Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Chrastaváci se bouří proti nové továrně

 
čtvrtek, 24. září 2015, 08:42

Máme po povodních podvázaný barák, bojíme se, že další nápor kamionů už nevydrží. I to byl jeden z argumentů proti záměru výstavby továrny v Chrastavě v Nádražní ulici na dalším setkání tamních obyvatel se společností Wassa. Pokud by v Chrastavě vznikl nový závod, mohl by podle vedení města zaměstnat až 250 lidí.

Investor zakoupil bývalý průmyslový areál Bytex a chce ho přetvořit na výrobní závod. „Nejedná se o papírenský průmysl, lepenku nevyrábíme, ale kupujeme a z tohoto materiálu vytváříme obaly, například krabice. Nevzniká tedy žádný zápach nebo hluk,“ uvedlo vedení společnosti Wassa. "Areál v Chrastavě bude z 85 procent sklad a zbylých 15 procent výroba," dodalo.

Tato informace znepokojila obyvatele protilehlých domů. „Chcete nám tedy, říct, že kolem našich domů poničených povodněmi bude projíždět mnohem více kamionů? Víte co to je za vibrace? Co když naše domy už větší nápor otřesů nesnesou, už teď tam denně projede na sto kamionů,“ znělo z úst Chrastaváků.

PSALI JSME: V Chrastavě by mohl vyrůst nový závod. Zaměstnal by až 250 lidí

Firma společně s radnicí na to odvětila tím, že přibude 20 kamionů denně a podle studie by v místě neměl být větší hluk než je doposud, pomoci má i to, že investor do svého projektu zahrnul náměty z předešlé schůzky s obyvateli a původní záměr stavby haly hned u chodníku posunul o téměř dva metry a v tomto prostoru vysadí zeleň. „Už se hluk nebude odrážet od stěn, ale zeleň vytvoří jakousi protihlukovou stěnu,“ podotkl Vladimír Vrbata z personálního oddělení firmy.

Chrastaváci tomu ale moc nevěřili a další otázkou bylo hned najíždění nákladních vozidel. „Na váš podnět, který zazněl už minule, jsme zareagovali prakticky okamžitě a zanesli ho do projektu. Kamiony nebudou najíždět přímo ze silnice, ale v areálu vznikne šestnáctimetrový prostor než bude vstupní brána, tím zabráníme stání kamionů na komunikaci,“ řekl Vrbata.

Často zaznívalo z úst obyvatel nepochopení dané situace jako takové. Proč v zabydlené části města, blízko centra, má vůbec být továrna. „Podle územního plánu je to průmyslový areál, který tam byl už před sto lety,“ uvedl Martin Janoušek z chrastavské radnice. „Jsme společnost, která se snaží nezatěžovat okolí nadměrným hlukem jak z výroby tak logistiky, proto  odkupujeme bývalé výrobní areály a zrevitalizujeme je,“ zmínil majitel firmy Wassa Petr Mynář a dodal: „Areál v Chrastavě je bohužel po povodních v žalostném stavu a nelze jej revitalizovat, proto musíme provést demolici a vystavět halu novou. Nechceme Chrastavákům házet klacky pod nohy, proto jsme uspořádali i tuto druhou schůzku a na náměty hned reagujeme a počítáme s nimi v projektu, jako například odsunutí haly od chodníku, okna nebudou do ulice a nájezd kamionů bude přímo v areálu.“

Investor chce obyvatele o klidné výrobě přesvědčit i tím, že pro ně na 26. října přistaví autobus k radnici a odveze je do svého výrobního závodu v Příšovicích, kde se mají přesvědčit o bezhlučné a bezzápachové výrobě.

„Do čtrnácti dnů by mělo být na úřední desce chrastavské radnice uveřejněno řízení se záměrem výstavby továrny. Všichni, kteří se cítí být účastníky se proto mohou do řízení přihlásit,“ zdůraznil Martin Janoušek, vedoucí odboru výstavby a územní správy.

Pokud v Chrastavě výrobní závod vznikne, má nabídnout na 250 pracovních míst, z toho na 50 pro handicapované. S demolicí se počítá přibližně na červenec 2016, kdy bude přilehlá škola uzavřena. Samotná výstavba pak má potrvat šest až osm měsíců.

Napsala Hana Šmídová

 


 

Kam dál?

Dražba fotografií na podporu Centra Anabell

středa, 23. září 2015, 13:56

Poruchy příjmu potravy, anorexie a bulimie, jsou zákeřná onemocnění. Nevybírají si. A do lidského života se umí vplížit záludně a...

Výzkumák by mohl dostat původní podobu z 20. let

středa, 23. září 2015, 13:06

Liberecký kraj chce vrátit „výzkumáku“ původní podobu z 20. let minulého století. Nebude to ale zadarmo. Po investici bezmála 125...

V Liberci skončila sbírka pro uprchlíky, věci zaplnily dodávku

úterý, 22. září 2015, 18:39

V Liberci dnes po 14 dnech skončila sbírka věcí pro uprchlíky umístěné v záchytném táboře v Bělé pod Bezdězem na...

Bývalý obchod v Liberci se přeměnil na chráněné bydlení

úterý, 22. září 2015, 15:22

Chráněné bydlení pro duševně nemocné dnes otevřela v bývalém obchodě v Krásné Studánce nezisková organizace Fokus Liberec. V...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • VIDEO: Policie pátrá po viníkovi nehody,...

  • V objednané zásilce mu omylem dorazil také...

  • Další uzavírka v centru. Do konce prázdnin...

  • Pálili ho letlampou a vrtali mu kolena...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Přejezd ve Studénce bude bezpečnější. Auta už nebudou křižovat železniční trať

Nebezpečné křížení železniční trati a silnice ve Studénce, které bylo v roce 2015 svědkem tragické události, bude brzy bezpečnější. Správa železniční dopravní cesty připravila jeho modernizaci, kdy silnice nově povede pod železniční tratí a nebude ji tak přímo křižovat. Práce by měly začít v roce 2020.

„Prodá“ Moskva Sibiř Číně? Zdroje přecházejí do čínských rukou, zůstává jen pustina

Portál Jamestown již několik let prostřednictvím Paula Gobleho monitoruje sílící čínskou přítomnost na Sibiři na ruském Dálném východě, zejména v oblasti kolem Bajkalu, a narůstající protičínské nálady v regionu. Minimálně od roku 2010 zde Číňané využívají „místní pohostinnosti“, aniž by za to regionu cokoli vraceli.

Dovoz ledovců z Antarktidy má zachránit Kapské Město

"Vypadá to jako šílený nápad, ale když si to rozeberete, není to tak bláznivé," tvrdí kapitán Nick Sloane. Proč neodříznout nějaké ty ledovce z Antarktidy, aby Kapské Město mohlo být zásobováno vodou? Sloane mívá nápady, které se vymykají normám. Tento šestapadesátiletý Jihoafričan zambijského původu, zakladatel firmy Sloane Marine Ltd, se již proslavil tím, že uvolnil uvázlou loď Concordia, při jejímž ztroskotání u pobřeží Itálie v roce 2012 zahynulo 32 lidí.