Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Statisícovou výhru za nákup jen tak nedostanete

 
sobota, 21. května 2016, 12:42

Stalo se vám, že jste v poštovní schránce našli objemnou obálku, která překvapivě oznamovala vaši nominaci na statisícovou výhru? Vypadá to, že si stačí jen objednat zboží z přiloženého katalogu a výhra je vaše. Nenechte se však nachytat. Nejspíše se jedná o zakázanou agresivní obchodní praktiku.

„Výhra v podobě konkrétní věci nebo finančního obnosu je pro spotřebitele silným lákadlem a obchodníci si toho jsou dobře vědomi. Například společnost BEAUTY LINE s.r.o. rozesílá zásilky s výherním kupónem a slibuje spotřebitelům pohádkovou výhru. Podmínkou je ovšem objednání výrobku a potvrzení přiloženého kupónu společností. Výhry se však spotřebitel nedočká, zpět k němu dorazí pouze objednané zboží,“ varuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

BEAUTY LINE s.r.o. zasíláním výherního kupónu oslovuje spotřebitele, kteří si už od ní alespoň jednou něco objednali na základě reklamy v časopise. Mohlo jít kupříkladu o revoluční přípravek na hubnutí nebo o údajně zázračný krém proti vráskám s hlemýždím slizem. Vystavený kupón je nepřenosný a jméno adresáta je neustále uváděno ve spojitosti s vyplacením výhry a výrazy „výherce“ či „jediný vítěz“. Hlavní cenou je 300 tisíc korun a při objednání většího počtu výrobků si výherce prý polepší o prémii v hodnotě 25 tisíc korun.

Výherní kupón je však spojen s objednávkovým formulářem a objednávka je podle samotného textu klíčem k výhře, přičemž ve formuláři je už jeden z produktů předvyplněný. Podle přiložených pokynů se má kupón doplnit o identifikační štítek přibalený v zásilce a nejpozději do 12 dnů poslat s objednávkou v předplacené obálce přímo oddělení udělování cen společnosti. Pocit štěstí z velké výhry umocňuje i pár vět údajně samotného generálního ředitele, který se nemůže dočkat okamžiku, kdy cenu šťastnému výherci osobně předá v hotovosti. Žádná výhra se však nekoná, byť spotřebitel objednávku vyplní, zboží převezme a zaplatí. Místo toho přicházejí další a další výherní kupóny, které svými formulacemi neodbytně naléhají, aby si jejich adresát opět u společnosti objednal. Zákazník pak možná znovu uvěří v možnost výhry, protože tentokrát by to třeba mohlo vyjít.

„Spotřebitelé by měli být více obezřetní k nabídkám různých výher navázaných na nákup zboží. Jedná se o agresivní obchodní praktiku, která může zásadním způsobem pozměnit chování spotřebitele tak, že se rozhodne k nákupu, který by za jiných okolností neudělal. Je třeba se rozhodovat pro koupi konkrétního výrobku kvůli němu samotnému, nikoli pro šanci vyhrát něco dalšího. Pokud byste bez příslibu výhry nic nekoupili, neměli byste nabídce podlehnout,“ radí Lukáš Zelený.

Tisková zpráva
 


 

Kam dál?

Lekce argumentace pro vedení drogerie DM

pátek, 20. května 2016, 11:22

V minulých týdnech rozčísl život na sociálních sítích příspěvek nespokojeného spotřebitele, který upozornil na dvojí ceny za...

Podpořte dobrou věc koupí obrazu. Výtěžek půjde na opuštěné a nemocné...

čtvrtek, 19. května 2016, 23:44

První veřejnou dobročinnou aukci pořádá spolek Českolipským kočkám a pejskům, z. s. v sobotu 21. května 2016 od 10 hodin ve...

Do projektu na sázení stromů se zapojilo 9 obcí včetně Liberce....

čtvrtek, 19. května 2016, 14:20

Do projektu na sázení stromů se na Liberecku a Jablonecku zapojilo devět měst a obcí včetně krajského Liberce. Vysazeno bude...

V Semilech hořela kotelna rodinného domu, auto své sousedce...

čtvrtek, 19. května 2016, 12:16

Jen díky včasnému nahlášení požáru v kotelně jednoho z domů na okraji Semil nepřišla majitelka k velkým škodám. Ve středu před...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • FOTO: V Nise nedaleko Babylonu leželo mrtvé...

  • Policisté pátrají po náramku z Pandory....

  • Čelní srážku aut nepřežil čtyřiadvacetiletý...

  • Na Šalďáku srazila tramvaj mladou dívku,...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Policie se zatím bez odezvy pokouší kontaktovat Babiše mladšího

Policie se pokouší o navázání přímého kontaktu s Andrejem Babišem mladším poté, co napsal e-mail serveru Seznam Zprávy, kde žádal o kontakt s vyšetřovateli svého údajného únosu. Snaha je zatím bez odezvy, uvedl na dnešní tiskové konferenci ředitel pražské policie Jan Ptáček. Když se letos dříve policie zabývala údajným únosem syna premiéra Andreje Babiše (ANO), nezjistila skutečnosti nasvědčující tomu, že byl spáchán trestný čin, dodal.

Babiš: Nikdy neodstoupím, ať si to všichni zapamatují

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes uvedl, že nikdy neodstoupí. V emotivním projevu před odletem do Bruselu takto reagoval na kauzu, kterou rozpoutal rozhovor s jeho synem, který údajně trpí schizofrenií. Premiér také řekl, že je rád, že ho prezident Miloš Zeman a senátor Jiří Čunek podpořili.

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým občanem. Předseda vlády opět kritizoval autory reportáže serveru Seznam Zprávy, ve které jeho syn hovořil o tom, že byl kvůli kauze Čapí hnízdo unesen na Krym. Žurnalisté podle Babiše při natáčení porušili zákon. V souvislosti se dnes zveřejněným e-mailem Babiše mladšího řekl, že nyní redakce Seznamu zneužívá i korespondenci s jeho synem.