Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Placení kartou potvrzené otiskem nebo mrknutím bude v Česku od září

 
neděle, 14. dubna 2019, 13:32

Čeští spotřebitelé získají od září možnost využívat biometrické údaje, jako je otisk prstu nebo rozpoznání obličeje, k ověření své totožnosti při nakupování online s kartami Mastercard. V praxi to znamená, že partneři vydávající platební karty Mastercard budou jako nový standard pro platbu kartou nabízet ověření pomocí biometrických údajů ve svých současných bankovních aplikacích, případně zcela nových aplikacích vyvinutých pro tento účel.

Rozšířenost chytrých telefonů a dalších nositelných zařízení se schopností pracovat s biometrickými údaji spolu s novými regulatorními požadavky EU dané směrnicí PSD2 směřují k tomu, že nazrál čas, aby bylo pro digitální platby biometrické ověřování k dispozici. Směrnice PSD2 si od září 2019 klade za cíl zajistit, aby realizace i přijímání plateb byly bezpečné, jednoduché a pohodlné.

Nejdůležitějším faktorem však je zaručení ochrany spotřebitele prostřednictvím dvoustupňového ověření totožnosti, kdy se od uživatele požaduje prokázání jeho totožnosti dvěma ze tří možných způsobů: pomocí něčeho, co zná (např. hesla), něčeho, co má (např. mobilního telefonu, generátoru tokenů apod.), a něčeho, čím je (tedy biometrickým údajem, jako je otisk prstu, sken oční duhovky apod.).

Použití biometrických údajů je bezpečným způsobem, jak platební transakce ověřovat. Biometrické ověřování navíc výrazně zlepšuje celý proces, aniž by přitom docházelo ke snížení bezpečnosti. Použití biometrických údajů je proto vynikající možností, jak splnit legislativní požadavky a zajistit důkladné ověřování totožnosti a současně zlepšit zákaznický prožitek,“ uvedl generální ředitel Mastercard pro Českou republiku, Slovensko a Rakousko Miroslav Lukeš.

Mastercard je již několik let hnací silou v prosazování technologií biometrického ověřování plateb, kde se zaměřuje na zdokonalování spotřebitelského prožitku současně se zabezpečením plateb realizovaných online i offline. Pro usnadnění adopce této technologie jako nového standardu nabízí společnost Mastercard bankám možnost integrace vlastního řešení nazvaného Mastercard Identity Check Mobile. Jde o cestu, jak mohou banky snadno tuto funkcionalitu doplnit do svých aplikací i bez vlastního vývoje.

Společnost Mastercard tak v této oblasti působí jako průkopník, který se snaží zavést technologii biometrického ověřování do běžného života držitele karet jako standard. „Nyní s nastupující platností směrnice PSD2 se díky tomu může skloubit užitečné s příjemným, z čehož by měli mít užitek držitelé i vydavatelé karet Mastercard. Hlavní výhodu využití biometrie vidíme z pohledu spotřebitele v přirozené formě autentikace, kdy se prokáže svou biometrií, tedy otiskem nebo obličejem, v kombinaci s vlastnictvím mobilního telefonu, který u své banky zaregistroval pro používání bankovní mobilní aplikace,“ doplnil ředitel rozvoje produktů a inovací Mastercard pro Českou republiku, Slovensko a Rakousko Luděk Slouka.

Ze spotřebitelského výzkumu společnosti Mastercard na téma preferovaného způsobu ověřování spotřebitele vychází, že přes 90 procent spotřebitelů dává přednost biometrickému ověření k potvrzení platby ve srovnání s ověřením pomocí hesla. Podle nedávné studie provedené Oxfordskou univerzitou ve spolupráci s Mastercard má 92 procent bankéřů zájem uvést biometrická řešení do praxe. Současně bankéři ve studii uvádějí, že v případech, kde je biometrické ověření totožnosti k dispozici, vykazují spotřebitelé výrazně vyšší tendenci započatý nákup dokončit.

