Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Výrobkem Libereckého kraje je jahodový džem z Českého ráje

 
čtvrtek, 7. července 2016, 15:50

Nejlepším výrobkem Libereckého kraje je letos Extra jahodový džem od Jana Kakose z Českého ráje. Od poroty dostal 890 bodů a porazil dalších 52 produktů, které letos dvě desítky výrobců z celého kraje do soutěže přihlásily. Na druhém místě skončila s 888 body Štafetka bez lepku od Jizerských pekáren a třetí byl Kozí sýr zrající typu Gouda z Farmy pod Ještědem s celkovým počtem 875 bodů. Oficiální vyhlášení výsledků bude 3. září na Krajských dožínkách v Mimoni.

Zpracovatelé, farmáři i ekologičtí producenti měli možnost přihlásit svou produkci podle aktualizovaných zásad do devíti kategorií. V minulosti jich bylo 12, některé ale zůstávaly neobsazeny. "Každý výrobek je v soutěži posuzován podle stanovených devíti kritérií, jakými jsou například inovativnost, design, použité materiály, suroviny a způsob výroby nebo vliv výrobku na zdraví zákazníka," řekl ke způsobu hodnocení náměstek hejtmana Josef Jadrný (Změna pro Liberecký kraj). V letošním ročníku bylo nejvyšší zastoupení výrobků přihlášených do kategorie "Masné výrobky", kde soutěžilo 16 produktů, a v kategorii "Alkoholické nápoje", kde jich bylo 11.

V kategorii "Biopotraviny" byl přihlášen jediný výrobek, porota se proto podle Daníčkové rozhodla cenu neudělit. Většina přihlášených firem se soutěže zúčastňuje pravidelně, poprvé letos své výrobky přihlásila Farma Pod Ještědem nebo Statek u Macháčků z Huntířova.

Do soutěže se může přihlásit fyzická osoba nebo firma se sídlem na území kraje. Šanci ale mají i firmy sídlící mimo region, pokud přihlášený produkt vyrábějí na území kraje. Držitelé ocenění mají právo používat na vyznamenaných produktech označení "Výrobek roku Libereckého kraje". S oceněním je spojena i finanční odměna. K nejúspěšnějším výrobcům patří Jizerské pekárny, které letos vyhrály ve třech kategoriích, vedle bezlepkové štafetky, která skončila v absolutním pořadí třetí, získaly ocenění také čistozrnný chlebík a buchta s tvarohovou a povidlovou náplní.

Napsal(a) ČTK | Foto Marmelády z Ráje
 


 

Kam dál?

Plánujete návštěvu koupaliště? Kvalita vody zůstává stále dobrá

čtvrtek, 7. července 2016, 14:54

Kvalita vody na koupalištích v Libereckém kraji zůstává dobrá. Mírně zhoršená je voda v Máchově jezeře a také v Chrastavě. Lidé...

Náměstí v Liberci se o svátcích s kolotoči vrátilo do minulosti

středa, 6. července 2016, 15:14

Náměstí v Liberci se o svátcích vrátilo do minulosti. Historický kolotoč, hlavotoč, velbloudí houpák, kotrmelčák či zvířecí...

O nové koupaliště v Turnově je zájem. Navštívilo ho v červnu 6500 lidí

úterý, 5. července 2016, 11:57

Nově otevřené koupaliště v Turnově navštívilo v červnu 6500 lidí. Největší nápor zažil areál při tropických vedrech 24. června,...

Zoologická zahrada láká na červnová mláďata. K vidění jsou malé zebry...

pondělí, 4. července 2016, 18:56

Jít v těchto dnech do liberecké zoologické zahrady se vyplatí. Hned na začátku prohlídkové trasy mohou nyní návštěvníci obdivovat...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

VIDEO: Europoslanci budou hlasovat o kontroverzní směrnici o copyrightu

Evropští poslanci se dnes chystají hlasovat o nových pravidlech ochrany autorských práv na internetu. Cílem nové směrnice je přizpůsobit digitální éře evropské autorské právo z roku 2001 - tedy z doby, kdy ještě neexistoval například server YouTube. Kontroverzní text ale kritizují nejen technologičtí giganti, jako je Google nebo Facebook, ale také zastánci svobodného internetu, kteří se obávají cenzury.

Mastercard zavádí zvukovou znělku, placení kartou bude mít svou melodii

Společnost Mastercard rozšiřuje způsoby prezentace své značky o zvukovou podobu. Znělky najdou široké uplatnění - od partitur, přes zvukové logo a vyzváněcí tóny až po čekací melodii telefonních ústředen nebo zvuk označující úspěšnou transakci při placení v obchodě. Uvedení zvukové identity v rámci transformace značky následuje po nedávné změně loga firmy na samotný symbol a navazuje tím i na zjednodušení psaní názvu do podoby s malým “c” uprostřed.

Hana z Liberce překonala rakovinu hned dvakrát. Pomáhají i Dobří andělé

Poprvé diagnostikovali lékaři paní Haně zhoubný novotvar vaječníků v prosinci roku 2014. O dva roky později se nemoc vrátila. Pomáhat její rodině začali také dárci, Dobří andělé, aby zvládli situaci snadněji alespoň po finanční stránce. Jak se máma malé Elišky s dvojí náročnou léčbou vyrovnala?