Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Statisícovou výhru za nákup jen tak nedostanete

 
sobota, 21. května 2016, 12:42

Stalo se vám, že jste v poštovní schránce našli objemnou obálku, která překvapivě oznamovala vaši nominaci na statisícovou výhru? Vypadá to, že si stačí jen objednat zboží z přiloženého katalogu a výhra je vaše. Nenechte se však nachytat. Nejspíše se jedná o zakázanou agresivní obchodní praktiku.

„Výhra v podobě konkrétní věci nebo finančního obnosu je pro spotřebitele silným lákadlem a obchodníci si toho jsou dobře vědomi. Například společnost BEAUTY LINE s.r.o. rozesílá zásilky s výherním kupónem a slibuje spotřebitelům pohádkovou výhru. Podmínkou je ovšem objednání výrobku a potvrzení přiloženého kupónu společností. Výhry se však spotřebitel nedočká, zpět k němu dorazí pouze objednané zboží,“ varuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

BEAUTY LINE s.r.o. zasíláním výherního kupónu oslovuje spotřebitele, kteří si už od ní alespoň jednou něco objednali na základě reklamy v časopise. Mohlo jít kupříkladu o revoluční přípravek na hubnutí nebo o údajně zázračný krém proti vráskám s hlemýždím slizem. Vystavený kupón je nepřenosný a jméno adresáta je neustále uváděno ve spojitosti s vyplacením výhry a výrazy „výherce“ či „jediný vítěz“. Hlavní cenou je 300 tisíc korun a při objednání většího počtu výrobků si výherce prý polepší o prémii v hodnotě 25 tisíc korun.

Výherní kupón je však spojen s objednávkovým formulářem a objednávka je podle samotného textu klíčem k výhře, přičemž ve formuláři je už jeden z produktů předvyplněný. Podle přiložených pokynů se má kupón doplnit o identifikační štítek přibalený v zásilce a nejpozději do 12 dnů poslat s objednávkou v předplacené obálce přímo oddělení udělování cen společnosti. Pocit štěstí z velké výhry umocňuje i pár vět údajně samotného generálního ředitele, který se nemůže dočkat okamžiku, kdy cenu šťastnému výherci osobně předá v hotovosti. Žádná výhra se však nekoná, byť spotřebitel objednávku vyplní, zboží převezme a zaplatí. Místo toho přicházejí další a další výherní kupóny, které svými formulacemi neodbytně naléhají, aby si jejich adresát opět u společnosti objednal. Zákazník pak možná znovu uvěří v možnost výhry, protože tentokrát by to třeba mohlo vyjít.

„Spotřebitelé by měli být více obezřetní k nabídkám různých výher navázaných na nákup zboží. Jedná se o agresivní obchodní praktiku, která může zásadním způsobem pozměnit chování spotřebitele tak, že se rozhodne k nákupu, který by za jiných okolností neudělal. Je třeba se rozhodovat pro koupi konkrétního výrobku kvůli němu samotnému, nikoli pro šanci vyhrát něco dalšího. Pokud byste bez příslibu výhry nic nekoupili, neměli byste nabídce podlehnout,“ radí Lukáš Zelený.

Tisková zpráva
 


 

Kam dál?

Lekce argumentace pro vedení drogerie DM

pátek, 20. května 2016, 11:22

V minulých týdnech rozčísl život na sociálních sítích příspěvek nespokojeného spotřebitele, který upozornil na dvojí ceny za...

Podpořte dobrou věc koupí obrazu. Výtěžek půjde na opuštěné a nemocné...

čtvrtek, 19. května 2016, 23:44

První veřejnou dobročinnou aukci pořádá spolek Českolipským kočkám a pejskům, z. s. v sobotu 21. května 2016 od 10 hodin ve...

Do projektu na sázení stromů se zapojilo 9 obcí včetně Liberce....

čtvrtek, 19. května 2016, 14:20

Do projektu na sázení stromů se na Liberecku a Jablonecku zapojilo devět měst a obcí včetně krajského Liberce. Vysazeno bude...

V Semilech hořela kotelna rodinného domu, auto své sousedce...

čtvrtek, 19. května 2016, 12:16

Jen díky včasnému nahlášení požáru v kotelně jednoho z domů na okraji Semil nepřišla majitelka k velkým škodám. Ve středu před...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Směnárnice z Revoluční vydala omylem desítky...

  • Řidička srazila motorkáře, ten s těžkým...

  • V objednané zásilce mu omylem dorazil také...

  • Mladík na drogách okusoval v libereckém...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Odhalte triky a fígle realitních kanceláří včas

Některé realitní kanceláře a makléři používají nejrůznější triky, před kterými je třeba spotřebitele důrazně varovat. Role „realitek“ je zprostředkovatelská, obvykle se starají o vzájemnou komunikaci budoucích smluvních stran, zajišťují inzerci, organizují prohlídky nemovitostí i podpisy smluv. Leckdy nabízejí úschovu peněz, jednání s úřady nebo přípravu smluv. Na co si při tom všem dávat pozor?

Šéf ČD: Společné jízdné by měl nastavovat stát, ne dopravci

Pravidla a systém společných jízdenek v železniční dopravě by měl podle generálního ředitele Českých drah (ČD) Pavla Krtka nastavovat na celostátní úrovni stát. Případná dohoda dopravců o vzájemném uznávání jízdenek by podle něj mohla být hodnocena jako kartelové jednání. Šéf ČD to řekl v rozhovoru. Komplikace při uznávání jízdenek jiných dopravců vyčítá současnému vedení státního dopravce ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Pochybnosti v diplomce podrazily další ministerské křeslo. Krčál končí, nahradí ho nejspíš Maláčová

Ministr práce a sociálních věcí Petr Krčál (ČSSD) dnes odpoledne rezignoval na svou pozici. Důvodem byly pochybnosti v jeho bakalářské práce. Server Seznam Zprávy.cz v pondělí informoval, že v práci je mnoho stránek stejného textu, který dříve napsal jiný autor. Kvůli obdobnému problému skončila minulý týden ministryně spravedlnosti Taťána Malá (ANO). Na pozici Krčála navrhuje předseda sociální demokracie Jan Hamáček Janu Maláčovou.