Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

O2 má zákazníkovi vrátit peníze, zdražila neoprávněně

 
čtvrtek, 15. září 2016, 11:38

Bránit se zdražování služeb O2 TV má smysl. Ví to pan Roman z Prahy, který si Českému telekomunikačnímu úřadu stěžoval na loňské zdražení služeb od společnosti O2. Se svojí námitkou proti vyřízení reklamace uspěl a O2 mu má vrátit poplatky a dále poskytovat původní služby.

Řadu zákazníků společnosti O2 pobouřilo, když došlo loni v létě ke skokovému zdražení poskytovaných služeb. Operátor využil možnosti změnit smlouvy i s cenami a zdražil. Povinnou informaci o změnách mnozí zákazníci přitom považovali za komerční nabídku dalších služeb. Se zdražením se nesmířil pan Roman z Prahy a vyúčtování reklamoval. Protože společnost O2 jeho reklamaci nevyhověla, následně její zamítnutí napadl u Českého telekomunikačního úřadu. „S pomocí poradny dTestu se domáhal neplatnosti změn, protože operátor nevymezil důvody, na základě kterých by mohl smlouvy měnit, jak předpokládá občanský zákoník,“ říká Miloš Borovička, právník poradce dTestu, a dodává: „ČTÚ argumentaci vyhověl a podotkl, že zejména při krátkodobých smlouvách by je operátor měl být schopen dodržovat déle než pár měsíců, pokud to samé chce po zákaznících.“

V řízení zatím padla rozhodnutí ČTÚ o vrácení peněz zákazníkovi a dalším poskytování původních služeb a případ dále míří k rozkladové komisi. „Společnost O2 by panu Romanovi měla vrátit peníze, které účtovala nad rámec původní smlouvy a dál poskytovat programy jako před změnou,“ říká Borovička a dodává: „To se operátorovi ale nelíbí a už zákazníkovi oznámil, že mu smlouvu ukončí, protože to prý od něj nikdo nemůže spravedlivě požadovat.“ O2 hledá i malicherné „technické“ důvody, jak se obtížného zákazníka zbavit. Přitom prakticky všechny programy z původních nabídek vysílá dále, byť někdy pod jinými názvy. I proti tomu se hodlá pan Roman prostřednictvím ČTÚ bránit.

Případ ukazuje, že ač je málokdo ochotný s operátory bojovat, může nalézt v ČTÚ zastání a domoci se svého práva. Ukazuje, že operátoři nejsou při změnách smluv všemocní. „Byli bychom rádi, pokud by stejného příkladu následovali i další spotřebitelé a svoji nelibost nad chováním operátorů projevili i v jiných případech a u jiných společností,“ říká Borovička a vyzývá: „Operátoři musí pochopit, že naši spotřebitelé sebou nenechají zacházet, jak se komu zlíbí a dokáží se ozvat a účinně bojovat.“

Tisková zpráva | Foto pixabay.com
 


 

Kam dál?

Jizerskohorská rozhledna Bramberk je kvůli opravě uzavřená

pondělí, 12. září 2016, 17:30

Oblíbená jizerskohorská rozhledna Bramberk u Lučan nad Nisou na Jablonecku je od dneška uzavřená kvůli opravě střechy. Práce...

Polské skleníky už nebudou zářit do okolí. Majitel je nechal zaclonit...

pondělí, 12. září 2016, 17:19

Nepříjemné světlo ze skleníků v polském Turówě už nebude obtěžovat obyvatele v příhraničí. Společnost Citronex, která vlastní...

Lukáš Krpálek bude opět zlatý, tentokrát na minci

pondělí, 12. září 2016, 14:27

Jakmile Lukáš Krpálek zvítězil v Riu a získal tak jediné české olympijské zlato, v jablonecké České mincovně spustili přípravu...

Devro kvůli úhynu ryb preventivně omezilo výrobu

pondělí, 12. září 2016, 09:22

Několik set ryb uhynulo v Jizerce u Jilemnice. Výrobce potravinářských střívek Devro kvůli tomu preventivně dočasně omezil...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Havárie v liberecké spalovně. Těžce...

  • Na libereckém nádraží se chtěl oběsit muž,...

  • KOMENTÁŘ: Lesk a bída Kazmova velkolepého...

  • Čelní srážka u Globusu. Při nehodě se...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Brněnští středoškoláci vymysleli projekt na boj proti šikaně. Využívá ho už tisícovka škol

Přes dva tisíce nahlášení rizikového chování za poslední rok prošlo systémem Nenech to být. Platforma vytvořená brněnskými studenty funguje již na více než tisícovce škol po celé České Republice. Ty se do ní mohou zdarma registrovat a aplikace jim pak pomáhá s odhalováním šikany či jejího rizika.

Gott se postavil za Slavíka, podle Ortela ztratil svou podstatu

Zpěvák Karel Gott označil hudební anketu Český slavík, jejíž letošní zrušení oznámil Jaroslav Těšínský z pořádající agentury Musica Bohemica, za nedílnou součást české populární hudby. Zpráva, že si anketa dá roční pauzu, vyvolala velký ohlas na hudební scéně. Má-li být podle Těšínského Český slavík skutečným barometrem masové popularity v oblasti pop music, musí držet krok s dobou, mimo jiné s rychlým rozvojem sociálních sítí. "Není to záležitost nejbližší doby, více oznámíme ke konci roku," řekl Těšínský.

Chcete k nám dostat teroristy, pomáhejte v Sýrii, vezměte si je sami… Jak lidé z Česka volají do Bruselu

"Zrovna před chvílí jsem měl telefonát od pána, který trval na tom, že ho prostě musím přepojit na paní Šojdrovou, že jí musí říct, co si o tom plánu na přijetí padesáti dětí ze Sýrie myslí. Není problém s lidmi diskutovat, jde ale o styl komunikace i její množství,“ říká pravá ruka europoslankyně Michaely Šojdrové Lukáš Pachta.