle, kterou začíná očekávání vánočního času. Pro křesťany připomíná příchod Ježíše Krista, mnozí lidé...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

STATISTIKA: Řidiči ve špatném zdravotním stavu způsobí tisíc nehod ročně

Přes tisíc dopravních nehod ročně je zapříčiněno špatným zdravotním stavem řidičů. Motoristé podle zdravotníků často svůj fyzický i psychický stav podceňují, pětina z nich například řídí i přes únavu. Na dnešní tiskové konferenci na to upozornila Asociace Záchranný kruh. Ta ve spolupráci s bezpečnostními složkami a Besipem spustí osvětovou kampaň.

Drtivá většina zrakově postižených osob jsou senioři, dotykové telefony nenaplňují jejich potřeby

Jan Šimík je jedním ze společníků mladé české firmy BlindShell, která se zabývá vývojem mobilních telefonů pro zrakově postižené. Jak vidí problematiku kompenzačních pomůcek pro slabozraké? A v čem je právě BlindShell jiný?

Škoda chce letos v Česku zvýšit prodej o desetinu na 93 400 aut

Škoda Auto letos plánuje v Česku prodat kolem 93 400 aut, což je o téměř 11 procent více než loni. V minulém roce automobilka v ČR prodala 84 172 osobních vozů. Na setkání s novináři to uvedl vedoucí českého zastoupení Luboš Vlček.