Prosazování biometrických technologií je součástí nového akčního plánu společnosti Mastercard, který má pomoci bankám, obchodníkům a dalším partnerům v potírání podvodů a ve zlepšování spotřebitelského prožitku v současném prostředí digitálních transakcí. Zároveň tento záměr odpovídá regulatorním požadavkům na vysoce zabezpečené ověřování totožnosti spotřebitelů, které stanovuje revidovaná směrnice o platebních službách PSD2.

Součástí představení nového biometrického standardu pro ověřování plateb společností Mastercard byla i výstava série unikátních originálních portrétních obrazů vytvořených pouze pomocí otisků prstů akademickým malířem Janem Petrovem*, který jedno své dílo dokončoval přímo před zraky novinářů v rámci tiskové konference konané v galerijních prostorách pražské SmetanaQ konané 12. dubna.

Tisková zpráva
Foto pixabay.com
 


 

Kam dál?

VIDEO: Na nákupy o víkendu? Snad raději ne

neděle, 14. dubna 2019, 12:42

Včera nebylo zrovna počasí na vejletění. A v Liberci využilo hodně lidí studený den k nákupům. Na průtahu Libercem to, jak...

Příští týden přinese oteplení, srážek bude málo

neděle, 14. dubna 2019, 08:23

Po chladném víkendu se v Česku příští týden postupně oteplí. Nadcházející čtyři týdny přesto budou jako celek teplotně jen...

Barvy Velikonoc, nebo potravinářského průmyslu?

neděle, 14. dubna 2019, 06:22

Děti mají rády barevné cukrovinky a výrobci potravin jim rádi vyhoví. Velikonoční perníček s polevou a zdobením vypadá nevinně,...

V přírodní rezervaci na Českolipsku se hojně kácí, to se ale nelíbí...

sobota, 13. dubna 2019, 13:05

Těžba poničila Národní přírodní rezervaci na Českolipsku, alespoň podle hnutí Duha. Podnik Vojenské lesy a statky ČR je ale proti.

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Milion chvilek považuji za parodii na Občanské fórum, říká mluvčí Jiří Ovčáček. Kandidaturu na prezidenta nevylučuje

„Praha je díky prázdninám prázdná. Přijel jsem dřív, než jsem čekal,“ začal prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček po podání ruky před rozhovorem. Na hausbót na Císařské louce v Praze totiž dorazil se slušným předstihem. Z původně plánovaných čtyřiceti minut povídání se setkání protáhlo na téměř dvojnásobek. Kromě uvolněných témat se bývalý novinář a dnes asi nejkontroverznější mluvčí v tuzemsku rozpovídal také o tom, za jakých okolností by byl ochoten kandidovat na prezidenta a proč nemůže přijít na jméno spolku Milion chvilek.

Pamětní bankovky s Karlem Gottem lidé vykoupili během čtyř hodin. Při čekání ve frontách musela zasahovat i policie

V Praze se včera prodávaly pamětní eurobankovky s portrétem zpěváka Karla Gotta. K výročí jeho 80. narozenin vydala společnost Nunofia celkem 5 tisíc bankovek s nominální hodnotou nula euro. Ve frontách na ně čekaly tisíce lidí. Vyprodány byly během zhruba čtyř hodin. Den po vyprodání se cena bankovek v aukcích pohybuje v řádech tisíců korun.

Lidé si zvykají na vratné kelímky. Podnikům ale přibyla práce

Letní večery lákají na budějcký Sokolák spoustu lidí. Například v kavárně Coffe on the go nebo v klubu K2 už ale nedostanete drink do klasického jednorázového kelímku, ale do vratného. I když je na něj záloha padesát korun, lidé si pomalu zvykají. Podle ankety na Budějcké Drbně o zavedení vratných kelímků je patrné, že lidé nápad kvitují, a mají z něho radost i samotní majitelé podniků. Jejich realizace a následná cesta k zákazníkovi, ale není jednoduchá a jsou s ní spojené i trable.