Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Kde nenakupovat? Provozovatel e-shopu skvelesaty.cz přišel o živnostenské oprávnění

 
pondělí, 12. srpna 2019, 06:02

Společnosti Elkan Group s. r. o., která provozuje známý e-shop s dámským oblečením skvelesaty.cz, zrušil úřad začátkem srpna živnostenské oprávnění. To znamená, že už nesmí legálně prodávat zboží koncovým zákazníkům. Nákupem zde se spotřebitelé vystavují riziku.

Živnostenský úřad v Bohumíně ke zrušení oprávnění přistoupil proto, že společnost opakovaně porušovala práva spotřebitelů při internetových nákupech. „Na společnost Elkan Group s.r.o. jsme od roku 2017 obdrželi celkem 139 stížností, takže rozhodnutí o zrušení živnostenského oprávnění vítáme,“ uvádí ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová a dodává: „Spotřebitelé si stěžovali především na nedodání zboží, dodání jiného zboží nebo nevrácení peněz při odstoupení od smlouvy. Důrazně proto spotřebitelům doporučujeme, aby se e-shopu vyhnuli, jinak se může stát, že za své peníze nic nedostanou.“

Pokud už spotřebitelé něco na e-shopu zakoupili, zoufat si nemusejí – záruka i další práva jim zůstávají a společnost je povinna zákonné požadavky spotřebitelů z uzavřených kupních smluv řešit i nadále. Jestliže by mělo dojít ke změně adresy, musí být uveřejněná v živnostenském, případně v obchodním rejstříku. U nákupu uskutečněného až po zániku živnostenského oprávnění spotřebitel o práva také nepřichází. Narazí-li spotřebitel na problém s kontaktováním společnosti, může se obrátit na živnostenský úřad v Bohumíně nebo na Českou obchodní inspekci.

Problémy s internetovými obchody zaměstnávají poradce a poradkyně dTestu intenzivně už několik let, řeší jich přibližně 1460 měsíčně. dTest se s těmito případy setkává ve své spotřebitelské poradně a dále při řešení stížností spotřebitelů na konkrétní společnosti. „Doporučujeme spotřebitelům, aby si vždy před nákupem ověřili e-shop, obzvláště pokud jej neznají a láká je na výhodné nabídky. Základním indikátorem je to, zda jsou na e-shopu dostupné identifikační a kontaktní údaje a srozumitelné obchodní podmínky. Dále je vhodné podívat se i na recenze či stížnosti na internetu, s čímž může napomoci náš ověřovač e-shopů,“ doplňuje Eduarda Hekšová.

Tisková zpráva

Foto pixabay.com
 


 

Kam dál?

Cestování aneb kompenzace v letecké dopravě

neděle, 11. srpna 2019, 16:59

Evropská ochrana práv cestujících v letecké dopravě je rozsáhlá, spotřebitelům se proto vyplatí mít alespoň základní povědomí o...

Do konce srpna teploty pozvolna klesnou, v září se slabě oteplí

neděle, 11. srpna 2019, 06:45

V Česku se bude do konce srpna pozvolna ochlazovat, slabě se oteplí až na začátku září. Celkově by měly být následující čtyři...

Jak cestovat autovlakem? Z Česka můžete jet třeba do Košic nebo Tater

pátek, 9. srpna 2019, 21:02

S půjčením auta na dovolené je spojena řada rizik. Jednou z možností, jak se zahraničním autopůjčovnám vyhnout, je vzít si do...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

STATISTIKA: Řidiči ve špatném zdravotním stavu způsobí tisíc nehod ročně

Přes tisíc dopravních nehod ročně je zapříčiněno špatným zdravotním stavem řidičů. Motoristé podle zdravotníků často svůj fyzický i psychický stav podceňují, pětina z nich například řídí i přes únavu. Na dnešní tiskové konferenci na to upozornila Asociace Záchranný kruh. Ta ve spolupráci s bezpečnostními složkami a Besipem spustí osvětovou kampaň.

Drtivá většina zrakově postižených osob jsou senioři, dotykové telefony nenaplňují jejich potřeby

Jan Šimík je jedním ze společníků mladé české firmy BlindShell, která se zabývá vývojem mobilních telefonů pro zrakově postižené. Jak vidí problematiku kompenzačních pomůcek pro slabozraké? A v čem je právě BlindShell jiný?

Škoda chce letos v Česku zvýšit prodej o desetinu na 93 400 aut

Škoda Auto letos plánuje v Česku prodat kolem 93 400 aut, což je o téměř 11 procent více než loni. V minulém roce automobilka v ČR prodala 84 172 osobních vozů. Na setkání s novináři to uvedl vedoucí českého zastoupení Luboš Vlček.