Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.

Souhlasím
 

Statisícovou výhru za nákup jen tak nedostanete

 
sobota, 21. května 2016, 12:42

Stalo se vám, že jste v poštovní schránce našli objemnou obálku, která překvapivě oznamovala vaši nominaci na statisícovou výhru? Vypadá to, že si stačí jen objednat zboží z přiloženého katalogu a výhra je vaše. Nenechte se však nachytat. Nejspíše se jedná o zakázanou agresivní obchodní praktiku.

„Výhra v podobě konkrétní věci nebo finančního obnosu je pro spotřebitele silným lákadlem a obchodníci si toho jsou dobře vědomi. Například společnost BEAUTY LINE s.r.o. rozesílá zásilky s výherním kupónem a slibuje spotřebitelům pohádkovou výhru. Podmínkou je ovšem objednání výrobku a potvrzení přiloženého kupónu společností. Výhry se však spotřebitel nedočká, zpět k němu dorazí pouze objednané zboží,“ varuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

BEAUTY LINE s.r.o. zasíláním výherního kupónu oslovuje spotřebitele, kteří si už od ní alespoň jednou něco objednali na základě reklamy v časopise. Mohlo jít kupříkladu o revoluční přípravek na hubnutí nebo o údajně zázračný krém proti vráskám s hlemýždím slizem. Vystavený kupón je nepřenosný a jméno adresáta je neustále uváděno ve spojitosti s vyplacením výhry a výrazy „výherce“ či „jediný vítěz“. Hlavní cenou je 300 tisíc korun a při objednání většího počtu výrobků si výherce prý polepší o prémii v hodnotě 25 tisíc korun.

Výherní kupón je však spojen s objednávkovým formulářem a objednávka je podle samotného textu klíčem k výhře, přičemž ve formuláři je už jeden z produktů předvyplněný. Podle přiložených pokynů se má kupón doplnit o identifikační štítek přibalený v zásilce a nejpozději do 12 dnů poslat s objednávkou v předplacené obálce přímo oddělení udělování cen společnosti. Pocit štěstí z velké výhry umocňuje i pár vět údajně samotného generálního ředitele, který se nemůže dočkat okamžiku, kdy cenu šťastnému výherci osobně předá v hotovosti. Žádná výhra se však nekoná, byť spotřebitel objednávku vyplní, zboží převezme a zaplatí. Místo toho přicházejí další a další výherní kupóny, které svými formulacemi neodbytně naléhají, aby si jejich adresát opět u společnosti objednal. Zákazník pak možná znovu uvěří v možnost výhry, protože tentokrát by to třeba mohlo vyjít.

„Spotřebitelé by měli být více obezřetní k nabídkám různých výher navázaných na nákup zboží. Jedná se o agresivní obchodní praktiku, která může zásadním způsobem pozměnit chování spotřebitele tak, že se rozhodne k nákupu, který by za jiných okolností neudělal. Je třeba se rozhodovat pro koupi konkrétního výrobku kvůli němu samotnému, nikoli pro šanci vyhrát něco dalšího. Pokud byste bez příslibu výhry nic nekoupili, neměli byste nabídce podlehnout,“ radí Lukáš Zelený.

Tisková zpráva

Kam dál?

Lekce argumentace pro vedení drogerie DM

pátek, 20. května 2016, 11:22

V minulých týdnech rozčísl život na sociálních sítích příspěvek nespokojeného spotřebitele, který upozornil na dvojí ceny za...

Podpořte dobrou věc koupí obrazu. Výtěžek půjde na opuštěné a nemocné...

čtvrtek, 19. května 2016, 23:44

První veřejnou dobročinnou aukci pořádá spolek Českolipským kočkám a pejskům, z. s. v sobotu 21. května 2016 od 10 hodin ve...

Do projektu na sázení stromů se zapojilo 9 obcí včetně Liberce....

čtvrtek, 19. května 2016, 14:20

Do projektu na sázení stromů se na Liberecku a Jablonecku zapojilo devět měst a obcí včetně krajského Liberce. Vysazeno bude...

V Semilech hořela kotelna rodinného domu, auto své sousedce...

čtvrtek, 19. května 2016, 12:16

Jen díky včasnému nahlášení požáru v kotelně jednoho z domů na okraji Semil nepřišla majitelka k velkým škodám. Ve středu před...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Policie zasahovala v libereckém dopravním...

  • Liberečtí policisté pátrají po třináctileté...

  • Pozor, v pondělí se opět uzavře průtah...

  • Nehoda před Libercem. Do odstaveného kamionu...

 
 

O čem píše Drbna.cz

Nemám pocit, že by tady byl ohrožen tisk, říká Andrej Babiš o zprávě týkající se svobody tisku

Opoziční strany souhlasí se zprávou organizace Reportéři bez hranic (RSF), podle které se v Česku zhoršila svoboda tisku. Kritizují hlavně to, že část médií přes svěřenské fondy vlastní premiér v demisi a předseda hnutí ANO Andrej Babiš. Piráti také varují před útoky politiků na veřejnoprávní média. SPD naopak tradiční média kritizuje, podle ní pošlapávají svobodu slova. Babiš v reakci na zprávu RSF řekl, že média jsou svobodná, a zkritizoval práci novinářů.

Jednání ANO a ČSSD by mohla pokračovat na úrovni předsedů

Schůzkou na úrovni předsedů by dnes měla pokračovat jednání o vládě mezi ANO a ČSSD. Premiér v demisi Andrej Babiš (ANO) i šéf ČSSD Jan Hamáček chyběli na středeční schůzce, kde jejich místopředsedové diskutovali o možném programovém prohlášení a koaliční smlouvě. Sociální demokraté také předložili ANO svou představu pojistek, které by měly zajistit rovnocenné partnerství.

Babiš žaluje slovenský list Nový Čas, žádá milion eur

Český premiér Andrej Babiš podal žalobu na vydavatele nejčtenějšího slovenského listu Nový Čas za článek z rozhovoru s bývalým příslušníkem československé Státní bezpečnosti (StB) Jánem Sarkocym, který Babiše označil za vědomého spolupracovníka StB. Babiš žádá omluvu a milion eur (25,4 milionu korun). Spolu s Novým Časem zažaloval i Sarkocyho, napsal dnes list. Babiš spolupráci s StB dlouhodobě odmítá. Slovenský soud letos v lednu v obnoveném líčení v souladu s loňským verdiktem ústavního soudu ale zamítl jeho žalobu, že je v archivních svazcích StB veden jako její agent neoprávněně.